Gå til innhold

Sende bekymrings melding til barnevernet Anonymt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg lurte på om det er mulig å sende bekymrings melding anonymt? 

Det er ei jeg kjenner som har et barn på 8 mnd. Denne moren fester hverhelg, drikker seg dritta full og kutter seg ut. 

Hun er alenemor og vi to har en felles venn som bor hos henne militidlig. Han sier at det er forskjellige folk som går ut og inn i leiligheten, fester i leiligheten drikker og blir røykt hasj, slåsskamper osv. Og ungen den er våken og for meg seg alt.. 

Jeg for så utrolig vondt av denne lille jenta. Hun burde ha et trygt og godt hjem :( hun kan møte noen på fest og be de om å sitte som barnevakt osv..utrolig mye som skjer..

Siden jeg kjenner henne, og vet at hun har slittet tidligere, ble innlagt ifra psykiatri til en annen osv. 

Jeg vet ikke om barnevernet er inn i bildet allerde men det virker ikke sånn. 

Jeg for bare så vondt av jenta og har så utrolig dårlig samvittighet. 

:( burde jeg anmelde dette? Selv om vennen min sa jeg skulle holde meg unna det.? 

Anonymkode: f08b6...968

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send inn! Tenk på barnets beste

Anonymkode: 35d44...f99

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Og ja du kan være anonym

Anonymkode: 35d44...f99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan være anonym, å for guds skyld lever inn en bekymringsmelding i dag! Stakkars unge 

Anonymkode: 7c782...f49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Jeg er ikke den første til å skrike ut at en skal melde til barnevernet, men her ville jeg uten tvil meldt i fra! Dette er jo helt klart en barnevern sak . 

Anonymkode: 9af76...686

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff. Jeg er ikke den første til å skrike ut at en skal melde til barnevernet, men her ville jeg uten tvil meldt i fra! Dette er jo helt klart en barnevern sak . 

Skjønner ikke hvorfor andre ikke har meldt ifra. Kan hun finne ut at det var jeg som har meldt ifra? Jeg vet heler ikke hva jeg skal tro på, vennen min sier at hun er glad i barnet, legger ut masse på sosiale media på hvor glad hun er i barnet. 😕 fikk akkurat snapp ifra vennen min der jeg ser en overtrøtt baby og mange andre folk i bakgrunnen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og du kan være anonym. Samtidig vil jeg råde deg til å signere med navn. Det vil jo være ganske åpenbart at det kommer fra deg/vennen og dette er en klar bv sak du skal gå med hevet hodet ut av uansett reaksjoner

Anonymkode: 8596a...009

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor andre ikke har meldt ifra. Kan hun finne ut at det var jeg som har meldt ifra? Jeg vet heler ikke hva jeg skal tro på, vennen min sier at hun er glad i barnet, legger ut masse på sosiale media på hvor glad hun er i barnet. 😕 fikk akkurat snapp ifra vennen min der jeg ser en overtrøtt baby og mange andre folk i bakgrunnen. 

Hun er så klart glad i barnet sitt, men det er ikke alltid gitt at man er en stabil forelder fordi. Hun vil ikke finne ut at det er du som har meldt fra, derfor anonym melding til barnevernet. 

Anonymkode: 7c782...f49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Glad i barnet her hun sikkert, men det hjelper ikke når hun ikke klarer å yte omsorg på alle plan . Barn skal ikke utsettes for fulle folk, det vil gi en veldig utrygghet. Kanskje hun bare trenger et «spark bak» med litt foreldre rettledning ?. Kan godt hende at andre tenker som deg, at de håper at andre melder fra. Jeg  kjenner en som barnevernet tok barnet fra med umiddelbar virkning, det var pga en nabo rapporterte om fulle mennesker, hasjlukt og slossing. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er da det samme hvor sur hun blir på deg når du kan redde barnet fra en slik situasjon? Selvsagt skal du melde. Begynner hun å trakassere deg finnes jo politiet. Jeg synes det er ganske sjokkerende at du ikke har gjort det allerede hvis du har visst en stund at det står sånn til. 

Anonymkode: d6653...1d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er da det samme hvor sur hun blir på deg når du kan redde barnet fra en slik situasjon? Selvsagt skal du melde. Begynner hun å trakassere deg finnes jo politiet. Jeg synes det er ganske sjokkerende at du ikke har gjort det allerede hvis du har visst en stund at det står sånn til. 

Anonymkode: d6653...1d2

Det er nok sant 👍 Jeg håpet på at de som var på festen skulle annemde men det er tydelig ingen som brydde seg om denne stakkars lille ungen. :(

Godt vi er forkjellig og noen tar i taki 😁👍 har ringt barnevernet og fikk beskjed om å ringe imorgen. Siden de bare tok imot akutt saker nå, og jeg vet jo ikke om det er akutt.. Jeg vet bare det jeg har hørt som har hvert forrige helg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 21.38):

Hei. Jeg lurte på om det er mulig å sende bekymrings melding anonymt? 

Det er ei jeg kjenner som har et barn på 8 mnd. Denne moren fester hverhelg, drikker seg dritta full og kutter seg ut. 

Hun er alenemor og vi to har en felles venn som bor hos henne militidlig. Han sier at det er forskjellige folk som går ut og inn i leiligheten, fester i leiligheten drikker og blir røykt hasj, slåsskamper osv. Og ungen den er våken og for meg seg alt.. 

Jeg for så utrolig vondt av denne lille jenta. Hun burde ha et trygt og godt hjem :( hun kan møte noen på fest og be de om å sitte som barnevakt osv..utrolig mye som skjer..

Siden jeg kjenner henne, og vet at hun har slittet tidligere, ble innlagt ifra psykiatri til en annen osv. 

Jeg vet ikke om barnevernet er inn i bildet allerde men det virker ikke sånn. 

Jeg for bare så vondt av jenta og har så utrolig dårlig samvittighet. 

:( burde jeg anmelde dette? Selv om vennen min sa jeg skulle holde meg unna det.? 

BARNEVERNET ASAP!!! Stakkars barn!!! Og sånn blir de ofre for ekle menn..

Anonymkode: 6d7d4...bb0

AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare melde. Jeg synes egentlig at i det fleste tilfeller overdriver folk men slik du beskriver dette så er det beste å melde. Barn skal ikke utsettes for slikt. 

Anonymkode: 27df1...72e

AnonymBruker
Skrevet

Du melder så klart, også tar bv en vurdering. 

Anonymkode: 6fa2d...e34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...