AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Nå skjedde dette for 5 år siden, men klarer ikke å legge det bak meg helt. Var ute på byen med kjæresten og kompisene hans. Jeg drakk for mye og sovnet. I ettertid fant jeg ut at kjæresten kom kompisene hadde tatt nakenbilder av meg mens jeg sov. Disse bildene ble lekket på nettet. Fant ikke ut om bildene før lenge etterpå og var fortsatt i forholdet. Jeg slo opp da jeg fant ut av det. Etterkant når jeg har funnet meg en ny kjæreste så har kompisene til eksen sendt disse bildene av meg til den nye kjæresten. Anmeldte ikke forholdet da kjæresten bor i utlandet og jeg skammet meg sånn. Prøvd terapi i etterkant, men kommer ikke over hendelsen. Jeg tror det skjedde mer enn bare bilder da jeg var veldig sår i etterkant. Har gjentagende mareritt om voldtekt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler på skammen hele tiden. Har liten tillit til menn pga dette. Sliter med store traumer. Beklager om dette er triggere for dere som er utsatt for overgrep. Jeg vet nå at det ikke var min feil. Var så ekkelt når kompisene til eksen kalte meg hore og at jeg var ekkel. Min nåværende samboer har støtter meg gjennom det og han mener jeg skal anmelde dette. Jeg er igrunn redd.. takk for svar på forhånd ❤️ Anonymkode: dfb73...98d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Jeg syns det er viktig for deg å anmelde dette. Da legger du skylda der den hører hjemme. Spesielt det med spredning av bilder på nett i etterkant er jo helt utrolig sykt gjort av dem. Det er DE som er ekle, det er DE som har gjort en eller flere forbrytelser her. At du ble full har ingenting med saken å gjøre, du skulle likevel vært trygt og godt ivaretatt av din kjæreste den gang da. Denne tryggheten er revet bort fra deg, og det kan være en god grunn for at du sliter enda. Du må lære deg å trygge deg selv, hva gjør at du føler deg trygg? (varmt teppe, kakao, nybakte boller, en koselig film, rolig musikk) Hva har du gjort for å stabilisere tilværelsen din i det daglige? Hva gjør du for å ivareta seg selv? Har du og din samboer et godt og trygt forhold? Har du lært deg å takle evt triggere? Det går ikke fort å komme over slikt i terapi, man må stadig jobbe med seg selv. Terapeuten er ikke en mirakelmann som gjør at alt forsvinner. Det er hardt arbeid både i terapi og i hverdagen. Jeg forstår deg på det å være redd, men du kan søke kontakt- og besøksforbud (gjelder også via en tredjepart) mot dem samtidig med anmeldelsen. Anmelde for sjikanering i tillegg og spredning av bilder osv. Frykten er verst, men så snart ballen er i gang så legger du enda mer skylden der den hører hjemme - hos de syke, ekle personene som har gjort dette mot deg. Og det å legge en sånn opplevelse bak seg er ufattelig vanskelig. Men du kan lære deg å leve med den opplevelsen, henge den på en knagg der du vet at du gjorde ikke noe galt, du sovnet! Du skulle vært trygg, det var absolutt ikke din feil. God, varm klem❤️ Anonymkode: 724f5...bc0 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Kjære Ts, du har ingenting å skamme deg for, men overgrepet er kjempealvorlig - du må anmelde. Det er tøft, og vil ta tid, men beste måte å både komme videre på og å sette en stopper for at de samme sprer bildene videre og gjør liknende med andre jenter. Sett opp en tidslinje over hva du vet; selve hendelsen, deling av bilder, når du oppdaget det, brudd, ny kjæreste og når han fikk tilsendt bildene. Politiet vil muligens finne mer, men du har bevis og det har åpenbart vært en enorm belastning for deg. Det er skjerpende at dere var kjærester og han var en du skulle kunne stole på; i steden for å ta vare på deg, utnyttet han deg. Og kompisene bidrar ved å spre bildene, som om du var et objekt, en ting, en bil, helt uten tanke på at du er et menneske med rettigheter og følelser. Du vil også kunne få en økonomisk oppreisning. Jeg er redd du gjør vondt verre for deg selv ved å ikke anmelde. Blir saken henlagt, ank henleggelse. Det er mange eksempler på at slike saker straffes strengt - fordi det er alvorlig. Du må begynne kampen med å kaste bort den unødvendige skammen, og stå opp for deg selv og alle kvinner. Gå også til lege og få henvisning til terapeut, som både kan hjelpe deg og dokumentere at dette har ført til traumer (mulig post traumatisk stress lidelse). Anonymkode: d998d...488 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Bildene ble tatt i 2013, oppdaget det i 2015 og de ble sendt til samboeren min i 2016. Gått å bært på det lenge. Har flere samtaler på melding og screenshots av bildene fra kompisene. Har en venninne som kan vitne på at det er sant siden hun kjeftet på eksen min og han innrømmet at det skjedde til henne. Samboeren min er vel den som kan underbygge det best. Bildene fikk jeg fjernet fra nettet da jeg kontaktet Twitter, men jeg aner ikke om de er en annen plass på nettet. Vet navnet på alle de som tok bildene, og de er selv i bildene. Aner ikke om saken blir foreldet ? Siden det er så mange år siden? takk for gode tilbakemeldinger ❤️❤️ Anonymkode: dfb73...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aner ikke om saken blir foreldet ? Siden det er så mange år siden? Nei, det er ikke for sent å anmelde og det bør du gjøre. Anonymkode: 9d18e...692 1
Kenelz Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bildene ble tatt i 2013, oppdaget det i 2015 og de ble sendt til samboeren min i 2016. Gått å bært på det lenge. Har flere samtaler på melding og screenshots av bildene fra kompisene. Har en venninne som kan vitne på at det er sant siden hun kjeftet på eksen min og han innrømmet at det skjedde til henne. Samboeren min er vel den som kan underbygge det best. Bildene fikk jeg fjernet fra nettet da jeg kontaktet Twitter, men jeg aner ikke om de er en annen plass på nettet. Vet navnet på alle de som tok bildene, og de er selv i bildene. Aner ikke om saken blir foreldet ? Siden det er så mange år siden? takk for gode tilbakemeldinger ❤️❤️ Anonymkode: dfb73...98d Ikke for sent å anmelde! Bare fordi de er i utlandet betyr ikke at de slipper unna med det.. For alt du vet så kan det vær strengere konsekvenser der enn her i Norge! Og om det ikke funker så kan du alltid legge ut ansiktene deres på nett og få det til å gå viralt! Mange menn som har blitt hengt ut på nett på den måten. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Anmeld! Det er så mye som er overtramp og kriminelt her: de tar bilder uten samtykke, de sprer bilder, de sender bilder til ny kjæreste....det er ikke greit! Og kontakt slettmeg.no for å sørge for at bildene blir borte fra nettet. Og håper du har kontaktet fastlegen din eller blitt henvist til psykolog for å få hjelp til å takle dette? ❤️ Anonymkode: e876a...63f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 So vondt. men du greier dette ts. Anonymkode: 8a797...6c8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Jeg har vært i terapi i flere år. Hadde flere traumer å deale med. Var aldri helt klar for å ta tak i det. Slet mest en stund med sviket fra eksen. Vi var sammen i over 2 år og forlovet. Var klar for å flytte til hjemlandet hans da jeg fant ut om bildene. Følte meg dum. Gikk lenge før jeg fortalte noen om bildene. Holdte det hemmelig hele tiden. Måtte bære på skammen. Fikk panikk da samboeren fikk bildene. Alt det fæle de skrev om meg. Tenkte bare «hva har jeg gjort for å fortjene dette?» De var kun etter å sabotere min videre lykke. Fortalte foreldrene mine om bildene da tilfelle de skulle sendte det til de. Følte meg så ekkel og misbrukt. Var helt forferdelig. Kun fått støtte fra hele familien og mine venner ❤️ Har litt tvil i politiet til tider. Anmeldte en tidligere kjæreste fra ungdomstiden for vold. Saken ble henlagt og fikk aldri hjelp fra de. En annen venninne anmeldte en fyr for voldtekt, men saken ble henlagt det også. ts Anonymkode: dfb73...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har litt tvil i politiet til tider. Anmeldte en tidligere kjæreste fra ungdomstiden for vold. Saken ble henlagt og fikk aldri hjelp fra de. En annen venninne anmeldte en fyr for voldtekt, men saken ble henlagt det også. ts Anonymkode: dfb73...98d Det har vært skrevet mye klokt i denne tråden allerede. Og det er forferdelig å høre hva du har opplevd. Jeg vil bare kommentere på det du skriver overfor. Fikk selv en sak henlagt, og jeg var egentlig forberedt på det på forhånd. Hadde ingen beviser eller klare vitner. Følte at jeg ble trodd av politiet, selv om bevisene ikke var sterke nok. Poenget for min del var at politiet har min anmeldelse liggende i systemene sine. Dersom flere anmelder denne personen, kan min sak kanskje styrke saken til nestemann. På samme måte - dersom noen hadde anmeldt ham tidligere, kunne det kanskje ha styrket min sak. Spesielt dersom ofrene ikke kjenner hverandre, og gjerningsmannen har brukt samme fremgangsmåte. Advokaten min fortalte at hun hadde vært bistandsadvokat for en kvinne som vegret seg for å anmelde. Kvinnen var sikker på at hun ikke kom til å bli trodd. Da hun til slutt leverte inn en anmeldelse, viste det seg at det lå to saker i politiets systemer fra før. Ingen av de tre sakene sto sterkt nok på egenhånd, men samlet sett var de nok til å få en rettskraftig dom. Det er dessverre høy henleggelsesprosent i sedelighetssaker, spesielt i de sakene der det er påstand mot påstand. Men i ditt tilfelle kan du underbygge at dette har skjedd, pga. at du har vært i kontakt med Twitter, gått i terapi og at den nye kjæresten din har mottatt bilder. Så jeg vil mene at du har en over gjennomsnittlig god sak. Men det er klart - dersom den mentale belastningen ved en henleggelse føles for tung å bære, er det ikke sikkert at det er rett for deg. Og det er en kompliserende faktor at noen oppholder seg i utlandet, men jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med en bistandsadvokat. Det er gratis, og du forplikter deg ikke til noe annet enn en samtale. Anonymkode: 6bf52...fd8 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har vært skrevet mye klokt i denne tråden allerede. Og det er forferdelig å høre hva du har opplevd. Jeg vil bare kommentere på det du skriver overfor. Fikk selv en sak henlagt, og jeg var egentlig forberedt på det på forhånd. Hadde ingen beviser eller klare vitner. Følte at jeg ble trodd av politiet, selv om bevisene ikke var sterke nok. Poenget for min del var at politiet har min anmeldelse liggende i systemene sine. Dersom flere anmelder denne personen, kan min sak kanskje styrke saken til nestemann. På samme måte - dersom noen hadde anmeldt ham tidligere, kunne det kanskje ha styrket min sak. Spesielt dersom ofrene ikke kjenner hverandre, og gjerningsmannen har brukt samme fremgangsmåte. Advokaten min fortalte at hun hadde vært bistandsadvokat for en kvinne som vegret seg for å anmelde. Kvinnen var sikker på at hun ikke kom til å bli trodd. Da hun til slutt leverte inn en anmeldelse, viste det seg at det lå to saker i politiets systemer fra før. Ingen av de tre sakene sto sterkt nok på egenhånd, men samlet sett var de nok til å få en rettskraftig dom. Det er dessverre høy henleggelsesprosent i sedelighetssaker, spesielt i de sakene der det er påstand mot påstand. Men i ditt tilfelle kan du underbygge at dette har skjedd, pga. at du har vært i kontakt med Twitter, gått i terapi og at den nye kjæresten din har mottatt bilder. Så jeg vil mene at du har en over gjennomsnittlig god sak. Men det er klart - dersom den mentale belastningen ved en henleggelse føles for tung å bære, er det ikke sikkert at det er rett for deg. Og det er en kompliserende faktor at noen oppholder seg i utlandet, men jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med en bistandsadvokat. Det er gratis, og du forplikter deg ikke til noe annet enn en samtale. Anonymkode: 6bf52...fd8 Enig i dette. Jeg anmeldte selv en fyr for voldtekt og var sikker på saken kom til å bli henlagt siden det var ord-mot-ord, men han ble dømt både i tingretten og lagmannsretten. Så ALLE saker henlegges ikke. Anonymkode: 6585d...4cb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Jeg syns fortsatt du skal anmelde siden du har tydelige bevis i form av bilder osv. De fleste vold og overgrepssaker blir henlagt pga bevis, at det ikke er nok bevis som er godt nok dokumentert. Her har du jo flere bevis i form av bildene som er lagt ut, traumebehandling, din venninne som konfronterte din eks, hønsehjernene som sendte bildene til din nye type osv. Dette er nok en sak som kommer til å bli tatt på alvor, og om den mot formodning ikke skulle gjøre det, så ligger saken i systemet. Da vil en evt senere anmeldelse stå styrket. Legg skylden der den hører hjemme, vis de at dette finner du deg ikke i, vis de hvor sterk du er som viser de at slik oppførsel er uakseptabel og evt straffbar. Dette klarer du 💪💪 Anonymkode: 724f5...bc0
Fiffig Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Fy f*en for noen drittsekker disse menneskene er! Og ikke bare det; drittsekker som bryter loven. Hvis du finner motet til å anmelde dem, enn at de vågde å sende bildene til samboeren din! Noen eier ikke skam og fortjener virkelig konsekvenser i livet. Du, derimot, har ingenting å skamme deg over. Du har ikke gjort noe galt. Det er en prosess - jeg veit det - men kanskje kunne en politianmeldelse også gitt deg bekreftelsen på hvor skylda hører hjemme, nemlig hos disse forbanna idiotene.
Isambard Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 Når de bruker bildene mot deg så lenge etterpå synes jeg absolutt du bør anmelde. Du er den sterke parten her. Det er de som har brutt loven og risikerer ryktet sitt. Ingen vil tenke noe stygt om deg hvis du tar kampen.
Gjest Skogsalv Skrevet 24. mai 2021 #16 Skrevet 24. mai 2021 Dette bør du anmelde. Ikke din skam i det hele tatt . Politiet har også kunnskap om hvordan ting slettes fra nett? ,mener jeg. Du har veldig gode bevis . De har jo skutt seg selv ganske godt i foten ,med å dele i hytt og pine på meldinger også i etterkant.! Ta tilbake makta , ved at de må svare for ugjerningen og overgrepet ❤💪
frøkenkoz Skrevet 24. mai 2021 #17 Skrevet 24. mai 2021 On 5/22/2021 at 10:25 AM, AnonymBruker said: Nå skjedde dette for 5 år siden, men klarer ikke å legge det bak meg helt. Var ute på byen med kjæresten og kompisene hans. Jeg drakk for mye og sovnet. I ettertid fant jeg ut at kjæresten kom kompisene hadde tatt nakenbilder av meg mens jeg sov. Disse bildene ble lekket på nettet. Fant ikke ut om bildene før lenge etterpå og var fortsatt i forholdet. Jeg slo opp da jeg fant ut av det. Etterkant når jeg har funnet meg en ny kjæreste så har kompisene til eksen sendt disse bildene av meg til den nye kjæresten. Anmeldte ikke forholdet da kjæresten bor i utlandet og jeg skammet meg sånn. Prøvd terapi i etterkant, men kommer ikke over hendelsen. Jeg tror det skjedde mer enn bare bilder da jeg var veldig sår i etterkant. Har gjentagende mareritt om voldtekt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler på skammen hele tiden. Har liten tillit til menn pga dette. Sliter med store traumer. Beklager om dette er triggere for dere som er utsatt for overgrep. Jeg vet nå at det ikke var min feil. Var så ekkelt når kompisene til eksen kalte meg hore og at jeg var ekkel. Min nåværende samboer har støtter meg gjennom det og han mener jeg skal anmelde dette. Jeg er igrunn redd.. takk for svar på forhånd ❤️ Anonymkode: dfb73...98d Kjære, kjære, kjære deg ❤️ Du må til fastlegen og få kommet deg til psykolog . Dette kan bli verre og utvikle seg med tiden. Du har også skulle vurdert å anmelde det, selv om det er jævlig tøft har du skulle gjort det. Det er nesten slik at jeg vil skrive , du må anmelde ! De idiotene fortjener ikke at du har det slik! Håper du har noen gode venner som du kan prate med, å dette skal du ikke skjemmes over!! Det er IKKE din feil ❤️ Det høres kanskje merkelig ut , men hver gang du står å ser på deg selv i speilet på badet ditt, fortell deg selv ; Det var IKKE min feil! Jeg har ingenting å skjemmes over !! Jeg er et kjempe bra menneske ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå