Gå til innhold

Hele verden har stengt ned i over et år for å redde gamle og syke fra døden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får de bli plassert helt til slutt, så får de tilbud igjen når alle andre har fått det først. 

• Liker 3
Skrevet

Det er dessverre veldig mye dumskap der ute. Hvis folk faktisk tenkte seg litt om kunne vi nok åpnet opp for lenge siden. 

• Liker 2
Skrevet
Capt. Obvious skrev (18 minutter siden):

Da får de bli plassert helt til slutt, så får de tilbud igjen når alle andre har fått det først. 

Enig, men sånn fungerer det dessverre ikke.

Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (8 minutter siden):

Enig, men sånn fungerer det dessverre ikke.

Vaksinene går jo typisk til nestemann på lista ved det enkelte legekontor. Men det burde vært en ordning der man ved å unnlate å møte opp uten å ha gitt en god grunn på forhånd, havner på en liste som prioriteres helt til slutt. 

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, Capt. Obvious said:

Problemet er jo at da går smittetallet opp og Espen nakstad igjen stenger ned Norge. 

Oslo har jo lidd under disse restriksjonene over ett år nå. Mon tro hvor mange konkurser, samlivsbrudd, depresjoner, selvmord osv osv vi får som konsekvens av dette. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vi som er syke, vil også leve lengst mulig.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet
herremann skrev (5 timer siden):

Problemet er jo at da går smittetallet opp og Espen nakstad igjen stenger ned Norge. 

Oslo har jo lidd under disse restriksjonene over ett år nå. Mon tro hvor mange konkurser, samlivsbrudd, depresjoner, selvmord osv osv vi får som konsekvens av dette. 

Bare gjøre deg oppmerksom på at det finnes andre steder i verden enn Oslo. Og andre byer i Norge som også har hatt og absolutt har restriksjoner som de "lider under".

Dessuten tror jeg at selv svartmaleren Espen Nakstad etterhvert innser at tallet på innlagte og alvorlig syke, må veie tyngre enn antall smittet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
MorTil2 skrev (28 minutter siden):

Bare gjøre deg oppmerksom på at det finnes andre steder i verden enn Oslo. Og andre byer i Norge som også har hatt og absolutt har restriksjoner som de "lider under".

Dessuten tror jeg at selv svartmaleren Espen Nakstad etterhvert innser at tallet på innlagte og alvorlig syke, må veie tyngre enn antall smittet. 

Det siste der tror ikke jeg ennå. Jeg gir gjenåpningen noen uker til en måneds tid før nye nedstengninger innføres. 

Endret av Capt. Obvious
  • Liker 1
Skrevet

Da håper jeg de blir plassert helt bakerst i køen og tenker seg om 2 ganger før de gjør det samme stuntet igjen. Siden ferie er mye viktigere enn vaksinen... Alle vil ha ferie. Det vil vi også. Men ferie kommer etter vaksine. Kan man ikke møte til avsatt tidspunkt, så får man avtale et nytt, som en normal oppegående person ville gjort. Tåpelig å ikke møte opp uten å gi beskjed.

• Liker 2
Skrevet

De som takker ja til time og så ikke møter opp burde få et stort gebyr for ekstraarbeidet det medfører (og fare for at vaksinedoser må kastes), og så settes helt sist i køa, bak de friske 30-åringene. Helst også nektes plass på sykehus hvis de ble syke.

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (11 timer siden):

De som takker ja til time og så ikke møter opp burde få et stort gebyr for ekstraarbeidet det medfører (og fare for at vaksinedoser må kastes), og så settes helt sist i køa, bak de friske 30-åringene. Helst også nektes plass på sykehus hvis de ble syke.

De burde få ett gebyr, en får jo det om en ikke møter opp til en vanlig lege time. Nektes plass på sykehus? Skal alle som velger å ikke ta vaksinen nektes plass mener du?

• Liker 1
  • Opprett ny...