Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger seriøst noen tips til å komme igjennom dagene. Datteren vår på 15 måneder klager fra hun står opp. Det er ren tortur og jeg holder på å bli sprø. Har lyst å gi vekk hele ungen, orker henne ikke mer. Det har vært slik i snart en uke. Please si at det kun er en fase, og gi meg styrke til å holde ut 🙏

Anonymkode: b94b2...787

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjeder hun seg? Hva gjør dere i løpet av en dag? Treffer dere andre barn/ er dere på lekeplasser osv 

Anonymkode: c3ade...ff5

Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjeder hun seg? Hva gjør dere i løpet av en dag? Treffer dere andre barn/ er dere på lekeplasser osv 

Lurer jeg også på?

AnonymBruker
Skrevet

Hun underholdes hele dagen, er nok blitt bortskjemt. Er med på husarbeid, lager mat, inneaktiviteter, ute i hagen, sykler, lekeplass, treffer ofte andre barn, er mye med besteforeldre. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun underholdes hele dagen, er nok blitt bortskjemt. Er med på husarbeid, lager mat, inneaktiviteter, ute i hagen, sykler, lekeplass, treffer ofte andre barn, er mye med besteforeldre. 

Da må du bruke tid på å sette grenser. Ikke på å klage her inne. 

• Liker 9
Skrevet
Just now, BethB said:

Jeg er enig i at grenser må settes. Men TS har fullt lov til å spørre om råd her inne. 

• Liker 25
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres velkjent ut, barnet vårt klaget også nonstop fra morgen til kveld i nettopp den alderen der.

Jeg tolket det som et gigantisk utviklingssprang, virket som om hjernen var i full gir eller noe og at det var slitsomt. Og jeg så jo i ettertid når klagingen dempet seg at det hadde skjedd MYE utvikling motorisk og sosialt/språklig.

Menne ja. Tell til 5hundre, bruk støydempende hodetelefoner (seriøst) og vær mye ute. Pass på å få i barnet mat før de er supersultne. 

Grenser for 1åringer er bortkasta tid, de skjønner ikke et kvekk av det. 

Endret av Fnuggolina
AnonymBruker
Skrevet
BethB skrev (2 minutter siden):

Takk for et ubrukelig råd. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (Akkurat nå):

Høres velkjent ut, barnet vårt klaget også nonstop fra morgen til kveld i nettopp den alderen der.

Jeg tolket det som et gigantisk utviklingssprang, virket som om hjernen var i full gir eller noe og at det var slitsomt. Og jeg så jo i ettertid når klagingen dempet seg at det hadde skjedd MYE utvikling motorisk og sosialt/språklig.

Menne ja. Tell til 5hundre, bruk støydempende hodetelefoner (seriøst) og vær mye ute. Pass på å få i barnet mat før de er supersultne. 

Takk ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hoho, kjenner meg igjen😅 Kjøpte duplo og brukte noen dager på å lære puddingen å bygge med den. Deretter satt jeg meg i sofaen og sa at jeg skulle droppe opp kaffen. Vi øvde på at han skulle leke selv. Tok noen uker, men han skjønte det etterhvert. Ble mye mer selvstendig og sutret mye mindre. Winwin👍

Anonymkode: 4b4ba...eb3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hoho, kjenner meg igjen😅 Kjøpte duplo og brukte noen dager på å lære puddingen å bygge med den. Deretter satt jeg meg i sofaen og sa at jeg skulle droppe opp kaffen. Vi øvde på at han skulle leke selv. Tok noen uker, men han skjønte det etterhvert. Ble mye mer selvstendig og sutret mye mindre. Winwin👍

Droppe opp= drikke opp

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trenger seriøst noen tips til å komme igjennom dagene. Datteren vår på 15 måneder klager fra hun står opp. Det er ren tortur og jeg holder på å bli sprø. Har lyst å gi vekk hele ungen, orker henne ikke mer. Det har vært slik i snart en uke. Please si at det kun er en fase, og gi meg styrke til å holde ut 🙏

Legg fra deg telefonen å vær til stede med barnet ditt.  Vær ute å utforske områder der dere bor. Et barn trenger 100% tilstedeværelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Er nok en fase. Min gutt er litt mindre men vi er mye ute, og prøver å lære han å leke selv. 

Anonymkode: f3a73...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Hun leker vanligvis ganske fint selv 😊 Men nå de siste dagene har ingenting vært godt nok. Tror det er noen tenner på vei. Tortur for hele familien 😅

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Legg fra deg telefonen å vær til stede med barnet ditt.  Vær ute å utforske områder der dere bor. Et barn trenger 100% tilstedeværelse. 

Takk for nok et ubrukelig råd. 

• Liker 11
Skrevet
Just now, Smeltemann said:

Foreldre kan da få liv til å bruke telefonen litt. Hva vet du om at kansje far er med barnet nå? TS må få lov til å være sliten og trøtt og be om råd. Livet med småbarn er hardt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Smeltemann said:

Ja, og nei. Et barn trenger at du er tilstede når dere gjør ting sammen. Samtidig så trenger et barn å kunne få trene på egen selvstendighet. Det blir vanskelig å få til dersom mor og far skal være hundre prosent påkoblet når barnet leker på egenhånd...

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (Akkurat nå):

Foreldre kan da få liv til å bruke telefonen litt. Hva vet du om at kansje far er med barnet nå? TS må få lov til å være sliten og trøtt og be om råd. Livet med småbarn er hardt. 

Helt riktig. Far er nå på sykkeltur med henne, og jeg ligger utslått i sengen. Vi sitter aldri på telefonen, den ligger på et fast sted. 

• Liker 8
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Takk for nok et ubrukelig råd. 

Husk det er ikke barnet det er noe galt med, barn blir sånn vi former dem. 

Er vel et ordtak som heter som mor som datter....................

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, og nei. Et barn trenger at du er tilstede når dere gjør ting sammen. Samtidig så trenger et barn å kunne få trene på egen selvstendighet. Det blir vanskelig å få til dersom mor og far skal være hundre prosent påkoblet når barnet leker på egenhånd...

Hvordan skal et barn lære å leke alene om de ikke har noen til å vise ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...