AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Når du kjøper et produkt? Har mistet jobben grunnet covid og er på nav støtte. Har nettopp flyttet i tillegg og har måttet kjøpe inn en del ting da mamma ikke har igjen alt for mye heller siden flere av oss søsknene har flyttet ut og tar med litt til oss. Pengene går fort og dessverre er såkalt miljøvennelig og vegansk ofte mye dyrere. Har funnet en skikkelig god solkrem som jeg testet, men dette merket tester på dyr og da føler jeg meg ekstremt umoralsk. Jeg føler kanskje jeg kan bli straffet av karma om jeg kjøper den, og jeg vet ikke hvor mange som egentlig kjøper slik lenger. Hvis noen ser at jeg har merket så kan de jo synes jeg er en veldig dårlig person.. ? Anonymkode: 12de5...057
Tvist Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 For meg er det avgjørende at det ikke er tester på dyr. At det er vegansk er ikke så viktig, produkter kan være veganske og testet på dyr. Men de fleste billigmerkene til butikkene er ikke testet på dyr. Rema1000/ first price osv. De er billige.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 På min AAP så har ikke jeg råd til å ta hensyn til om ting er testet på dyr eller ikke. Jeg må bare kjøpe det jeg har råd til, og det er gjerne det billigste. Anonymkode: fdee8...609 2
Tvist Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På min AAP så har ikke jeg råd til å ta hensyn til om ting er testet på dyr eller ikke. Jeg må bare kjøpe det jeg har råd til, og det er gjerne det billigste. Anonymkode: fdee8...609 Mange billige produkter er ikke testet på dyr. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når du kjøper et produkt? Har mistet jobben grunnet covid og er på nav støtte. Har nettopp flyttet i tillegg og har måttet kjøpe inn en del ting da mamma ikke har igjen alt for mye heller siden flere av oss søsknene har flyttet ut og tar med litt til oss. Pengene går fort og dessverre er såkalt miljøvennelig og vegansk ofte mye dyrere. Har funnet en skikkelig god solkrem som jeg testet, men dette merket tester på dyr og da føler jeg meg ekstremt umoralsk. Jeg føler kanskje jeg kan bli straffet av karma om jeg kjøper den, og jeg vet ikke hvor mange som egentlig kjøper slik lenger. Hvis noen ser at jeg har merket så kan de jo synes jeg er en veldig dårlig person.. ? Anonymkode: 12de5...057 Det tror jeg de færreste bryr seg om. Synd at vi har blitt så moralskt samfunn at folk skal gå å skamme seg for at de har en solkrem som kanskje er testet på dyr. Det er ikke ulevelig å kjøpe så da kan du kjøpte det med god samvittighet, ikke lett å leve i landet her om man skal ta hensyn til alle disse tingene. Du høres ut som en person som gjør så godt en kan og da kan man tillate seg noen utskeielser i ny og ne. Anonymkode: cb5a6...da3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tror jeg de færreste bryr seg om. Synd at vi har blitt så moralskt samfunn at folk skal gå å skamme seg for at de har en solkrem som kanskje er testet på dyr. Det er ikke ulevelig å kjøpe så da kan du kjøpte det med god samvittighet, ikke lett å leve i landet her om man skal ta hensyn til alle disse tingene. Du høres ut som en person som gjør så godt en kan og da kan man tillate seg noen utskeielser i ny og ne. Anonymkode: cb5a6...da3 Skulle stå *ulovelig (ikke ulevelig😅) Anonymkode: cb5a6...da3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Kommer an på hvor mye du bryr deg om at de puttter midler i øynene på kaniner som brenner og svir og som gjør dem livredde. Dessverre så bryr de fleste nordmenn seg ikke om forsvarsløse dyr så lenge de ikke er egne kjæledyr 😔 Mye lidelse der ute Anonymkode: d4e0d...d42
Kenelz Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Når jeg ser noe som jeg liker og finner ut at det er testet ut på dyr så søker jeg fort opp dyr som har blitt testet på google.. Og da kjøper jeg selvfølgelig ikke produktet. Spoiler
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Nysgjerrig på om prinsippet gjelder medisiner også? Skjønner at man kan droppe prinsipielt unyttige produkter som kosmetikk som er testet på dyr. Anonymkode: 9cb3e...d43
Gjest TheCatLady Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 (endret) Det finnes vel like mye som er billig som ikke er testet på dyr som det er av de produktene som er det. Man klarer alltids å finne noe om man ønsker det. Nå har for eksempel Garnier sluttet å teste på dyr (ser at det ikke er oppdatert i appen jeg nevner under her) og de er ganske billige. Ellers så kan man laste ned appen Dyretestet? og det finner man mange merker som ikke er testet på dyr. For å nevne noen kjente merker som ikke har spesielt høy pris så kan jeg nevne Rema 1000 sine produkter, Coop sine produkter, Dove, Define, H&M sine egne produkter osv. Om det er noe som er viktig for en så tenker jeg at man gjør det man kan for å finne det , men det er egentlig ikke spesielt vanskelig. Jeg tenker det går mest på vilje. Om det er et merke jeg er usikker på så søker jeg det opp og alt jeg kjøper er nok ikke 100% dyrevennlig, men stort sett er det det. Alt er ikke nødvendigvis så miljøvennlig, men noen ganger må man nesten velge det som er best der og da. Edit: Den nevnte appen er kanskje ikke like bra lenger. Den er ikke oppdatert på min telefon i hvert fall. Endret 22. mai 2021 av TheCatLady
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nysgjerrig på om prinsippet gjelder medisiner også? Skjønner at man kan droppe prinsipielt unyttige produkter som kosmetikk som er testet på dyr. Anonymkode: 9cb3e...d43 Tipper folk splitter seg i to der. Der noen mener dyretesting er bare for grusomt til at man kan rettferdiggjøre det, selv om det redder liv. Mot de som mener at medisiner har bedre grunnlag enn kosmetikk der man ønsker se pen ut. Litt som at det er forskjell på å drepe dyr for mat mot å drepe dyr for fin pels. Uansett så er det mulig teste kosmetikk syntetisk og det finnes mange som lager produkter som ikke lenger tester på dyr. Så det e ringen grunn til å kjøpe dyretestede produkter. Kosmetikk er en "no brainer", dvs et enkelt valg Anonymkode: d4e0d...d42
Gjest TheCatLady Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nysgjerrig på om prinsippet gjelder medisiner også? Skjønner at man kan droppe prinsipielt unyttige produkter som kosmetikk som er testet på dyr. Anonymkode: 9cb3e...d43 Det er nok vanskeligere å etterkomme siden mange medisiner blir vel testet på dyr først. Jeg ser forskjellen på nødvendige ting som medisiner og unødvendige ting som kosmetikk, men det er ikke så hyggelig å tenke på hva dyr må igjennom. Endret 22. mai 2021 av TheCatLady
Taluno Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Det er middels viktig for meg. Jeg prøver unngå produkter testet på dyr, men mange produkter er enten for dyre eller for lite effektive, eller gir meg hudreaksjoner, så jeg bruker ikke kun "cruelty-free".
Gjest Føsleguri Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Jeg kjøper mye fra Body Shop blant annet fordi de ikke tester på dyr.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 For meg er det viktig, men det er et privilegie å kunne kjøpe ting som koster litt mer. Har man dårlig råd, så må man bare kjøpe det man har råd til. Du kan jo også kanskje ønske deg litt dyrere produkter til jul og bursdag. Husk at f.eks Dove og Sunsilk ikke tester på dyr, de har ofte rimelige shampoer og balsam og bodylotion etc Anonymkode: da9f7...a42
Tvist Skrevet 23. mai 2021 #16 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det tror jeg de færreste bryr seg om. Synd at vi har blitt så moralskt samfunn at folk skal gå å skamme seg for at de har en solkrem som kanskje er testet på dyr. Det er ikke ulevelig å kjøpe så da kan du kjøpte det med god samvittighet, ikke lett å leve i landet her om man skal ta hensyn til alle disse tingene. Du høres ut som en person som gjør så godt en kan og da kan man tillate seg noen utskeielser i ny og ne. Anonymkode: cb5a6...da3 Synes det er trist at vi er et samfunn der så få bryr seg om hva som er testet på dyr. Kosmetikk /hårfarge/solkrem etc må ikke testes på dyr og det fører til enorme smerter for dyrene. Helt unødvendig. 1
Tvist Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nysgjerrig på om prinsippet gjelder medisiner også? Skjønner at man kan droppe prinsipielt unyttige produkter som kosmetikk som er testet på dyr. Anonymkode: 9cb3e...d43 Medisin er en annen sak. Det er nødvendig, og vanskelig å få et alternativ som ikke er testet på dyr. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 Veldig viktig, sjekker alltid produktene på dyrevernalliansen.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 11.59): På min AAP så har ikke jeg råd til å ta hensyn til om ting er testet på dyr eller ikke. Jeg må bare kjøpe det jeg har råd til, og det er gjerne det billigste. Anonymkode: fdee8...609 Nå er det mange billig produkter som ikke tester på dyr. Anonymkode: 8fee8...885 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #20 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 9.49): Når du kjøper et produkt? Har mistet jobben grunnet covid og er på nav støtte. Har nettopp flyttet i tillegg og har måttet kjøpe inn en del ting da mamma ikke har igjen alt for mye heller siden flere av oss søsknene har flyttet ut og tar med litt til oss. Pengene går fort og dessverre er såkalt miljøvennelig og vegansk ofte mye dyrere. Har funnet en skikkelig god solkrem som jeg testet, men dette merket tester på dyr og da føler jeg meg ekstremt umoralsk. Jeg føler kanskje jeg kan bli straffet av karma om jeg kjøper den, og jeg vet ikke hvor mange som egentlig kjøper slik lenger. Hvis noen ser at jeg har merket så kan de jo synes jeg er en veldig dårlig person.. ? Anonymkode: 12de5...057 Jeg har minste trygd og er veganer. Er null stress. Mange av billig merkene er veganske Anonymkode: 8fee8...885 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå