AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Dette er ikke selvopplevd, men noe jeg fikk gjenfortalt som en morsom/humoristisk opplevelse. Dette er hovedpunktene slik jeg fikk det gjenfortalt. En frivillig organisasjon hadde leid inn en instruktør for opplæring av barna. Instruktøren gjorde oppgaven sin på en bra nok måte i følge foreldrene, men i følge ham selv var han ikke helt fornøyd, og spurte om en av foreldrene kunne hente et hjelpemiddel som kunne bedret opplæringen. Foreldrene diskuterte om det var nødvendig, og fant ut at det var det ikke. " Dere har da leid meg inn for å gi barna denne opplæringen..." begynte instruktøren, men ble avbrutt med "og det gjør deg til Gud?" Instruktøren hadde visst bare sett på foreldrene, og fortsatt med instruksjonen uten det hjelpemiddelet han trengte for å gjøre opplæringen best mulig. I ettertid ga han beskjed om at han ikke var tilgjengelig for flere oppdrag hos dem. Denne historien fikk jeg altså gjenfortalt som en morsom hendelse, den som fortalte meg historien lo så tårene trillet. Foreldrene syntes det var uhørt at han, som innleid, skulle komme med krav om hjelp, og syntes det var både flott og morsomt at han ble satt på plass. Og at han ikke ville komme tilbake, hah, tålte han ikke såpass fikk han bare holde seg unna. (Tenker de ikke på at de får dårlig rykte i miljøet, og at ingen vil instruere dem når slike ting blir kjent?) Jeg følte meg totalt humørløs, for jeg syntes ikke den var morsom i det hele tatt. Jeg syntes tvert i mot at foreldrenes oppførsel var respektløs. Er jeg helt ut på viddene som ikke ser humoren i dette? Anonymkode: e081f...ff2 5
Gjest Niek79 Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Hva i all verden var morsomt med dette? Helt enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Det er nok mer til denne historien enn det du ble fortalt, tipper det ikke var slt foreldrene sa. Anonymkode: 2429c...384
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Så pinlig å fortelle den historien som om det var kjempemorsomt 🙈 Anonymkode: 21d93...125 16
Sandie Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Vanskelig å vurdere når man ikke får alle detaljene i historien. Men umiddelbart høres det respektløst ut fra foreldrenes side. 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Enig med deg. Men vanskelig å vite helt for skjønner ikke helt hva det hjelpemiddelet liksom skulle vært. 😅 Anonymkode: 11c83...dd1 3
Jeffe Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Det er en av de kjedeligstee historiene jeg har lest. Angrer på at jeg kastet bort tiden på det her. ANGRER! 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig med deg. Men vanskelig å vite helt for skjønner ikke helt hva det hjelpemiddelet liksom skulle vært. 😅 Anonymkode: 11c83...dd1 Jeg vet ikke hvilket hjelpemiddel han trengte, men det kan være noe så enkelt som en ekstra ball, eller noe slikt. Det var i alle fall ikke store saken i følge forelderen som fortalte meg historien. Jeffe skrev (Akkurat nå): Det er en av de kjedeligstee historiene jeg har lest. Angrer på at jeg kastet bort tiden på det her. ANGRER! Stakkars! Jeg må bare beklage at jeg narret deg til å kaste bort 30 sekunder på å lese historien, og ytterligere 10 sekunder på å kommentere. Anonymkode: e081f...ff2 6
minister-mio Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Regner med noener blitt borte etterhvert som historien ble gjenfortalt for jeg ser heller ikke hva som var morsomt her 2
Rosatoast Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Du er ikke humorløs, nei. Disse foreldrene var ganske så frekke og respektløse, jeg fatter ikke at noen får seg selv til å oppføre seg på denne måten. Hadde jeg vært deg, hadde jeg satt den venninna på plass når hun fortalte historien. Sagt at det var veldig frekt og respektløst, og at det eneste man kan le av i den historien - er oppførselen til godt voksne folk. 3
Gjest ti10 Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 Enig i at dette ikke var morsomt, avslører bare foreldrene som respektløse og korttenkte. Mulig det er noe som ikke kommer fram i denne historien, men det er slett ikke sikkert. Det er faktisk mange som er så overbevist om sin egen fortreffelighet at de ikke innser at folk som er spesialister innen sitt område vet bedre enn dem. Har flere ganger vært vitne til og opplevd "verdensmestre" som overprøver faglige råd som "tull" og "unødvendig" fordi de er overbevist om at de selv vet best, selv om de egentlig er feilorientert og ikke forstår konsekvensene av sine egne råd. I dette tilfellet er resultatet barn som ikke får fullt utbytte av et kurs, andre ganger kan det ha helsemessige eller økonomiske konsekvenser. Og så gjenfortelle historien og le av det forteller ganske mye om dem det gjelder ...
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 Syns bare det var frekt, ikke morsomt Anonymkode: 3e1c1...aed 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Jeg skjønte ikke hva som skulle være morsomt. Av og til kan jo slemme eller frekke ting (dessverre) være morsomme, men dette var da på linje med «jeg sa til naboen at trillebåren hans er stygg» som om det var en vits. Anonymkode: f67c4...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Dette høres ut som noe min svigerfamilie kunne ha fortalt på familiemiddag og moret seg over. Samme type "humor". Anonymkode: 1a8d6...d19 1
draug 75 Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 Skitsekkoppførsel, hvis det skjedde som skissert, av foreldrene. De kan i alle fall ikke klage hvis barna deres er frekke i kjeften. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 De fleste barn er visuelle og trenger konkreter (hjelpemiddel) for å forstå, så uansett hjelpemiddel er det foreldrene som er på bærtur her.. Tenker foreldrene burde lært litt mer om hvordan barn lærer best.. Anonymkode: 7fcb7...5ed
Daria Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 Det er hvertfall en historie som har blitt dårlig gjenfortalt et sted underveis... Hvorvidt det var frekt, respektløs eller bare en morsomt ment kommentar som kom feil ut eller ble misoppfattet er jo helt umulig å vite når man ikke var der, hørte tonefallet og så konteksten, og selv de som var til stede kan være uenige om akkurat det...
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #19 Skrevet 24. mai 2021 Daria skrev (12 timer siden): Det er hvertfall en historie som har blitt dårlig gjenfortalt et sted underveis... Hvorvidt det var frekt, respektløs eller bare en morsomt ment kommentar som kom feil ut eller ble misoppfattet er jo helt umulig å vite når man ikke var der, hørte tonefallet og så konteksten, og selv de som var til stede kan være uenige om akkurat det... Jeg fikk det gjenfortalt direkte fra den forelderen som hadde fått instruktøren til å nekte flere oppdrag hos organisasjonen, og jeg gjenga det slik hun fortalte meg det. Hun "satte han på plass", og syntes at egen kommentar og reaksjonen hans på kommentaren var hysterisk morsom. Det er godt å se at det ikke bare er jeg som ikke ser humoren i dette. Anonymkode: e081f...ff2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #20 Skrevet 24. mai 2021 Din bekjente fremstår for meg rett og slett som enkel og blottet for sosiale antennaer. Anonymkode: 23c1a...cdf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå