Gå til innhold

Vil ikke date noen som ikke eier bolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg rar som har det som krav? Jeg er 35 og eier egen bolig i Oslo, og vil ikke bli dratt ned økonomisk, eller date noen som ikke har prioritert likt som meg. 

Anonymkode: 9fe25...3a3

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er litt rart og lite forståelsesfullt. Ikke alle har mulighet til å kjøpe egen bolig i Oslo. Men hvis du vil ekskludere alle som ikke har høy nok inntekt, fått hjelp av foreldre osv. er du i din fulle rett til å gjøre det. Ser heller ikke helt hvordan det drar deg ned økonomisk. Hvis du har bolig synker vel ikke den i verdi av at du har en kjæreste som ikke eier?

Anonymkode: b206e...b4e

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig rart. Når folk eier bolig vil de ha 1000% ganger høyere list for å bygge et felles liv med deg. 

Anonymkode: eaa4e...747

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men om h*n har oppspart egenkapital så. 

Anonymkode: 6f99d...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg, er i starten av 40 årene, og eier bolig. Og jeg er nesten gjeldsfri, møter jeg en mann som eier bolig, og har lignende egenkapital som meg, så kunne vi jo fått en flott bolig sammen. Møter jeg en mann uten bolig, så hadde vi nok blitt i min. De fleste menn jeg har vært på date med, eier ingenting, noen av de har bodd hos mamma og. Og synes jo det er litt rart på min alder. Jeg kjøpte bolig da jeg var 23 år, den gang det var billig, og man fikk 100% lån i banken. 

Anonymkode: 1c282...c10

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En mann uten egen bolig ser jeg ikke på som en likeverdig partner, så det hadde vært uaktuelt for meg.

Anonymkode: 9927f...c0e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg ville kalle det rart, men kanskje litt... teit? Du ekskluderer jo veldig mange på et grunnlag som til syvende og sist sier veldig lite om hvor ålreite de er å være sammen med. At du snakker om å bli "dratt ned økonomisk" har jo også litt merkelige implikasjoner. Tenker du at en mann som ikke eier bolig kommer til å være avhengig av dine penger? At han vil tvinge deg til å selge kåken og leie selv? Ærlig talt, har du ingen kontroll på din egen økonomi, og er så lett å manipulere?

Men så kan vi jo omformulere spørsmålet til å ikke handle om bolig, men om økonomi generelt. "Er det rart å kreve at partneren har kontroll på økonomien?" DET blir jo noe helt annet, og ikke rart i det hele tatt. Det er nok av luksusfellekandidater som eier bolig, og fornuftige folk som ikke gjør det. 

Anonymkode: 7d7ea...c6b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke så ung lenger, når du nå har blitt 35 år. En del single menn på din alder har allerede vært i et ekteskap eller samboerforhold, kanskje har de barn også. Det er vanlig å slite litt økonomisk etter et samlivsbrudd, men det går seg til etter noen år. Det er derfor litt dumt av deg å utelukke alle som ikke har samme økonomi som deg selv. Jeg ville vært litt mindre krevende på dette punktet. Men det er lurt å se på økonomisk bæreevne, om vedkommende har fast jobb, ok lønn, orden på lån, kjøpevaner etc. Det kan fortelle deg mye mer om fremtidig økonomi enn om han eier egen leilighet eller ikke.

Anonymkode: b5568...a3e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ditt valg, men dømmende, det er det, i hvert fall.

Anonymkode: 8a011...ef7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Høres i utgangspunktet lurt ut, etter min mening. 

Anonymkode: 1a4bb...cbf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier jo selv, så bare fint for meg om han ikke eier, for da slipper jeg å flytte 😂

Anonymkode: 76eea...c37

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er rar i en negativ forstand, ja.

Anonymkode: d59a6...7e2

• Liker 4
Skrevet

Kjærlighet handler om så mye mer enn kjærlighet. Bolig, bil, en jobb med bra status, høy utdanning. Kanskje det etter hvert stilles krav om hytte/båt, ikke vet jeg. 

For meg handler det om personlighet og utseende. Personen. Såfremt man har kontroll på økonomien (kan ha dårlig økonomi, men må ha kontroll). 

• Liker 7
Skrevet

Dette er omtrent standard på det kinesiske dating markedet. Han må være godt utdannet, tjene godt og minst eie en bolig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er åpen for det dersom kjemien er det. Jeg eier leilighet i Oslo og er snart gjeldsfri. Vi kan bygge opp et liv sammen, selv om det vil være skjevfordeling økonomisk sett. Likevel så vil vi jo ha muligheter sammen :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart, og ikke minst, så kan du gå glipp av mange bra menn med den holdningen der. Nordmenn er fryktelig overflatiske! Man kan ikke leie, man må minst ha en bachelor, tjene godt, ha lappen og bil osv. Det kan være mange årsaker til at disse tingene ikke er på plass, men man kan da være en god partner for det.

Og før noen lurer; Jeg eier leilighet, bil, har høyere utdanning og tjener bra selv, men stiller da ikke krav om at en eventuell mann må eie bolig før han er aktuell. 

Anonymkode: 76e0d...c8b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er rart, og ikke minst, så kan du gå glipp av mange bra menn med den holdningen der. Nordmenn er fryktelig overflatiske! Man kan ikke leie, man må minst ha en bachelor, tjene godt, ha lappen og bil osv. Det kan være mange årsaker til at disse tingene ikke er på plass, men man kan da være en god partner for det.

Og før noen lurer; Jeg eier leilighet, bil, har høyere utdanning og tjener bra selv, men stiller da ikke krav om at en eventuell mann må eie bolig før han er aktuell. 

Anonymkode: 76e0d...c8b

Min erfaring er at de som f.eks "bare" eier egen bolig er mer dømmende enn de av oss som eier bolig, har høy utdannelse,jobb og bil. At de som har slitt veldig for å få en av disse tingene ofte ikke evner å se like nyansert på ting. Personlig er jeg veldig avslappet når det kommer til dette. Jeg utgikk faktisk fra at min nåværende mann leide bolig da vi ble kjent, fordi han er svensk. Men neida, han var boligeier 😂

Anonymkode: d6af4...8c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan ikke leie, man må minst ha en bachelor, tjene godt, ha lappen og bil osv. Det kan være mange årsaker til at disse tingene ikke er på plass, men man kan da være en god partner for det.

Det handler jo ikke om at man ikke kan være en god partner selv om man ikke fyller disse kravene, men om at man skal passe sammen som kjærester. Hva har jeg, med egen bolig, master og lappen til felles med en som ikke har noen av disse tingene? Sannsynligvis veldig lite, fordi vi trolig er i totalt ulike faser av livet. Det er jo ikke dermed sagt at vedkommende ikke kan bli en god partner for noen andre enn meg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke egen bolig, er 37. Jeg hadde en bolig, men måtte flytte og selge med tap. Så må leier jeg. Men har god jobb og en del egenkapital, så håper å kjøpe etterhvert. Ikke noe problem om en eventuell partner leier også. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

En mann uten egen bolig ser jeg ikke på som en likeverdig partner, så det hadde vært uaktuelt for meg.

Blir rett og slett uvel av kommentarer som dette. 

Anonymkode: e5c02...438

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...