Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får foreldrepenger utbetalt fra jobben, vil jeg da få utbetalt både foreldrepenger og feriepenger neste måned?

Anonymkode: 1d038...021

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får du både lønn og feriepenger fra jobb i juni neste år? Fikk du det i juni i fjor? Blir du vanligvis trekt for ferie i juni og får utbetalt lønn når du har ferie blir det det samme i år. Får du vanligvis lønn og feriepenger i juni og blir trekt i lønn når du faktisk har ferie blir det det samme i år.

Anonymkode: cf041...45c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Får du både lønn og feriepenger fra jobb i juni neste år? Fikk du det i juni i fjor? Blir du vanligvis trekt for ferie i juni og får utbetalt lønn når du har ferie blir det det samme i år. Får du vanligvis lønn og feriepenger i juni og blir trekt i lønn når du faktisk har ferie blir det det samme i år.

Anonymkode: cf041...45c

Nå er jo ikke lønn og foreldrepenger det samme vel? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er jo ikke lønn og foreldrepenger det samme vel? 

Hvis jobben betaler behandles det likt, jo. Svaret var helt relevant.

Anonymkode: 118bf...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Det må du høre med arbeidsgiver om. Jeg fikk feriepenger og foreldrepenger i juni i fjor, men ble samtidig trukket i lønn, så det ble som en vanlig juni.

Min arbeidsgiver forskutterer forresten foreldrepengene, også over 6G, men vi får ikke feriepengeopptjening ut over det NAV gir. Så avhengig av hvor lenge du har vært i permisjon, og hvordan din arbeidsgiver gjør dette, kan det hende du ikke har full feriepengeopptjening i 2020.

Anonymkode: d81af...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...