Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det kan brukes til det du spør om vet jeg ikke. Men dette er slik vi har brukt hjemme, som har privat brønn, og ikke hadde fått satt på nytt vannfilter på selve røret hvor vannet kommer inn. Det er vannrenser. 

Anonymkode: 8f713...c45

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Grunnen til at du blander ut mme i minimum 70 grader, er ikke bare pga vannet, men fordi det er bakterier i mme som kun blir drept ved 70 grader eller mer. Et vannfilter vil ikke drepe disse. 
Mme bør lages fersk hver gang, men jeg vet at flere lager opp for et døgn om gangen, så fortsett evt med det. Lager du den fersk hver gang, kan du få den drikkeklar med en gang hvis du blander ut mme-pulveret først i 70 grader og fyller etter med kokt avkjølt vann.

F.eks; 30ml med 70 grader vann og fem skjeer pulver+120ml kokt avkjølt vann gir 150ml drikkeklar melk :) 

Anonymkode: ad23e...462

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. Grunnen til at du blander ut mme i minimum 70 grader, er ikke bare pga vannet, men fordi det er bakterier i mme som kun blir drept ved 70 grader eller mer. Et vannfilter vil ikke drepe disse. 
Mme bør lages fersk hver gang, men jeg vet at flere lager opp for et døgn om gangen, så fortsett evt med det. Lager du den fersk hver gang, kan du få den drikkeklar med en gang hvis du blander ut mme-pulveret først i 70 grader og fyller etter med kokt avkjølt vann.

F.eks; 30ml med 70 grader vann og fem skjeer pulver+120ml kokt avkjølt vann gir 150ml drikkeklar melk :) 

Men jeg skrev jo for å kjøle ned mme. Altså varmt vann først for så å bruke kaldt vann fra kannen for å kjøle ned slik at det er drikkbart for baby

Anonymkode: ab363...e1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men jeg skrev jo for å kjøle ned mme. Altså varmt vann først for så å bruke kaldt vann fra kannen for å kjøle ned slik at det er drikkbart for baby

Jeg skjønner ikke hva du mener? 

Du må koke alt vannet til MME. Mener du at du ønsker å først koke vannet, deretter ha det kokte vannet i kjøleskapet? 

Da bør du isåfall heller ha det romtemperert, enklere å blande til drikke klar da. Men MME skal blandes ut med minst 70 grader. 

Anonymkode: 46432...417

Skrevet

Nei, det kan du ikke 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Til å blande mme til lavere temp f.eks

Forklaringen står allerede her, men siden det virker usikkert likevel;

svaret er nei.

Anonymkode: 86f69...c00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skrev for å blande mme drikkeklar til baby. For å blande ut mme, må du ha vann som er minimum 70 grader. Vil du ha mme drikkeklar med engang, kan du følge fremgangsmåten jeg beskrev over her.

Men du kan så klart bruke kaldt vann fra vannfilteret for å blande i flasken etter at pulveret er blandet ut i 70 grader. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...