AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Del Skrevet 21. mai 2021 Valpen min på 13 uker har virket litt slapp de siste dagene. Jeg så i dag at hun har mistet to tenner plutselig. Kan dette henge sammen? Hun er gira når vi er utendørs (som vanlig) og nysgjerrig på det meste, men sover mer enn vanlig når vi er inne og virker roligere. Mer behagelig for meg, men har jo litt i bakhodet at dette er litt unormalt. Frem til nå har hun ikke vært så rolig. I tillegg har hun hatt løs avføring de siste dagene. Ikke noe blod, og hun spiser maten hun får. Drikker vann som hun skal. Har ikke gitt henne noe nytt nå. Ga henne nye godbiter for noen dager siden, men jeg tviler på at hun fortsatt, flere dager senere, reagerer på dette. Nå får hun bare vanlig fôr. Skal ringe veterinær over pinse uansett, men lurer på om noen av dere har tanker eller erfaring? Anonymkode: 976b1...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Del Skrevet 22. mai 2021 Tannfelling gjør ofte valper mer urolig, fordi det klør/gjør vondt. De vil ha et stort behov for å bruke munnen (tygge og bite på ting), og er generelt litt mer frustrerte. Det er min erfaring i hvertfall. Klør det I munnen, så ligger man ikke rolig og fredelig og sover. Har det skjedd noen endringer i det siste? Da tenker jeg endringer i rutiner, hvor dere går osv. Det kan jo være at valpen har fått mer inntrykk, og at den derfor er ekstra sliten i hodet. Det kan også være fordi den har hatt litt diaré, som du sier. Det er godt at den fortsatt har matlyst 🙂 håper veterinæren kan hjelpe Anonymkode: 2bf6c...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Del Skrevet 23. mai 2021 TS her igjen. Jeg leser flere steder at dette er vanlig, at de begynner å oppføre seg rart/annerledes under tannfelling. Noen blir mer bitete, andre slutter å bite fordi de er såre i munnen, og blir heller slappe. Min valp har oppført seg annerledes etter at de første tennene forsvant, i dag er hun for eksempel veldig kosete, men virker liksom ukomfortabel, piper litt og sover mer enn vanlig. Interessert i mat, særlig skinke og litt mer spennende mat enn det vanlige fôret, da. Skal høre med veterinær på tirsdag, men er ikke like redd lenger etter å ha lest om lignende erfaringer på diverse golden retriever-forum. Tar gjerne i mot flere erfaringer her da Anonymkode: 976b1...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå