Gå til innhold

Sliten gravid brud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal holde bryllupet vårt når jeg er 6 1/2 mnd på vei. Det er for sent å avlyse nå, og vi er uansett begge enige om å gjennomføre.

Men hvordan bør man legge opp selve bryllupsdagen og dagene før for å få mest mulig oppladede batterier?

Jeg har tatt fri fra jobb dagen før bryllupet, og flytter da inn på hotell like ved kirken der vielsen skal være, sammen med min forlover. Min samboer blir hjemme og passer vårt felles barn. Vielsen er kl.15:30 dagen etter. Vi har leid en fotograf som maser fælt om å komme å dokumentere hele morgenen og formiddagen på hotellrommet, der min forlover også vil være tilstede og ordne håret mitt. Vet ærlig talt ikke om jeg orker bli fulgt av fotograf hele dagen før vielsen. Er det frekt å be henne komme senere på dagen, f.eks i 13-tiden?

Selve festen etter vielsen blir for min del selvsagt uten alkohol. Gjør meg ingenting om festen varer til kl.02:00 da vi har booket lokalet frem til da. Men ser for meg å dra når jeg blir sliten. Vanligvis er jeg klar for å legge meg i 23-tiden, og tenker at 23:30-24:00 er det jeg realistisk sett kan makte. 

Noen andre som har vært gravide bruder og kan fortelle litt om hvordan dere la opp løpet på selve dagen og dagene før?

Anonymkode: 4d265...6db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv kronisk syk, og gjorde en rekke ting for å gjøre dagen overkommelig :) Jeg har svært lite energi, og la opp dagen deretter.

Hvile kvelden før er fint, men om du kan, hvil mer. Ikke gjør noe ekstra uka før bryllupet, heller reduser på alt du kan. Beina høyt og hvil.

Fotografen er jo en tjeneste du betaler for. Det er bare å si nei, du vil ha en rolig morgen med forlover. Bare pass  på at du ikke betaler for timer fotografen ikke er der. Ikke la deg presse, det er bare tull. Selv hadde vi fotograf i vielsen og så tok vi bilder etterpå, og det var mer enn nok for oss. Fotografen betaler du for, hvis de ikke slutter å mase så velger du en annen (eller truer med det).

Legg inn en liten hvilepause mellom bildene og middagen om du har mulighet, enten hjemme eller på hotellet. Da får du ligget nedpå litt før det er ny bolk med aktiviteter.

Det er helt innafor å dra tidlig fra egen fest. Her hadde vi en liten restaurantmiddag, og vi gikk i 22-tiden. Da var vi fornøyde, og vi dro hjem og la oss. De som ville ble lengre på restauranten, men vi betalte for alt som var kjøpt til vi dro. 

At du er gravid og litt mer sliten enn vanlig er en gyldig og ekte unnskyldning, og hvis noen prøver å reagere på at "nå må du jo nyte dagen og presse deg litt!" så husk at det er folk som ikke har opplevd å være sliten ;) 

Ellers - pass på å ha god tid etterpå til å komme deg, jeg har aldri hørt om en brud, frisk eller ei, som våknet uthvilt dagen etter. Kjøp takeaway mat eller ha mat klar i frysen, si nei til overnattingsbesøk, og nyt hverandre. Lykke til!

Anonymkode: 4b0d0...1fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips!

Jeg har sagt til min forlover at jeg ikke orker noe utdrikningslag på fredagen. Kun en rolig middag på hotellet. Føler det ligger mange forventninger i luften når det er bryllup, men som gravid har man ihvertfall en god unnskyldning for å trappe ned.

TS

Anonymkode: 4d265...6db

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...