AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #21 Skrevet 22. mai 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det beste jeg visste da jeg hadde en pilleavhengighet var Z-hypnotica, altså Stilnoct, Zopiclone. Jeg kunne ruse meg på de hele døgnet, men jeg skrev, sa og gjorde så mye rart at du aner ikke. Det er et under at jeg ikke skadet noen eller meg selv mer alvorlig enn jeg gjorde. Så den geipe-smilyen bør du trekke tilbake, dette har du ikke peiling på. Anonymkode: f0e54...d91 Det er forskjell på å hallusinere og på å surre og røre (som i fylla), uten å huske det dagen etterpå. Dette har jeg dessverre alt for mye erfaring med, og man ser ikke syner av zopiclone og lignende. Anonymkode: e6c61...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #22 Skrevet 22. mai 2021 1 minutt siden, Neocortex said: Lov å bruke hodet. Må ikke la alt gå for god fisk så lenge det er fagpersonell. Spesielt ikke når det gjelder sin egen bror. Heller tro på helsepersonell enn randoms på KG... Anonymkode: e6c61...dc8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #23 Skrevet 22. mai 2021 Han får nok ikke gå mer enn 2 uker på dette preparatet, så skjønner ikke hva greia er Og han er dum om han bruker opp medisinen på å få en rus. Men igjen, så vil det si at han bruker den opp før tiden, og da vil han ikke få ut mer før heller. Da skjønner jo legen at gutten ikke bruker de riktig. Så jeg skjønner ikke hysteriet med det heller dette er ikke et vedvarende problem Anonymkode: f088e...08d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #24 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er forskjell på å hallusinere og på å surre og røre (som i fylla), uten å huske det dagen etterpå. Dette har jeg dessverre alt for mye erfaring med, og man ser ikke syner av zopiclone og lignende. Anonymkode: e6c61...dc8 Jeg samlet sammen alle kniver i huset for å beskytte meg mot alle de farlige menneskene jeg så i huset. Våknet med kniver under dyna. Jeg stengte meg inn i et skap fordi det var slanger overalt. Så jo, jeg hallusinerte på de. Anonymkode: f0e54...d91 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #25 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg samlet sammen alle kniver i huset for å beskytte meg mot alle de farlige menneskene jeg så i huset. Våknet med kniver under dyna. Jeg stengte meg inn i et skap fordi det var slanger overalt. Så jo, jeg hallusinerte på de. Anonymkode: f0e54...d91 Det sovemiddelet er anti psykotisk.... så det måtte vært noe annet i deg som trigget frem hallisene på deg... Anonymkode: f088e...08d 1
Rosatoast Skrevet 22. mai 2021 #26 Skrevet 22. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det beste jeg visste da jeg hadde en pilleavhengighet var Z-hypnotica, altså Stilnoct, Zopiclone. Jeg kunne ruse meg på de hele døgnet, men jeg skrev, sa og gjorde så mye rart at du aner ikke. Det er et under at jeg ikke skadet noen eller meg selv mer alvorlig enn jeg gjorde. Så den geipe-smilyen bør du trekke tilbake, dette har du ikke peiling på. Anonymkode: f0e54...d91 Unnskyld meg, men jeg har mer peiling enn du kan tenke deg. Har selv vært pilleavhengig, men klarte å kutte ut. Jeg er nå avhengig av Heroin og har endelig fått en henvising til LAR. Skal inn i behandling nå til sommeren og trappe opp på subuxone. Så ikke snakk så nedlatende til folk du ikke vet hvem er. Alle har sine problemer, og historier. Hilsen jente på 28 Endret 22. mai 2021 av Rosatoast 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #27 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det sovemiddelet er anti psykotisk.... så det måtte vært noe annet i deg som trigget frem hallisene på deg... Anonymkode: f088e...08d Beklager, ble nysgjerrig og fant dette i lappen i pakka Anonymkode: f088e...08d 1
Tulling Skrevet 22. mai 2021 #28 Skrevet 22. mai 2021 hallinusasjon er skjelden bivirkning av stillnoct, men det kan skje. Hadde en kollega som opplevde det. Leste om det på ett tidspunkt, det er en ting. Mer vanlig at folk virrer rundt i søvne uten å huske det. Har selv fått stillnoct, har de liggende på lur. Det er en effektiv av knapp i mitt tilfelle. Ref pakkningsvedlegg skal man helst være i senga når man tar de, for de kan treffe hardt og fort, og så går lyset. Vet det finnes folk som ruser seg på det. Men for alt vi vet trenger gutten en avknapp for å få sove. Det er jo åpenbart at gutten sliter. Om han bruker det som foreskrevet, og det er nyttig og gir han nattesøvn, eller om han misbruker de kan ikke vi vite. Stillnoct er IKKE som å ta benzo. (prøvd det også, har tannlegeskrekk) Ut fra min erfaring, og tanker jeg har gjort meg opp om disse tingene. Folk som frivillig tar benzo, de må ha det bra jævlig i hverdagen for at foretrekker den effekten fremfor å være "edru". Skjønner at det har sin plass, men kan ikke tenke meg at det frister i det heletatt hvis man har det noenlunde greit. Ingenting er bra, ingenting er dårlig. Ofrer positive reaksjoner for å få vekk det som er ubehagelig. Ingen som vil GÅ sånn under normale omstendigheter. 1
Kenelz Skrevet 22. mai 2021 #29 Skrevet 22. mai 2021 50 minutter siden, OlsenHansen said: Hvis han trenger hjelp til å sove kan han like godt fortsette med hasj. Da blir han i det minste ikke avhengig. Kjenner til mange som ikke klarer en dag uten hasj og sliter ellers med mye angst ETTER å ha startet med det. Hasj er ikke løsningen.
Gjest Fnuggolina Skrevet 22. mai 2021 #30 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han tar allerede mye større doser enn det han burde. Han går rundt og hallusinerer, veldig ekkelt å se han slik. Anonymkode: 12408...1c0 Hva med å sende bekymringsmelding om det til fastlegen? Det ville jeg gjort. Ellers tror jeg det er rimelig dødfødt og anta at din påvirkning vil hjelpe ham som allerede er såpass tungt avhengig. Han må ønske det selv.
OlsenHansen Skrevet 22. mai 2021 #31 Skrevet 22. mai 2021 Kenelz skrev (8 minutter siden): Kjenner til mange som ikke klarer en dag uten hasj og sliter ellers med mye angst ETTER å ha startet med det. Hasj er ikke løsningen. Bedre enn pilleavhengighet.
Kenelz Skrevet 22. mai 2021 #32 Skrevet 22. mai 2021 Just now, OlsenHansen said: Bedre enn pilleavhengighet. Og bedre å ikke være avhengig av noen av delene. Dumt å gå fra en ting til en annen. «Begynner jeg med snus så slutter jeg å røyke.. *10 år senere* Begynner jeg med røyk så slutter jeg å snuse».
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #33 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det burde du jo han skrevet om i hi! Da tar du kontakt med barnevernet og ber om råd og forteller hva du ser og opplever! Anonymkode: e81aa...660 Typisk her på kg. Får man ikke ønskelig støtte på hi smører man på historien. Men med det sagt skal man smøre på så er det greit å gjøre det troverdig Anonymkode: 8851f...286
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #34 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): MDet er forskjell på å hallusinere og på å surre og røre (som i fylla), uten å huske det dagen etterpå. Dette har jeg dessverre alt for mye erfaring med, og man ser ikke syner av zopiclone og lignende. Anonymkode: e6c61...dc8 En sannhet med modifikasjoner. Jeg har imovane oppført som cave i journalen fordi jeg for hallusinasjoner av den,men det skyldes en bivirkning som er av de sjeldne. Men hos mennesker som tåler de oppstår selvsagt ikke dette Anonymkode: 8851f...286
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #35 Skrevet 22. mai 2021 Kenelz skrev (13 minutter siden): Og bedre å ikke være avhengig av noen av delene. Dumt å gå fra en ting til en annen. «Begynner jeg med snus så slutter jeg å røyke.. *10 år senere* Begynner jeg med røyk så slutter jeg å snuse». HAHAHHA det er meg!! 😂😂 nettopp sluttet å snuse og begynt å røyke. Forteller meg selv at det er lettere å slitte å røyke enn å snuse. Snuste i 10 år. Begynte å snuse fordi det var mer praktisk enn å røyke Anonymkode: f088e...08d
Kenelz Skrevet 22. mai 2021 #36 Skrevet 22. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: HAHAHHA det er meg!! 😂😂 nettopp sluttet å snuse og begynt å røyke. Forteller meg selv at det er lettere å slitte å røyke enn å snuse. Snuste i 10 år. Begynte å snuse fordi det var mer praktisk enn å røyke Anonymkode: f088e...08d Ser man det! Kjenner til mange som har gjort det så du er ikke alene om det det! 1
