AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Jeg er en mann på 25 år som vurderer å flytte til Trondheim senere i år. Er per dags dato singel og har ingen barn. Det blir nok muligens skole, men vet enda ikke hvilken skole det eventuelt blir. Jeg ønsker å bo sentralt til det meste, og at det er godt kollektivtilbud i nærheten. Dessuten setter jeg pris på at det er litt mennesker og folkeliv i nabolaget, og at det ikke er et dødt nabolag med mange barnefamilier og pensjonister. Jeg vet at Buran og Møllenberg er gode alternativer for single voksne, og at det er mange unge voksne som bor i disse to områdene. Er det andre aktuelle områder i Trondheim som passer for folk i min aldersgruppe og livssituasjon? Og hvordan er husleieprisene i disse områdene? Anonymkode: 5eebf...e87 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Peraunet og Tyholt er og områder som passer for unge mennesker, men som har en mer blandet befolkning. Gåavstand til sentrum, og greit kollektivtilbud. Leiepriser aner jeg ikke da. Anonymkode: 8c9b4...824 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3 Skrevet 23. mai 2021 Jeg ser at det er en del utleieboliger på Byåsen, Heimdal, Ranheim og Nardo, men vet ikke hvordan det er å bo i disse områdene hvis man er ung, singel og barnløs. Mitt inntrykk er at disse bydelene er mest attraktive for barnefamilier. Anonymkode: 5eebf...e87
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #4 Skrevet 23. mai 2021 Heimdal ligger langt unna, og du gjør deg avhengig av buss. Med mindre du har jobb der ville jeg ha unngått det. Nardo har noen studenter, det er ikke så langt til Gløshaugen derfra, går fint å sykle. Mulig å gå også, men er det stykke langs en utrivelig hovedvei. Ranheim gir deg nærhet til fjorden, men lite annet. Er det stykke inn til sentrum der, alt for langt å gå. Byåsen har lang vinter, men er kommer du deg langt nok opp så har du marka utenfor døra. Er en del idrettsstudenter som liker byåsen med tanke på at det er lett å komme seg ut på ski og andre aktiviteter i marka. Av de områdene så er det nok Nardo som har flest unge, single, barnløse. Kjenner flere som bodde der før de ble etablerte. Anonymkode: 8c9b4...824
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #5 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg ser at det er en del utleieboliger på Byåsen, Heimdal, Ranheim og Nardo, men vet ikke hvordan det er å bo i disse områdene hvis man er ung, singel og barnløs. Mitt inntrykk er at disse bydelene er mest attraktive for barnefamilier. Anonymkode: 5eebf...e87 Heimdal, Byåsen og Nardo er nok typiske steder som ikke passer for deg ut fra ser du beskriver. Ville unngått Buran og Møllenberg også, fine sentrale steder, men mye «snusk» og uro! To drap i samme gate nylig. Er jo i spesielle miljø, men ikke et sted jeg hadde sovet godt. Tyholt, Lade kanskje? Anonymkode: 859e3...47e
Lorieen Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Da jeg studerte bodde jeg på Lademoen/Rosendal og på Moholt. Trivdes begge steder.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Hva med Lade? Kort busstur inn til byen, busser går hele tiden. Ladestien for trening, bading, grilling, rekreasjon osv. Man har jo det meste på Lade også, maaange nye blokker der så bor nok en del unge folk der også uten at jeg har oversikt. Nå bor jeg i utkanten av byen, men hadde ikke penger og jobbavstand vært et issue så hadde jeg gjerne bodd på Lade eller Grilstad/Ranheim-området. Anonymkode: 9a283...0af
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 Du hadde sikkert trivdes i Ila/Midtbyen/Bakklandet. Persaunet er litt lengre unna men med sykke- og gåavstand til det meste. Hvis du har bil kan du egentlig bo hvor som helst og ha det meste innen rekkevidde uansett. Anonymkode: b8639...68e 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 Lilleby og Lade (området rundt city Lade, ikke lengre inn) er plassen for deg 100% 😊 Ville styrt unna Heimdal, Ranheim, Nardo ect. Buran hadde jeg ikke ville bodd, men trivdes veldig godt på Lademoen mot Lilleby da jeg bodde der. Er derimot litt lugubre folk innimellom der. Nei, Nye Lilleby er virkelig favorittplassen min i Trondheim 🥰 Anonymkode: 04db8...7b8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du hadde sikkert trivdes i Ila/Midtbyen/Bakklandet. Persaunet er litt lengre unna men med sykke- og gåavstand til det meste. Hvis du har bil kan du egentlig bo hvor som helst og ha det meste innen rekkevidde uansett. Anonymkode: b8639...68e Persaunet ligger fryktelig krokete til mtp kollektivtrafikk. Det er liksom ikke i nærheten av noe som helst og du får noen grusomme bakker på tur hjem. Må helt ned til inherredsveien for å møte på metrobussen. Er oppvokst der og hadde ikke anbefalt det for en singel mann på 25 uten barn. Nydelig for barnefamilier og par, da. Anonymkode: 04db8...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 12.39): Peraunet og Tyholt er og områder som passer for unge mennesker, men som har en mer blandet befolkning. Gåavstand til sentrum, og greit kollektivtilbud. Leiepriser aner jeg ikke da. Anonymkode: 8c9b4...824 Gåavstand til byen fra Tyholt og Persaunet? 😅😅😅 da skal man være glad i lange gåturer. Møllenberg er sentrumsnært med faktisk gåavtand til byen på 5-10 min. Mye bråk her pga mye utleie og studentfesting. Se litt på kartet. Kommer an på budsjett også. Anonymkode: f4821...422 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 21.46): Gåavstand til byen fra Tyholt og Persaunet? 😅😅😅 da skal man være glad i lange gåturer. Møllenberg er sentrumsnært med faktisk gåavtand til byen på 5-10 min. Mye bråk her pga mye utleie og studentfesting. Se litt på kartet. Kommer an på budsjett også. Anonymkode: f4821...422 20 minutter er virkelig ikke en lang gåtur🤣 Møllenberg er fullt av unge studenter og hyblifisering, så det ville jeg ikke anbefalt. Greit med busser på Persaunet også, har både linje 22 og linje 13 i umiddelbar nærhet om man har en lat dag. Anonymkode: 8c9b4...824 1
Fhuzzy Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 Jeg bodde i Trondheim mens jeg studerte og det er en helt fantastisk by som jeg innimellom lengter tilbake til! Jeg bodde i Nedre Møllenberggate, parallellgate med Bakkelandet, og her hadde jeg det helt supert som ung og singel Kort vei til alt, i tillegg til et nabolag med mange på min alder og i samme livssituasjon. Nå er det snart 8 år siden jeg flyttet derfra, men den gangen var nabolaget der veldig ålreit. Betalte 9500 i mnd. for en leilighet på rundt 50 kvm med to soverom (delte leilighet med ei venninne). Ellers bodde flere av de jeg studerte sammen med på Lade, det også er et superfint område!
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 Hva med Stjørdal? Nært nok til Trondheim og billigere å bo der siden kommunen ikke har eiendomsskatt.. I tillegg ligger jo flyplassen der Anonymkode: f2bcd...2af
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 11.32): Jeg ser at det er en del utleieboliger på Byåsen, Heimdal, Ranheim og Nardo, men vet ikke hvordan det er å bo i disse områdene hvis man er ung, singel og barnløs. Mitt inntrykk er at disse bydelene er mest attraktive for barnefamilier. Anonymkode: 5eebf...e87 Alle disse er relativt langt unna sentrum, og passer nok bedre for barnefamilier. Bor på Byåsen selv og det er supert hvis man liker friluft da Bymarka er rett utenfor døra. Bussforbindelsene er gode til sentrum, men man må bytte buss til de ulike utdanningsinstitusjonene. Det er også en overvekt av barnefamilier. Ville heller anbefalt sentrum (inkl Ila, Solsiden, Møllenberg og Elgseter), Tyholt/Moholt, Singsaker, Rosenborg osv på Trondheim Øst. Anonymkode: fcca2...020
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 21.46): Gåavstand til byen fra Tyholt og Persaunet? 😅😅😅 da skal man være glad i lange gåturer. Møllenberg er sentrumsnært med faktisk gåavtand til byen på 5-10 min. Mye bråk her pga mye utleie og studentfesting. Se litt på kartet. Kommer an på budsjett også. Anonymkode: f4821...422 Det er definitivt gåavstand til Tyholt fra sentrum. Det er IKKE en lang gåtur. Anonymkode: fcca2...020 3
Pudderrosa Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 Lilleby/Lade, Lademoen, Solsiden/sentrum ville vært mine førstevalg. Så ville jeg hatt Ila, Møllenberg, Tyholt/Moholt, Singsaker og Rosenborg etter det Singsaker, Moholt og Møllenberg er veldig studenttungt, på godt og vondt. Det er nok en del støy i de områdene, men hvis du unngår de værste kollektivene funker nok også de områdene fint. Men, det er nok nyttig å vite hvor du skal gå på skole/jobbe før du setter i gang. Kollektivtilbudet i byen kan ikke sammenlignes med feks Oslo, så hva som er praktisk hvis du skal gå på Dragvoll er noe helt annet enn hvis du skal gå i sentrum. Jeg ville satt ca Lerkendal som søndre grense, E6 som østre (spørs på fysisk form mtp sykling) og Rv706 som vestre (foruten Ila)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #18 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 13.38): Det er definitivt gåavstand til Tyholt fra sentrum. Det er IKKE en lang gåtur. Anonymkode: fcca2...020 Bruker man ca 20-30 min på å gå til byen, ville jeg ikke sagt at det var gåavstand. Er glad i å gå og brukte ca 30 min på å gå fra Sverresborg og inn til byen da jeg bodde der, men jeg ville ikke sagt at det er gåavstand. Anonymkode: 02636...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå