AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Bor i Oslo og har ikke råd til hus. Er alene med et barn. Har tenkt på en vanlig 3 roms så stor som mulig, en 4 roms, men da er ofte soverommene mindre, eller en sånn her 3 roms som er litt mindre enn de større 3 roms, men med en liten uteplatting. Hva er best å gå for tenker dere? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217585228 Anonymkode: 82e44...dd9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Hva har du mest lyst på selv og hvorfor? Hva er viktig for deg i hverdagen? Vil du få flere barn? Anonymkode: 5e5f3...ce4 1
Nuith Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Hvis du ikke planlegger å få deg samboer eller flere barn, ville jeg personlig ha valgt en leilighet med 2 små og 1 stort soverom. Gitt det store soverommet til barnet, tatt ett av de små til meg selv, og hatt det siste soverommet som hjemmekontor/gjesterom/hobbyrom. I et nabolag der det fantes en grei park/lekeplass. Barn vil mye heller henge på lekeplassen med andre barn enn hjemme i en liten hage/platting. 3
Kenelz Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Bruksareal på 74m2 for 4,5 mill?!! Aiai, HVORFOR blir jeg like overrasket over boligprisene i Oslo???? Ikke noe rart folk ikke har råd til bolig. Hadde valgt 2 små soverom og 1 stor, men den store soverommet til meg selv da barna er sjeldent på soverommet etter min erfaring! Den ene soverommet kan vær for eventuelle gjester på overnattingsbesøk! 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Kenelz skrev (2 minutter siden): Bruksareal på 74m2 for 4,5 mill?!! Aiai, HVORFOR blir jeg like overrasket over boligprisene i Oslo???? Ikke noe rart folk ikke har råd til bolig. Hadde valgt 2 små soverom og 1 stor, men den store soverommet til meg selv da barna er sjeldent på soverommet etter min erfaring! Den ene soverommet kan vær for eventuelle gjester på overnattingsbesøk! 4,5 mill er billig 😅 Vi bor på 74kvm i Oslo og vår bolig er verdt 7.5mill. Jeg ville valgt leilighet i første etasje med egen liten uteplass/hageflekk hvis jeg kunne velge. Vi savner det veldig og selv om det er lekeplass i blokka så savner vi et eget sted å sette opp plaskebasseng, lite lekekjøkken/hus/telt osv. Vi kan heller ikke slippe løs barnet alene ut til lekeplassen så det er mye styr når barnet er ute. Anonymkode: aba6d...921 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Nuith skrev (11 minutter siden): Hvis du ikke planlegger å få deg samboer eller flere barn, ville jeg personlig ha valgt en leilighet med 2 små og 1 stort soverom. Gitt det store soverommet til barnet, tatt ett av de små til meg selv, og hatt det siste soverommet som hjemmekontor/gjesterom/hobbyrom. I et nabolag der det fantes en grei park/lekeplass. Barn vil mye heller henge på lekeplassen med andre barn enn hjemme i en liten hage/platting. Planen var samboer og flere barn ja, men så skjedde aldri det og jeg er snart for gammel for flere barn. Skulle jeg vøre så heldig p treffe noen så flytter jeg og kjøper sammen. Anonymkode: 82e44...dd9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva har du mest lyst på selv og hvorfor? Hva er viktig for deg i hverdagen? Vil du få flere barn? Anonymkode: 5e5f3...ce4 Jeg er usikker derfor ber jeg om innspill her. Sikkert mye jeg ikke har tenkt på. Tenkte kanskje uteplass så barnet kan få ha en stor trampoline der?? Anonymkode: 82e44...dd9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 4,5 mill er billig 😅 Vi bor på 74kvm i Oslo og vår bolig er verdt 7.5mill. Jeg ville valgt leilighet i første etasje med egen liten uteplass/hageflekk hvis jeg kunne velge. Vi savner det veldig og selv om det er lekeplass i blokka så savner vi et eget sted å sette opp plaskebasseng, lite lekekjøkken/hus/telt osv. Vi kan heller ikke slippe løs barnet alene ut til lekeplassen så det er mye styr når barnet er ute. Anonymkode: aba6d...921 Er det kanskje på vestkanten eler sentrum da? Øst er litt rimeligere. Anonymkode: 82e44...dd9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Bor i Oslo og har ikke råd til hus. Er alene med et barn. Har tenkt på en vanlig 3 roms så stor som mulig, en 4 roms, men da er ofte soverommene mindre, eller en sånn her 3 roms som er litt mindre enn de større 3 roms, men med en liten uteplatting. Hva er best å gå for tenker dere? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217585228 Anonymkode: 82e44...dd9 I hvert fall IKKE første etasje! Anonymkode: 1d253...224
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Bor i Oslo og har ikke råd til hus. Er alene med et barn. Har tenkt på en vanlig 3 roms så stor som mulig, en 4 roms, men da er ofte soverommene mindre, eller en sånn her 3 roms som er litt mindre enn de større 3 roms, men med en liten uteplatting. Hva er best å gå for tenker dere? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217585228 Anonymkode: 82e44...dd9 Jeg ville valgt med uteplass, 100 av 100 ganger. Anonymkode: fa54e...a21 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Planen var samboer og flere barn ja, men så skjedde aldri det og jeg er snart for gammel for flere barn. Skulle jeg vøre så heldig p treffe noen så flytter jeg og kjøper sammen. Anonymkode: 82e44...dd9 Da hadde jeg valgt 4 roms i tilfellet. Og hadde bedt eventuel partner flytte inn. Hvis de skjærer seg igjen så slipper du å utsette første barnet om en endring til. Hvis det går bra så kan dere flytte ut når første er over 18. Hadde ikke risikert et brudd til med flytting inkludert. Blir det ikke noe på deg så kan dere finne noe med hageplen i nabolaget når håpet er gått. Anonymkode: 5e5f3...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 Jeg bor også i Oslo og er alene med barn. For meg ble skolekrets og området viktigere enn plass. Fordi jeg er alene med barn ønsker jeg å bli boende i byen (mer sosialt), men ville bo et sted som føltes bra for barnet mitt. Også ville jeg bo et sted der det også bor andre barnefamilier. Selvsagt hadde plass vært supert, men det koster. Her var mine kriterier: 1. Andre barnefamilier (som du vil at barnet skal henge med) 2. God skolekrets (mulighet for å bli boende etter skolestart. Fint å slippe flytting igjen om få år). 3. Kort vei til jobb/venner Anonymkode: 61004...18f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da hadde jeg valgt 4 roms i tilfellet. Og hadde bedt eventuel partner flytte inn. Hvis de skjærer seg igjen så slipper du å utsette første barnet om en endring til. Hvis det går bra så kan dere flytte ut når første er over 18. Hadde ikke risikert et brudd til med flytting inkludert. Blir det ikke noe på deg så kan dere finne noe med hageplen i nabolaget når håpet er gått. Anonymkode: 5e5f3...ce4 Jeg planlegger barn alene, har ingen enda, så ingen brudd. Blir litt lenge å vente 18 år med å flytte sammen om jeg skulle være så heldig å treffe noen. Anonymkode: 82e44...dd9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Er det kanskje på vestkanten eler sentrum da? Øst er litt rimeligere. Anonymkode: 82e44...dd9 😅Lenken til leiligheten som TS har lagt ut ligger langt unna sentrum, ved endestasjonen til t-banen. Den ligger også på østkanten. Når det er sagt er det et hyggelig område. Hadde det vært i sentrum eller på vestkanten ville det kostet et par millioner mer sannsynligvis. Velkommen til boligmarkedet i Oslo! Anonymkode: 61004...18f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg planlegger barn alene, har ingen enda, så ingen brudd. Blir litt lenge å vente 18 år med å flytte sammen om jeg skulle være så heldig å treffe noen. Anonymkode: 82e44...dd9 Da hadde jeg gått for 4 roms. Hageplen får du ikke tid til uansett og halve året er det for kald i Oslo. 4 rims mener du sikkert 3 soverom. Da kan du med gid samvittighet ta det største og barn kan ha hvert sitt rom. Er det snakk om 4 soverom så er det gullverdt til kontor/hobbyrom/lager. Til du får nestemann har du også plass å oppbevare ting etter første og kanskje spare noe på klær, sportsutstyr, leker. Så se om det er mulig å finne plass nær park eller lekeplass. Og jobb. Anonymkode: 5e5f3...ce4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg planlegger barn alene, har ingen enda, så ingen brudd. Blir litt lenge å vente 18 år med å flytte sammen om jeg skulle være så heldig å treffe noen. Anonymkode: 82e44...dd9 Du kan jo flytte sammen men bare hos deg tenker. Tenkte at det er lurt å vente til førstemann er 18 før dere kjøper noe sammen og dere flytter ut av leiligheten du eier. Da har dere tryggheten at dette er deres hjem hvus det går galt Anonymkode: 5e5f3...ce4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #17 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde jeg gått for 4 roms. Hageplen får du ikke tid til uansett og halve året er det for kald i Oslo. 4 rims mener du sikkert 3 soverom. Da kan du med gid samvittighet ta det største og barn kan ha hvert sitt rom. Er det snakk om 4 soverom så er det gullverdt til kontor/hobbyrom/lager. Til du får nestemann har du også plass å oppbevare ting etter første og kanskje spare noe på klær, sportsutstyr, leker. Så se om det er mulig å finne plass nær park eller lekeplass. Og jobb. Anonymkode: 5e5f3...ce4 For orden skyld så mener jeg: 3-roms = 2 soverom 4-roms = 3 soverom 3 romsene er ofte romsligere enn 4 romsene da antall kvm ikke er så mye større. Anonymkode: 82e44...dd9
Kenelz Skrevet 22. mai 2021 #18 Skrevet 22. mai 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: 4,5 mill er billig 😅 Vi bor på 74kvm i Oslo og vår bolig er verdt 7.5mill. Jeg ville valgt leilighet i første etasje med egen liten uteplass/hageflekk hvis jeg kunne velge. Vi savner det veldig og selv om det er lekeplass i blokka så savner vi et eget sted å sette opp plaskebasseng, lite lekekjøkken/hus/telt osv. Vi kan heller ikke slippe løs barnet alene ut til lekeplassen så det er mye styr når barnet er ute. Anonymkode: aba6d...921 HÆ hva faen?! Men jo; Stemmer også på uteplass/hageflekk! Hadde også sett etter bolig med den «beste» solforholdet! Er så kjedelig å bo og leve i skyggen..
Rosa Dartle Skrevet 22. mai 2021 #19 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg ville valgt med uteplass, 100 av 100 ganger. Anonymkode: fa54e...a21 Enig, alltid med litt uteplass!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #20 Skrevet 22. mai 2021 Noen som vet hvilken kjøkkeninnredning det er i den annonsen? Anonymkode: f9ec7...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå