AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Gravid med nr2, og førstemann gikk vi inn for å skaffe det meste billig til, men i god standard (kjøpte brukt, på salg osv). Likevel er det nok forbedringspotensiale for oss også, så hva er ditt beste sparetips til alt som har med baby å gjøre? Anonymkode: 29e8b...fe6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Jeg følte ikke vi brukte så mye mer penger etter at vi fikk baby egentlug, så kan ikke helt kjenne meg igjen i at det er så dyrt med baby. Vi har fått masse arveklær, har ikke kjøpt ting før vi trenger det og sjekker alltid finn først. Så utgifter til klær og utstyr er ikke store. Amming er gratis og.. hva annet er det å bruke penger på egentlig? 🤔 Anonymkode: 2479c...42e 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Kjøpt mye på salg og så venter vi med visse ting for å se om vi har brukt for det Anonymkode: c9034...787
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Kjøper brukt, eller låner/arver. Lag babymat selv. Følg med på tilbud, på bleier, babygrøt, osv. Anonymkode: 5d82a...828
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Mitt beste tips er å se an hva man faktisk trenger, og ordne utstyr (utover det nødvendigste) etter behov. Samt byttelåne med venner om man har mulighet til det. Vi lånte f.eks bæresjal, babynest, bedside crib, bilsete og mye annet. Sånt med relativt kort brukstid men som likevel kan være kjekt å ha. Anonymkode: beb0b...3f7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Få deg en travel unge, så rekker du nesten ikke å spise selv 😉😂 Anonymkode: bafca...431 1
Amatariel Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Sett av litt penger i hver måned du har permisjon, for å kunne ha litt ulønnet permisjon når foreldrepengene utløper. Hvis man ønsker litt ekstra tid hjemme med den lille da
Maleneaia Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Når det er barn nummer to er mitt beste sparetips å ha orden i tingene!! Det er så ofte et behov kommer litt plutselig og hvis ikke man har orden og finner tingene er det lett for å bruke penger på noe man egentlig har liggende et eller annet sted.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Det dyreste for meg med å få baby var nok alle trilleturene til kafeer 😂 kanskje du kan spare inn på bleier? Kjøpe tøybleier? Mange kommuner som gir tilskudd til det. Anonymkode: 0be62...081 1
Nuith Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 - kjøp mest mulig brukt (eller arv, hvis du har noen å arve fra) - etter min erfaring er Libero-bleiene aller best til de nyfødte, men man kan bytte til billigere merker (billigserien til Rema bruker vi) etter et par måneder. Tørrwipes med litt vann på er billigere enn wetwipes, å bruke vaskeklut er sikkert enda billigere (jeg har ikke regnet på strømbruken). - en god smukkesnor, og å bruke den religiøst på tur, sparer deg MYE penger i å kjøpe nye smukker - ellers er det aller største sparetipset mitt å amme hvis det er den minste mulighet for at du får det til, for MME er definitivt det vi har brukt aller mest penger på (prematur baby som aldri helt lærte å ta puppen) 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 Husk, ts, at folk som får baby er helt koko i nøtta. En baby bruker tøyet sitt i 1-4 måneder, og tingene sine (babystol, badekar etc) i et halvt år eller så. Likevel kjøper de alle tingene før de vet om de trenger dem (selv om de er veldig lett tilgjengelige med mindre du bor i en hytte 5 mil fra nærmeste kjørbare vei) og de kjøper ting de «tror» de trenger nytt, selv om bruktmarkedet bugner av ubrukte ting. 1. kjøp bare det du vet at du trenger. Dersom du har bil er det en bilstol, klær i 6 skift fra baby til 1 år (som du får kjøpt i store pakker brukt. Det trenger ikke være pent eller flekkfritt - det trenger bare være bomull og mykt og godt utvasket) noe å sove på og tøybleier. Alt annet kan du kjøpe etterhvert som du trenger det på Finn.no. Balje? Enkelt å bruke vasken. Stellebord? Folk flest bruker gulvet. Matte og fancy teppe og ting? Baby liker å bli holdt. Det et barn på 0-12 måneder trenger er søvn, mat, bleier og masse, masse masse av din tid. Og, du? Husk punktet med tøybleier. Og bomullskluter. At engangs er «enkelt og lettvindt» er bare markedsføring. Foreldre som bruker engangs handler inn i hauger og får panikk før helger og ferier og sånt. Foreldre som kjøper et produkt som kan brukes igjen og igjen og igjen har null stinke-bleier å konstant bære til søpla, null behov for handling og alltid alt i hus. Kjøp en gang. Bruk om igjen. Det er raskt, effektivt og billig. Anonymkode: aa536...342 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 Lån klær og utstyr. bruk mer av flergangsprodukter og mindre engangsprodukter. Vi bruker feks tøybleier, vaskekluter (i stedet for våtservietter). lag babymat selv vent med å kjøpe ting til du ser du har behov. Sånne innkjøpslister er ofte lagt av butikker eller av sponsa personer som tjener på at vi kjøper tingene på listene. En baby trenger overraskende lite ting! Selge utstyr en er ferdig med. ikke gå på butikker og kafeer ofte i permisjonen😂 der forsvinner fort mye penger.... Anonymkode: f6e1b...35d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Ikke vær den første av søskene som får barn 😂. Jeg var ferdig med barn før min bror begynte, han arvet både vogn, seng, bilstol, tripptrappstol og klær😂. Ellers brukte vi mye penger på flasker og mme, men der hadde vi ikke noe valg om ungene ikke skulle sulte ihjel. Anonymkode: 0fae0...182 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Vi brukte litt tøybleier selv, på deltid, hadde bare kjøpt det som vi fikk brukt for tøybleietilskuddet. Fungerte fint! Tenker å kjøre fulltid med nestemann. ellers punktet om bomullskluter. Vi vasker kun med klut. Billig og MYE mer effektivt enn våtservietter/tørrservietter. Skyller dem etter bruk og oppbevarer i en våtpose frem til vask. Har stellebordet ved do, så tørker bæsj med dopapir. Var ikke så nøye på det med morsmelkbæsj, det skylles bare bort i maskinen. Bruker også kluter ved mating osv, har bare en liten boks med kluter stående på kjøkkenet. Anonymkode: 0be62...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå