Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og troen på at jeg er bra nok. 
begynner å bli seriøst med en mann og det å slite her gjør meg veldig sliten. Om det går for lang tid mellom kontakten og lignende så tenker jeg at han vil ut av forholdet. Om noe er litt annerledes tenker jeg han vil ut. Er på vakt hele tiden. 
Hatt en tendens til å finne meg i for mye før, redd det kan skje nå også. 

Slitsomt å ha det som dette. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 30948...e90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du bør fokusere på å øke selvbildet ditt ganske mye før du involverer deg ordentlig med en mann. Rett og slett fordi du skal vite hva dine sunne grenser skal være. Du skal vite hva du tåler og finner deg i. Du skal forstå deg selv og kjenne deg selv best. Du skal ha oppgjort fortiden din, visse ting kan du dessverre ikke endre, men du kan tilgi deg selv for ting du tillot deg eller godtok eller ting du opplevde som ikke kan klandres deg. 

Det du kan fokusere på er ting som gjør deg bra, ting som gjør deg bra, ting du har lyst til, ting som gjør at du får en mestringsfølelse, ting som er nytt, ting du er redd for å prøve men du har hatt lyst til, ting som får deg til å føle seg bra osv. Ha fokus på deg og ditt. Passer han inn i ditt liv så gjør han det. Du skal leve med deg selv først og fremst hele livet, hva er historien du vil fortelle om deg selv til evt barn eller barnebarn, hvem skal du sitte og snakke om "gamle dager" med på gamlehjemmet, hvilke opplevelser vil du ha i livet ditt som du kan se tilbake på og tenke "jeg hadde opp og nedturer, men jeg valgte å ha et godt liv". 

Men når det gjelder et forhold, bli enige og snakk sammen om hvor mye kontakt dere forventer, ah det er hyggelig med svar så fort man har anledning, ønsker gjerne å snakke med deg på tlf en gang om dagen (f.eks) eller å møtes en gang eller to i uka. Husk at man gjerne har ulike bakgrunnshistorier og ulik erfaring i kofferten man har med seg, man har ulike forventninger til et forhold og ingen er tankelesere. Så her kommer GOD kommunikasjon godt med. 

"jeg ønsker".. 

"jeg trenger.." 

"jeg vil gjerne".. 

"Jeg trenger å snakke/skrive sammen ofte for å få en bekreftelse på at det er ønskelig å fortsette forholdet vårt. Jeg blir fort litt usikker hvis det ikke er så mye kontakt. Hva tenker du om det?"

Anonymkode: 51f4b...93b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...