Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snuser og er kanskje to måneder på vei, jeg klarer ikke se for meg at jeg klarer å slutte. 

Anonymkode: cabad...f41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ikke klarer å se for deg å slutte, så kommer du ikke til å slutte. Du må se for deg det! Og du må begynne i dag. Det er nokså smertefullt for fostret ditt å få nikotin i kroppen. Fosteret stresser og har hjertebank. Se for deg hvor jævlig den lille skapningen har det, så klarer du å slutte... Om du ikke synes det er greit at avkommet ditt har det vondt da - og potensielt utvikler forskjellige mangler/allergi  pga. ditt nikotinbruk. 

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Hvorfor skal du slutte med det?  Den lille "lasten" synes jeg du kan unne deg.

AnonymBruker
Skrevet

Begynn med nikotin og tobakksfri snus, det gjorde jeg. Snuser onico, funker fjell. 

Anonymkode: a5894...634

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo egentlig ikke noe valg.. Den lille "nytelsen" du får er ikke verdt å sette et foster i fare 

Anonymkode: 1e428...0d7

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene TS🤗 Jeg er også to måneder på vei.

Jeg bruker e-røyk og klarer heller ikke å slutte tvert, men nå har jeg halvert nikotinen og forhåpentligvis er jeg snart på bare juice!

Det jeg vet er at jeg klarer ihvertfall ikke å slutte hvis jeg stresser med det og går rundt med skam/dårlig samvittighet.

Ta det i ditt eget tempo. Uavhengig om det er å trappe ned, bytte til svakere snus, bytte til nikotin fri snus etc. 

Vi klarer det til slutt💪

Anonymkode: 738fa...7d3

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (5 timer siden):

Hvorfor skal du slutte med det?  Den lille "lasten" synes jeg du kan unne deg.

I denne tråden synes du det er greit å snuse under svangerskapet? I en annen tråd shamer du noen for å ikke ville, eller for å være sliten av å måtte leke med ettåringen sin på gulvet konstant... Hmmm.  Rene værhanen du. 

Anonymkode: c0745...2e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha en skada unge eller vil du ha snus? Er du klar for å bli forelder til et lite barn visst du ikke klarer å slutte noe så lite nødvendig som snus? Udugelig? Helt korrekt!

Anonymkode: 2f275...14b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du ha en skada unge eller vil du ha snus? Er du klar for å bli forelder til et lite barn visst du ikke klarer å slutte noe så lite nødvendig som snus? Udugelig? Helt korrekt!

Anonymkode: 2f275...14b

Vet du, det kan være mye komplisert bak en nikotinavhengighet. Det er ikke bare å slutte for alle.

Og det blir ihvertfall ikke lettere når man blir møtt på den måten som TS stort sett har blitt møtt i denne tråden.

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I denne tråden synes du det er greit å snuse under svangerskapet? I en annen tråd shamer du noen for å ikke ville, eller for å være sliten av å måtte leke med ettåringen sin på gulvet konstant... Hmmm.  Rene værhanen du. 

Anonymkode: c0745...2e0

Håper du er såppas observant at du ser hvilket vær det blir.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg snuser og er kanskje to måneder på vei, jeg klarer ikke se for meg at jeg klarer å slutte. 

Anonymkode: cabad...f41

Å slutte er helt klart det beste. Greier du det ikke i dag så har du en ny mulighet i morgen. Men greier du det ikke, så er det bedre å kutte ned enn å fortsette som før. Bytt til en mindre skadelig variant.

Jeg skjønner at det er vanskelig. Men hvis du ønsker å slutte for barnets del så tror jeg du vil greie det.

Sørg for å ha støttespillere som ikke dømmer deg. Og snakk med jordmor (eller lege) som følger deg opp om dette.

Anonymkode: 6e562...9d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...