Anoia Skrevet 22. mai 2021 #37 Skrevet 22. mai 2021 Jeg får hallusinasjoner av Stilnoct. Jeg vet også om folk som har fått de villeste hallusinasjoner på Tramadol, mens jeg ikke merket annet enn å bli tung og varm i kroppen. Folk reagerer veldig forskjellig på medisiner, derfor skal man være litt forsiktig med å si for sikkert hvordan de fungerer. Man erfarer hvordan piller virker på en selv, ikke andre. En del folk har opplevd at hvis man ikke legger seg til å sove med en gang man har tatt Stilnoct, kan man fort ende opp med å bli ganske hyper og rar. Derfor kan noen begynne å misbruke dem. Jeg er kronisk utmattet, og jeg får dem av lege i korte perioder (typ 1-2 uker) når jeg skal noe "ekstra" og det er viktig for meg å få nok søvn. Om jeg går på dem lengre enn dette må jeg øke dosen for at de skal virke, og jeg får fæle mareritt når jeg slutter på dem. Det kan godt være broren din trenger hjelp til å sove for en periode TS, men jeg håper han får tett oppfølging av lege. Det gjelder egentlig alle som får skrevet ut medisiner (desverre er det mange som har blitt grundig forsømt av helsevesenet der), men jeg vil si det er spesielt viktig når det dreier seg om en såpass ung person i en sårbar situasjon. Det hadde nok ikke vært så dumt å nevne for barnevernet at han tilsynelatende ruser seg på medisinene han får skrevet ut. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #38 Skrevet 22. mai 2021 Sukk, joda, jeg er enig - enkelte klarer å reagere på det aller meste, det være piller eller for mye sukker. Men det er i grunn ikke sånn at en hvilken som helst pille kan slå ut på alle mulige måter. Det er ikke langt unna å ta en vitaminpille og påstå den ga rus. Anonymkode: e6c61...dc8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #39 Skrevet 23. mai 2021 i sykepleiebladet stod det at stilnoct egentlig bør være et a-preparat. noen som har lest det? Anonymkode: 750d9...9b8
I Grosny Skrevet 23. mai 2021 #40 Skrevet 23. mai 2021 (endret) Rosatoast skrev (13 timer siden): Mye mulig han "tøffer seg" høres litt sånn ut for meg. Har mye erfaring med rusmidler, og det der er ingen bivirkning man får av "mye benzo". Heller ikke blanding. Bivirkninger (Felleskatalogen): Det er vist at bivirkningene er doserelaterte, spesielt for visse CNS-bivirkninger. Teoretisk sett skal de være færre om zolpidem tas umiddelbart før sengetid. De forekommer oftest hos eldre pasienter. De vanligste bivirkningene er svimmelhet og somnolens (3%). Organklasse Bivirkning Gastrointestinale Vanlige Abdominalsmerter, diaré, kvalme, oppkast Generelle Vanlige Tretthet Sjeldne Fall (overveiende hos eldre og når zolpidem ikke er tatt som anbefalt), unormalt ganglag Ukjent frekvens Legemiddeltoleranse Hud Mindre vanlige Hyperhidrose, kløe, utslett Sjeldne Urticaria Immunsystemet Ukjent frekvens Angioødem Infeksiøse Vanlige Øvre og nedre luftveisinfeksjoner Lever/galle Mindre vanlige Økte leverenzymer Sjeldne Hepatocellulær, kolestatisk eller blandet leverskade Luftveier Svært sjeldne Respirasjonsdepresjon Muskel-skjelettsystemet Vanlige Ryggsmerter Mindre vanlige Artralgi, muskelkramper, muskelsvakhet, myalgi, nakkesmerter Nevrologiske Vanlige Forverret søvnløshet, hodepine, kognitive lidelser som anterograd amnesi (amnesieffekter kan være assosiert med abnorm atferd), somnolens, svimmelhet Mindre vanlige Oppmerksomhetsforstyrrelse, parestesi, taleforstyrrelse, tremor Sjeldne Svekket bevissthetsnivå Psykiske Vanlige Agitasjon, depresjon1, hallusinasjon, mareritt Mindre vanlige Aggresjon1, eufori, forvirring, irritabilitet, kompleks søvnatferd, rastløshet1, somnambulisme Sjeldne Libidoforstyrrelse Svært sjeldne Avhengighet (abstinenssymptomer eller reboundeffekter kan oppstå etter seponering), vrangforestilling1 Ukjent frekvens Sinne1, unormal atferd1 Stoffskifte/ernæring Mindre vanlige Appetittforstyrrelse Øye Mindre vanlige Diplopi, tåkesyn Ukjent frekvens Synssvekkelse Endret 23. mai 2021 av I Grosny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå