AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Ville ikke kuppe tråden om sterilisering og keisersnitt. Lurer altså på om noen her har fjernet livmor i forbindelse med planlagt ks. Er det mulig? Jeg har hatt CIN 3 celleforandringer for ca.2 år siden og ble konisert pga dette. Jeg har tatt HPV vaksinen i ettertid og har ikke fått nye celleforandringer etterpå (såvidt jeg vet). Men tenker mye på dette og lurer på om det lar seg gjøre å få en slik operasjon samtidig med ks. Jeg er nå gravid igjen med barn nr.2 og vet at jeg ikke skal ha flere barn. Skal ta det opp med legen på sykehuset senere, men har noen erfaring med dette? Anonymkode: 023bf...5f3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Jeg vet at det ihvertfall er mulig med hysterektomi i forbindelse med keisersnitt (noen ganger skjer det ting som gjør at det blir nødvendig), men om det er aktuelt å gjennomføre det i ditt tilfelle tror jeg må vurderes individuelt. Anonymkode: 0d783...efd
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville ikke kuppe tråden om sterilisering og keisersnitt. Lurer altså på om noen her har fjernet livmor i forbindelse med planlagt ks. Er det mulig? Jeg har hatt CIN 3 celleforandringer for ca.2 år siden og ble konisert pga dette. Jeg har tatt HPV vaksinen i ettertid og har ikke fått nye celleforandringer etterpå (såvidt jeg vet). Men tenker mye på dette og lurer på om det lar seg gjøre å få en slik operasjon samtidig med ks. Jeg er nå gravid igjen med barn nr.2 og vet at jeg ikke skal ha flere barn. Skal ta det opp med legen på sykehuset senere, men har noen erfaring med dette? Anonymkode: 023bf...5f3 Tror ikke de vil gjøre det i samme seanse. Det er veldig annerledes å operere ut en livmor som akkurat har vært gravid (stor, blodforsyning etc) Anonymkode: fa498...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Akkurat dette har jeg faktisk spurt om, og fikk et klart og tydelig nei 🙈 Jeg hadde keisersnitt med min første, og var inne på samtale noen uker etter fødselen med gynekologen som opererte meg. Har lyst på bare ett barn til, og kunne virkelig ha tenkt meg til å ta ut livmor og alt når jeg er ferdig pga endometriose. Men, det var altså nei fra gynekologen å kombinere keisersnitt med fjerning av livmor. 😅 Anonymkode: 58f09...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå