AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Betyr det at man ikke har klart seg så godt karrieremessig? Må man minst ha mastergrad nå for tiden for å lykkes? Det er heldigvis ikke for sent å studere videre i 30-årene sies det. Anonymkode: 227be...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Nei, overhodet ikke. Arbeidserfaring spiller stor rolle det også for hva slags jobber man får. Jeg gidder ikke bygge på utdannelsen nå, ser at jeg klarer meg fint i arbeidslivet med bare bachelor. Anonymkode: 80ecd...187 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Kommer jo helt an på bransje og hvilke ambisjoner man har. I min bransje er det strengt tatt ikke nødvendig. Det kan kanskje være lurt med tanke på høyere prosjektlederstillinger eller hvis man har ambisjoner om å være i toppledelsen, men ellers ikke nødvendig. Anonymkode: 6a28c...89b 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Kommer vel an på øyet som ser? Selv er jeg i slutten av 30-årene og har ingen bachelorgrader, men jeg har en trygg, fast 100% stilling med en helt ok lønn. Anonymkode: 18d40...3d5 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Ikke for min del hvertfall. Jeg har ikke fullført videregående engang, men kom meg tidlig ut i arbeidslivet og har jobbet meg opp i en grei stilling jeg ikke har noe utdanning innen. Har derfor mye mer erfaring innen feltet enn nyutdannede. Anonymkode: 11920...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Nei. En gjennomført master er ikke synonymt med å være vellykket, intelligent eller et godt menneske. Det er heller ikke gjennomført bachelor. Fryktelig dumt at vi er blitt så små i pappen at vi tror det. Hvorvidt du har klart deg godt karrieremessig er for meg en vurdering som beror på en vurdering av helt andre momenter. For eksempel om du har et godt rykte som gjør at folk liker å jobbe med deg og ønsker tjenestene dine/produktene dine. Er du dyktig i det du gjør? Har du gradvis fått mer og mer ansvar i en bedrift? Tilegnet deg kompetanse i en bransje gjennom mange ulike verv? Hva konkret har du klart å produsere og gjøre mens du er yrkesaktiv? Men tror jeg er i mindretall her. Anonymkode: aba1b...a8a 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Betyr det at man ikke har klart seg så godt karrieremessig? Må man minst ha mastergrad nå for tiden for å lykkes? Det er heldigvis ikke for sent å studere videre i 30-årene sies det. Anonymkode: 227be...7e9 Nei, overhodet ikke. Anonymkode: 2e0c5...f53
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Betyr det at man ikke har klart seg så godt karrieremessig? Må man minst ha mastergrad nå for tiden for å lykkes? Det er heldigvis ikke for sent å studere videre i 30-årene sies det. Anonymkode: 227be...7e9 Hvor har du det fra? Og hvis du ser sånn på det, mener du virkelig at majoriteten der ute har mislykkes? Fordi det er i overkant 10% av de i arbeidsfør alder som har en mastergrad. Det sier seg vel da selv at dette ikke kan være tilfellet. Anonymkode: fb4ef...d11 1
sicario Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Betyr det at man ikke har klart seg så godt karrieremessig? Anonymkode: 227be...7e9 Nei.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Jeg syns ikke det. Føler meg mislykka fordi jeg har en bachelor og en vgs utdannelse, men har valgt å jobbe med ett yrke fra vgs utdannelsen min... Anonymkode: 301c7...16c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 Problemet er vel heller at mange arbeidsgivere setter master som et krav til kvalifikasjon når de lyser ut nye stillinger, uten å egentlig ha behov for kandidater med utdanning på masternivå. Og så fort de har satt master som krav, havner gjerne en god kandidat uten master nederst i bunken når de siler ut kandidatene som skal til intervju. Anonymkode: d77ce...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 De fleste på jobben min bachelor overgår meg i lønn som har en tung mastergrad. Mange mellomledere har også kun bachelor. Tror ikke det å kun ha bachelor setter en stopper for din karriere mye som går på personlighet og softskills. Jeg hadde ikke kommet lenger med phd i feltet mitt heller så...og jeg vet jeg sliter pga min personlighet og ikke utdanningen min. Anonymkode: 8d9ea...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Selvfølgelig ikke. Mye annet spiller inn for å være vellykket. Er du en godt likt person, har et stort nettverk og et fint hus og en ok bil er du mer vellykket master eller fast 100% stilling uten utdanning. Anonymkode: 05a27...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 De fleste i 30 årene har jo ikke høyere utdanning enn bachelorgrad... Anonymkode: 16b5a...d35 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 Føler at noen med bachelor ikke ville stilt dette spørsmålet. For man observerer jo vel rundt seg at veldig mange yrkesgrupper ikke krever bachelor. Er det da oppegående å tenke om alle disse at de er mislykket og ikke har "klart seg i livet"? Høres litt rart ut. Føler liksom at dette ikke kan være seriøst ment, men mer et forsøk på å gjøre folk uten utdannelse usikre. Anonymkode: 648a0...a60 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler at noen med bachelor ikke ville stilt dette spørsmålet. For man observerer jo vel rundt seg at veldig mange yrkesgrupper ikke krever bachelor. Er det da oppegående å tenke om alle disse at de er mislykket og ikke har "klart seg i livet"? Høres litt rart ut. Føler liksom at dette ikke kan være seriøst ment, men mer et forsøk på å gjøre folk uten utdannelse usikre. Anonymkode: 648a0...a60 Jeg TS har bachelor selv, men angrer nå på at jeg ikke har tatt master. Er i 30-årene og vet jeg må ta master om et par år. Det kjennes helt rett for meg. Jeg ønsker en bedre stilling og litt høyere lønn. Anonymkode: 227be...7e9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #17 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler at noen med bachelor ikke ville stilt dette spørsmålet. For man observerer jo vel rundt seg at veldig mange yrkesgrupper ikke krever bachelor. Er det da oppegående å tenke om alle disse at de er mislykket og ikke har "klart seg i livet"? Høres litt rart ut. Føler liksom at dette ikke kan være seriøst ment, men mer et forsøk på å gjøre folk uten utdannelse usikre. Anonymkode: 648a0...a60 Tror du tar feil. Se på alle de millonvis av innleggene som spør om man er for gammel til å ta utdanning når man er 26/27 feks. Det er jo helt hysterisk villt. Anonymkode: 2e0c5...f53
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #18 Skrevet 22. mai 2021 Så alle uten høyere utdanning er mislykket ?????? Anonymkode: 77259...f16 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #19 Skrevet 22. mai 2021 Spørs hva man definerer som å lykkes, men like barn leker som regel best og har man en mastergrad vil man neppe trives på et lager med garderobeprat og en lagerleder som aldri har vært på et eneste lederkurs. Anonymkode: 80f33...ab5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #20 Skrevet 22. mai 2021 Mange som ikke engang har høyere utdanning. Så nei, ikke mislykka på noen måter. Anonymkode: 70134...507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå