veronicalake Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Jeg er gravid i uke 6, og det er akkurat som om noen trykket på en knapp denne uka. Kvalmen har meldt seg, og starter midt på natta frem til utpå ettermiddagen. I tillegg er jeg ekstremt sulten. Jeg må stå opp på natta for å spise, ellers får jeg ikke sove. Spiser annenhver time gjennom hele dagen, og kjenner egentlig aldri på en ordentlig metthetsfølelse. Føler meg sulten igjen med en gang etter jeg har spist. Jeg har heldigvis ikke noe særlig lyst på søtt, så spiser ganske sunt, men jeg spiser jo så mye! Har vært slank/normalvektig hele mitt liv, men nå er jeg redd for at jeg kommer til å legge på meg mye hvis jeg fortsetter som dette. Samtidig så tenker jeg jo at kroppen prøver å fortelle meg noe, og om jeg ikke spiser så føler jeg meg jo helt forferdelig, så det er egentlig ikke et alternativ å ikke spise. Er førstegangsgravid, så lurer vel egentlig på andres erfaringer rundt dette, er det bare å lytte til kroppen og spise?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Helt vanlig Jeg har også alltid vært slank, spiste som en ulv hele første svangerskap, måtte spise hver time. La bare på meg 12 kg og gikk ned alt etterpå 🤷 Anonymkode: 72f72...0e9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Samme her spiste MYE første trimester og kanskje enda mer de første ukene med amming. Er slank fra før, la på meg ca 11 kg som ble borte på noen uker. Spiste mest sunt og frukt, men også en del is hehe. Anonymkode: 3562f...66a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Hadde det på samme måte. Du skal ihvertfall ikke tenke på vekt. Jeg hadde ulvehunger i mange måneder, men gikk ikke opp mer enn 10 kg totalt. Er bare å gi kroppen det den trenger. Det blir bedre i siste trimester. Anonymkode: 7868e...74b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Hadde det også sånn, som en bryter ble slått av over natta. Plutselig bare måtte jeg ha mat hele tiden. Før jeg ble gravid var jeg veldig striks, null sukker, periodisk faste osv. Kanskje det er kroppen sin måte å si fra på, hvis man lever for mye på underskudd? Anonymkode: e489f...283
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Helt normalt. Dette er forøvrig mye av grunnen til at mange gravide legger på seg veldig mye, det er ikke fordi de bestemmer seg for at nå er det greit å legge på seg, så da kan de spise alt de vil. Det er rett og slett ekstremt vanskelig å kontrollere ulvehunger + søtsug, som mange får. Siden du ikke har søtsug, så lover det bra for deg med tanke på unødvendig vektoppgang. Jeg hadde både ulvehunger og søtsug, men klarte av en eller annen merkelig grunn å ikke legge på meg mer enn anbefalt, selv om jeg var ganske på grensen da. Anonymkode: f411c...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå