Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

noen som har noen gode råd om hvordan man kan holde motivasjonen oppe før en eksamen mtp lesing?

Jeg har siste eksamen før ferie nå 31.mai, og har akkurat kastet bort to dager på ingenting. Tenker liksom at ting får gå som det går og klarer ikke legge ned siste innsatsen.

Takk på forhånd.

Anonymkode: 0dce6...340

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke klarer å få deg til å lese, så se hvertfall over overskrifter, notater, power pointer etc. 

Du må gi hjernen din en påminnelse om hva du har jobbet med. Lag deg en tidsramme, feks den neste timen skal telefonen og andre distraksjoner bort, å du skal ikke gjøre noe annet en å se på stoffet du har. 

Anonymkode: 42594...005

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke klarer å få deg til å lese, så se hvertfall over overskrifter, notater, power pointer etc. 

Du må gi hjernen din en påminnelse om hva du har jobbet med. Lag deg en tidsramme, feks den neste timen skal telefonen og andre distraksjoner bort, å du skal ikke gjøre noe annet en å se på stoffet du har. 

Anonymkode: 42594...005

Takker. Tror kanskje det er tanken om at 'hele pensum' må gås igjennom som gjør at jeg ikke klarer å ta tak. Å dele det opp i mindre intervaller er kanskje lurt ja.

Anonymkode: 0dce6...340

Skrevet

Jobb med tidligere eksamensoppgaver. Er det hjemmeeksamen, så er det mer viktig å få oversikt over stoffet, og hvor det er.

AnonymBruker
Skrevet

Godt jeg ikke er den eneste som sliter med motivasjonen. Korona og nedstengning har gått ut over studiene her🙈 Irriterende, siden jeg pleide å være veldig strukturert og effektivt😅 

Husk at alt man gjør er bedre enn ingen ting! Sett på alarmen på 30 min hver gang du jobber/ leser. Sånn fikk jeg kommet i gang igjen, og gjennomført innleveringsoppgaver. Les notater, sammendrag og tidligere eksamensoppgaver. Prøv å gjør det litt hyggelig rundt deg. Kjøp noe god mat, duftlys osv. Og husk at det er viktig med pauser og dagslys! Selv går jeg mye turer i skogen. Hjelper også mot eksamensangst hehe. Hjernen trenger pauser for å lagre informasjon, og det er bra for kreativiteten. Derfor bør man faktisk ikke bare nilese inne i tiden før eksamen. Og husk at det er viktig å ha igjen noe overskudd og kapasitet til selve eksamensdagen! Som regel kan man mer enn man tror heldigvis. 

Anonymkode: 41366...e69

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Gjorde ingenting i går. Har skrevet et par linjer i dag. Får håpe at det blir litt bedre i dag, men prokrastineringen starter allerede. 

Anonymkode: 6d6b2...63b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...