Gå til innhold

Hva baker dere til 1-åringene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart feire 1års dag og lurer på hva dere baker som baby også kan spise.

Har kikka på den banankaka med daddelsjokoladekrem i Ida Gran Jansen sin "Barnemat - Helt enkelt", eller evt et bananpannekake tårn som også står i nevnt bok.

Er det noen andre forslag? Ønsker ikke en haug med sukkerbomber ettersom han skal få denne kaken foran seg og spise det han vil ha selv. Formen er ikke så stor, så vil ikke bli mengdevis uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Vi lagde helt vanlig kake. 1 åringen fikk kake, men spiste minimalt da vi også hadde bær som han er glad i. Så for bildene sin del har han et stooort kakestykke foran seg, men han tok kun noen små biter.

Vanlig bløtkake er ikke nødvendigvis noen sukkerbombe. Er så klart bunnen,  men kremen kan lages uten sukker. Så kan den fylles med masse frukt og bær, evt også rørte bær. Blir så klart fruktsukker da.

Anonymkode: 9a827...d74

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ville laget den banankaken med daddeldjokoladekrem. Høres passende ut for en 1-åring at sukkeret kommer fra frukt. Høres ut som et godt forslag👍

Anonymkode: 19ff6...9a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å lage en vanlig bløtkake. Kan ikke tenke meg at en ettåring får i seg så mye av den uansett. 

Anonymkode: 6dbf2...2eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ettåringen trenger jo ikke en helt egen kake! Det holder jo å skjære av et passende stykke og la han spise det han vil av det stykket!

Anonymkode: 82b1d...c63

• Liker 2
Skrevet

Vi lagde bare vanlig bløtkake, så skar jeg av ett stort stykke som han fikk på egen tallerk. 98% av hans kake var på bordet, gulvet, klærne, i fjeset og håret. Noen få munnfyller med kake ble spist, og resten storkoste han seg med å grise rundt 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi lagde en vanlig kake og skjærte av er stykke tilsvarende en liten muffins. 1 åringen spiste kanskje 1/8 del av den biten han fikk

Anonymkode: 1b602...4aa

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke ettåringen spise en helt vanlig kake. Babyen trenger ikke kake.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk en liten smak marsipankake fra bakeri. 

Anonymkode: 00feb...048

Skrevet
minister-mio skrev (5 minutter siden):

Kan ikke ettåringen spise en helt vanlig kake. Babyen trenger ikke kake.

Joda, men jeg vil gjerne lage en kake som baby kan spise uten at det blir for mye sukker. 
Sant det du sier, babyer trenger ikke kaker, det gjør ikke vi voksne heller, så da bør vi vel alle la vær så spise kake da? Det er 1 års dag, selvfølgelig skal ungen få kake..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Moren min lagde en bløtkake med sjokoladekrem og banan på etårs dagen til dattera mi. Skulle nesten tro det var sukker i den, så søt og god var den. 

Anonymkode: 234d9...059

Skrevet
Tuppeluri skrev (10 minutter siden):

Joda, men jeg vil gjerne lage en kake som baby kan spise uten at det blir for mye sukker. 
Sant det du sier, babyer trenger ikke kaker, det gjør ikke vi voksne heller, så da bør vi vel alle la vær så spise kake da? Det er 1 års dag, selvfølgelig skal ungen få kake..

Jeg ser egentlig ikke problemet med at voksne og ettåringer spiser kake og ikke babyen. Baby vet ikke at det er noen bursdag og baby har ikke lyst på kake. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn fikk smake kake for første gang på 1.års-dagen. Da fikk de en egen sjokoladekakebit, spesielt til dem. Men de får jo ikke i seg noe særlig av kaka! De kliner den utover, stapper noe i munnen, liker det kanskje ikke i det hele tatt. Ikke bekymre deg for sukkerinnholdet. Tror mine fikk i seg maks 10% av den kake uten. Det er jo mest får vår skyld at de får den; det er spennende og morsomt for oss. Er poenget at de skal spise mest mulig hadde mine heller fått en haug med kokte gulrøtter og erter 😉

Anonymkode: 68099...0b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Laget vanlig kake som barnet fikk

Anonymkode: 229c2...9d6

• Liker 4
Annonse
Skrevet
minister-mio skrev (1 time siden):

Jeg ser egentlig ikke problemet med at voksne og ettåringer spiser kake og ikke babyen. Baby vet ikke at det er noen bursdag og baby har ikke lyst på kake. 

Det er 1åringen skal ha kake, 1åring klassifiserer jeg som baby. Men unnskyld, mente småbarn. 

Skrevet
Tuppeluri skrev (11 minutter siden):

Det er 1åringen skal ha kake, 1åring klassifiserer jeg som baby. Men unnskyld, mente småbarn. 

Beklager, jeg misforstod. Du trenger ikke være spydig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at en sjokoladekake kan fort bli veldig rik på smak, og at det kan være bedre for en på 1 år å ha en fin type fløtekake, sukkerbunn, krem, syltetøy og masse bær 😄

Anonymkode: 21d1c...04b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi var på campingtur da vesla ble 1 år, så vi kjøpte en muffins til henne og satte et lys på. Hun smakte så vidt på den. Da vi foreldrene hadde spist våre muffins fant vi fram brødskiver og pålegg for å spise kveldsmat. Da satte vesla seg godt til rette med pultostboksen og gomlet i seg en hel masse. 😂

Anonymkode: 9b30c...be9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min spiste krem på ettårsdagen. Det er jo bare fet melk, så det er innafor. Og hun elsket det! 

Anonymkode: 4416b...c31

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...