AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Hei. Jeg har nå hatt permisjon fra studiet i ett år, og er usikker på om jeg vil tilbake. Samt at pga sykdom mangler jeg såpass med studiepoeng at jeg ikke kan få studielån, så har ikke muligheten til å være fulltidsstudent. Ønsker uansett ikke mer lån før jeg vet mer hva jeg vil. Akkurat nå jobber jeg ca 120%, men ser for meg å gå ned til 40-50 til høsten. Har lave kostnader (bo 2500,-, bil 800). Ønsker ikke for mye stress. Usikker på hvor stor studiebelastning jeg klarer... Har dermed meldt meg opp i diverse fag jeg ser for meg kan være nyttig. Studiet jeg gikk før er et femårig ingeniørstudie, så da kommer alltid matematikk med, det er også mitt favorittfag. Kunne også trengt å bli stødigere i programmering, og slik jeg ser det er det en fordel uansett hva slags studie man går. Ellers er jeg relativt interessert i økonomi og helse. Har søkt: bedriftsøkonomi (årsstudium, deltid, samling- og nettbasert), samfunnsøkonomi, helseledelse og helseøkonomi, matematikk og økonomi. Alle unntatt den første er bachelorer... Og jeg bor ikke i nærheten av universitetene, men forspeiler meg på at det går greit å lese hjemmefra. Det gjorde jeg før korona og tipper det er mer tilrettelagt nå. SÅ; noen som har noen kloke ord om hva som kan være greie fag å ha med meg videre uansett hva jeg ender opp med å gjøre? De fleste studiene jeg har søkt har jo ganske like fag, i hvert fall første året... Anonymkode: d6e0f...1b1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Du må sjekke obligatorisk oppmøte. Det er lite realistisk at studier som vanligvis har obligatorisk oppmøte på deler av undervisningen ikke vil ha det igjen om 2-3 år (siden du tenker på bachelor). Det kan fort komme tilbake allerede til høsten (men per i dag vet ingen hvordan neste semester blir). Så sjekk om de til vanlig har obligatorisk oppmøte. Anonymkode: 62525...e32
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du må sjekke obligatorisk oppmøte. Det er lite realistisk at studier som vanligvis har obligatorisk oppmøte på deler av undervisningen ikke vil ha det igjen om 2-3 år (siden du tenker på bachelor). Det kan fort komme tilbake allerede til høsten (men per i dag vet ingen hvordan neste semester blir). Så sjekk om de til vanlig har obligatorisk oppmøte. Anonymkode: 62525...e32 Studiene jeg har sett på har ikke obligatorisk oppmøte. Anonymkode: d6e0f...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå