AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Vår sønn på 13 år ønsker ikke å ha så mye samvær med faren sin, dette fordi han føler at han blir forskjellsbehandlet og tilsidesatt når han er der, sammenlignet med sine halvsøsken. Han har ALDRI vært med på ferie, de legger feriene sine alltid til ukene han er hos meg. Det samme gjelder hyggelige familie aktiviteter som lekeland, utflukter og annet kos, det er alltid til ukene han er hos meg. Min sønn får aldri nye klær, leker eller noen ting av far. Vi har vært skilt i 8 år nå, og det har vært sånn hele veien. Sønnen min har tatt dette opp med faren sin mange ganger, og jeg har tatt det opp med far og med FVK. Sønnen min har grått mye og vært lei seg for dette opp igjennom. Heldigvis er jeg og stefar flinke til å inkludere han og her behandles han likt som halvsøsken. Min sønn har ytret dette ønske hos FVK og nå er han så gammel at han skal bli hørt. Så samværsavtalen ble endret fra 50/50 (delt bosted) til at han bare er hos far annenhver helg. Da ville han ikke overnatte. Kun være der på dagtid. Far er nå dritsur på meg og mener "jeg har gjort dette bevisst for å fjerne han fra faren sin". Men dette er utelukkende pga måten han har behandlet sin sønn på, og det er klart at forskjellsbehandling over tid setter dype spor. Jeg tror også det at far må betale 7000kr i barnebidrag, svir ekstra mye. Bidraget er beregnet og fastsatt av nav. Før dere skyter meg, så har jeg normal inntekt og trygg jobb. Så det er ikke slik at dette er en økonomisk gevinst for meg på noen måte, stefar har høy inntekt og jeg også tjener litt over snittet. Og bidraget er som sagt fastsatt av NAV ikke meg. Far er såpass forbannet nå at han ikke er på talefot lenger, og han har også gitt utrykk for det ovenfor vår sønn. Skjønner bare ikke hvordan voksne mennesker kan være så barnslige? Anonymkode: fca3b...735 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Det er jo unødvendig å kreve inn så høyt bidrag hvis stefar tjener godt og dere ikke har behov for det. Anonymkode: ce430...8e5 2
Populært innlegg Kenelz Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 22. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo unødvendig å kreve inn så høyt bidrag hvis stefar tjener godt og dere ikke har behov for det. Anonymkode: ce430...8e5 Og ut i fra alt TS skrev.. så reagerte du på DETTE?! La barnefar være i fred og ikke bry deg om han! Vær der for sønnen din og støtt han. Vil ikke sønnen på besøk så buhu til barnefar som ikke gidder å løfte opp en halv finger for sønnen sin. 50
Gjest Blondie65 Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Støtt sønnen din og drit i faren som ikke forstår at det er egen oppførsel som har gjort at han har havnet i denne situasjonen. Fortsetter han å være vrang er det på tide med en ny samtale på FVK. Jeg vet at veldig mange tror at det er vanlig å snakke stygt om barnets andre forelder, og selvsagt gjør noen dette. Men i dette tilfellet har far blitt fortalt - håper jeg - i klare ordelag at barnet føler seg utilpass og forskjellsbehandlet uten at dette har ført til noen form for endring. Nå vet ikke jeg hva en flybillett og et hotellrom for et barn til ville kostet, men det er da langt mindre enn fullt bidrag. Så nå har far valgt at hans forhold til sønnen kun skal handle om penger og da er det jammen på tide at det gjør det også. Du skal bare se at denne holdningen til far medfører at det blir null samvær etter en stund. Samværsforeldre som behandler sitt første barn som en vare som bare er til bry fortjener det som kommer. De er til skam for alle de der ute som har en helt annen holdning - og heldigvis er det de det er flest av. Jeg har noen fantastiske kollegaer som ikke har noe problem med å forstå at alle barna i husstandene deres er like mye verdt.
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Kenelz skrev (33 minutter siden): Og ut i fra alt TS skrev.. så reagerte du på DETTE?! La barnefar være i fred og ikke bry deg om han! Vær der for sønnen din og støtt han. Vil ikke sønnen på besøk så buhu til barnefar som ikke gidder å løfte opp en halv finger for sønnen sin. Dette.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Støtt sønnen din i valget hans. Flott at dere har vært bautaens hans når han føler det slik hos far. Når det er sagt så er det unødvendig og flå far for 7000 kr. Han vil jo også ha mer samvær. Her hadde jeg vært raus og sett an situasjonen, men la sønn bestemme samværet ikke far. Anonymkode: 540e5...6cd
Rotemor Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Ikke gi far den makten over deg at du engasjerer deg i ham. Synes synd på sønnen din. Det er vondt å se sitt barn lide under andre. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Støtt sønnen din og gi f i at far er grinete. ta imot bidraget beregnet av nav med god samvittighet, det er jammen på tide at ham bidrar litt økonomisk utover mat og husly. Anonymkode: 9f6c6...350 19
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo unødvendig å kreve inn så høyt bidrag hvis stefar tjener godt og dere ikke har behov for det. Anonymkode: ce430...8e5 Dette er penger som hører til gutten, da kan ts heller sette de på sparekonto som han får når han er voksen. Anonymkode: c7f48...b32 16
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Sett pengene på sparekonto til gutten, støtt han i avgjørelsen og la far være. Jeg har selv vært det barnet som ble tvunget til å være hos en far som bare så på meg som ekstra inventar nå og da, bare for å slippe å betale så mye, jeg var ikke en del av den familien. Det er bare bra at sønnen din setter grenser, å at du støtter han vil bety utrolig mye. Anonymkode: e444b...b3a 8
Rotemor Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 Det er ts som har daglig omsorg og hun forvalter da bidraget SITT som hun selv ønsker. Folk som ikke skjønner hva bidrag er til kan ti stille. 9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 Hvorfor henger folk seg opp i bidraget? Det er jo ikke det det handler om🤷♀️🙄 Anonymkode: ce315...bb0 9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Kenelz skrev (5 timer siden): Og ut i fra alt TS skrev.. så reagerte du på DETTE?! La barnefar være i fred og ikke bry deg om han! Vær der for sønnen din og støtt han. Vil ikke sønnen på besøk så buhu til barnefar som ikke gidder å løfte opp en halv finger for sønnen sin. Hahaha!! Ler enda av den emojien! Anonymkode: eb222...7a1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Hei! Herregud, stakkars sønnen din som ikke får være med på ferier og annet gøy med familien på den andre siden. Det skjønner jeg at oppleves forferdelig sårt for han. Vi kunne aldri reist på ferie uten stesønnen min, da hadde ikke faren hans kost seg på tur en gang, for hele familien hadde ikke vært samlet. Det er helt utenkelig at en forelder kan gjør slik mot barnet sitt i mange år. Vil han ikke gi sønnen sin fine minner sammen med han da? Veldig rart. Hadde vært så lei meg hvis jeg var deg også. Ser at flere skriver det her. Men ja, støtt sønnen din på hans følelser. Han kommer før alt. Og hvis faren hans ikke forstår følelsene hans, blir avstanden mellom dem enda større. Vil bare gi deg et lite generelt tips, uten at jeg vet noe om hvordan du håndterer situasjonen. Aldri fall på fars nivå og si noe negativt om den andre parten. Snakk han heller opp. Dette er noe sønnen din vil huske deg for. Stesønnen min også følte seg forskjellsbehandlet i starten. Han mente at barna far og jeg har sammen fikk mye mer, og fikk være med på mye mer. Vi har snakket mye om det her hjemme, da har det kommet frem at han følte det slik fordi han så for seg at vi gjorde så mye gøy den uka han ikke var her. Han gikk ut i fra det, uten at det stemte. SÅ det har hjulpet veldig å snakke om ukene våre, ikke minst få snapchat. Så følte han at han var litt med i begge ukene, at han ikke gikk glipp av så mye. Anonymkode: eb222...7a1 2
powerpuffen Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 Sønnen foran alt. Så kan hans udugelige og barnslige far bare ha det så godt.
PM75 Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 Så bra at sønnen din klarte å si ifra på en skikkelig måte! Jeg forstår ikke foreldre som forskjellsbehandler barna sine & ikke forstår at dette setter vonde spor i et barnesinn! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #17 Skrevet 22. mai 2021 Kjenner meg igjen i sønnen din.. som å høre om min barndom på samvær hos min far. Mamma tok meg ikke på alvor og var glad hun var barnefri i helgene! bra du lytter på sønnen din. Far er nok bitter pga pengene, men han får bare punge ut! Drit i han, det er hans tap! Anonymkode: 5621a...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå