Gå til innhold

Hva baker dere til 1-åringene?

Anbefalte innlegg

Skrevet
minister-mio skrev (2 timer siden):

Beklager, jeg misforstod. Du trenger ikke være spydig.

Var ikke meningen å være spydig, bare meg som stresser med den 1årsdagen 😅  Ha en fin dag! Og takk for svar 😊

Skrevet

Lagde som regel banankake eller vafler med barn i den alderen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Bananpannekaketårn med masse krem og bær var stor suksess her! 

Anonymkode: c1409...b93

AnonymBruker
Skrevet

Lagde en sjokoladecupcake med lys som han fikk foran seg. Spiste vel ca 3 biter av den. Brødskive med leverpostei og bær var mer populært

Anonymkode: 8d764...fb3

Skrevet (endret)

Jeg lagde denne. https://www.linntheresedagsland.no/2018/03/sunn-grisekake-til-ettarsdagen/

Men kremen lagde jeg av 50/50 kremfløte og vaniljekesam. 
Datteren min elsket kremen. Noen av de voksne som ikke må ha kake typisk sukkersøtt kommenterte at det var deilig med en kake som ikke var så søt. Hos andre voksne som må ha det tradisjonelt, falt den ikke helt i smak. Men det er jo ikke det viktigste 😊

Endret av Butter
Skrevet
Butter skrev (På 22.5.2021 den 23.09):

Jeg lagde denne. https://www.linntheresedagsland.no/2018/03/sunn-grisekake-til-ettarsdagen/

Men kremen lagde jeg av 50/50 kremfløte og vaniljekesam. 
Datteren min elsket kremen. Noen av de voksne som ikke må ha kake typisk sukkersøtt kommenterte at det var deilig med en kake som ikke var så søt. Hos andre voksne som må ha det tradisjonelt, falt den ikke helt i smak. Men det er jo ikke det viktigste 😊

Tusen takk! Den skal prøves før bursdagen for å si det sånn! 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør ikke noe at det er sukker i kaken. Hvis ettåringen spiser opp hele kaken, så er ikke problemet sukkeret, men at barnet ikke kan begrense seg. Det er helt greit å si at ett (evt to) stykke er nok, selv på en bursdag.

Lag en deilig sjokoladekake eller bløtkake. Spar slankekakene til syklubben 😀

Anonymkode: ac04c...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...