Gå til innhold

Blodtrykket er litt høy - er villig til å gå ned i vekt for å slippe blodtrykkstabkletter - så hva gjør jeg for å få ned blodtrykket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blodtrykket er litt høy i følge legen - er villig til å gå ned i vekt for å slippe blodtrykkstabkletter - så hva gjør jeg for å få ned blodtrykket?

Er 38 år og det er alt fortidlig å begynne på tabletter..

God tips mottas :) God helg!

Anonymkode: 98cbc...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde sykt høyt blodtrykk. Kuttet ut ALT av sukker, fett og kaffe. Fikk ned blodtrykket til 100/60. 

Anonymkode: ae7de...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ting som fører til økt blodtrykk er salt, og det er det nesten i alt....   Hvis man kjøper brød, halvfabrikata og ferdigretter vil de med forhøyet blodtrykk få i seg altfor mye salt.  Så hva skal du spise?  I grove trekk er vel kostholdsrådene de samme som gis de hele befolkninga, bare at det er enda viktigere for deg å følge dem 😊

https://www.lhl.no/gardermoen/hjerteloftet/livsstilsendring/kosthold/hjertevennlig-kosthold/

https://nhi.no/sykdommer/hjertekar/hoyt-blodtrykk-hypertensjon/hypertensjon-livsstilsendringer/

Anonymkode: 2bca0...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som har konvertert til lavkarbo har fått normalt blodtrykk. Men, man må da ønske det som livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kuttet ut alt av sukker, fett og halvfabrikata. 

Anonymkode: 9e362...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kuttet ut alt av sukker, fett og halvfabrikata. 

Sorry, ikke fett men mel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er nok mest det at det å gå ned i vekt i seg selv gir lavere blodtrykk. Jeg gikk fra "litt for høyt" hos legen til 110/65 neste gang jeg målte (etter 8 mnd) etter å ha gått ned 15 kg ved bare å passe mengder og kalorier, men uten å ha noen restriksjoner på hva jeg kunne spise. 

Anonymkode: f4138...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...