AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Hei! Jeg ønsker kun saklige svar på det jeg spør etter. Jeg vet om risikoen ved å gå over til delamming, og jeg vet alle fordeler ved å fullamme. Har en 3 åring jeg ammet til fylte 2, som aldri fikk mme. Jeg har en gutt på 3 mnd, og jeg ønsker å gå over til delamming. Mye fordi han er like puppegæren som storesøs var (henger konstant på puppen, tar ikke smokk). Brydde meg ikke om dette med storesøs da jeg hadde all verdens tid til å sitte i sofaen hele dagen. Men nå har jeg en 3 åring, og jeg syntes det er så ufattelig sårt og hele tiden måtte avvise henne gjennom dagen fordi lillebror henger i puppen. Jeg merker hun trenger mammaen sin, og blir ofte veldig lei seg når jeg ikke kan leke, hjelpe eller generelt være delaktig i ting hun gjør. Pappaen jobber 2 uker vekk om gangen. Så spm mine er: - Hvordan begynner jeg å delamme? Han tar flaska. Men klarer ikke å «erstatte» et bestemt måltid da han har X antall måltider som går i hverandre hele dagen. - kan jeg til å starte med feks gi en flaske hver morgen, og fortsatt tilby pupp rett etterpå, eller ender det opp med at han får i seg for mye? Eller vil han evnt regulere selv og ikke drikke like mye pupp. - til dere som kun gir flaske, hvor mange flasker om dagen gir man? Og er det generelt for mye å gi flasker plus pupp? Må jeg velge enten eller? Beklager dumme spm, har som sagt kun erfaring med amming. Anonymkode: 2a0af...2ca
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Ingen dumme spørsmål tenker jeg! Jeg har dessverre ikke så mye nyttig å komme med.. Første fikk kun flaske, andre fikk kun pupp, og med tredje har fått første flaske idag. Jeg kjenner jeg har lyst til å delamme denne runden av samme årsak som deg, pluss at kroppen min tar helt kvelden av all denne ammingen.. Har ikke rukket å kommet meg helt etter forrige ammerunde på mellomste for 1 år siden, så nå verker ryggen noe helt sykt. Derfor ga jeg flaske før jeg hentet storebror på 2,5 år I bhg idag, da hadde minste ligget på puppen siden halv 3 i natt. Jeg tenker kanskje det kan være løsningen? Gi flaske til de måltidene rett før du evt skal tilbringe litt tid med største? Jeg ga flaske først og så pupp, da spiste han halve flaska og litt pupp.. Vet det kan senke melkeproduksjonen, de anbefaler bestandig å gi pupp først og så flaske.. Men håper noen kan gi deg (og meg) noen flere tips om hvordan gå fram! Anonymkode: a1a0b...144
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ingen dumme spørsmål tenker jeg! Jeg har dessverre ikke så mye nyttig å komme med.. Første fikk kun flaske, andre fikk kun pupp, og med tredje har fått første flaske idag. Jeg kjenner jeg har lyst til å delamme denne runden av samme årsak som deg, pluss at kroppen min tar helt kvelden av all denne ammingen.. Har ikke rukket å kommet meg helt etter forrige ammerunde på mellomste for 1 år siden, så nå verker ryggen noe helt sykt. Derfor ga jeg flaske før jeg hentet storebror på 2,5 år I bhg idag, da hadde minste ligget på puppen siden halv 3 i natt. Jeg tenker kanskje det kan være løsningen? Gi flaske til de måltidene rett før du evt skal tilbringe litt tid med største? Jeg ga flaske først og så pupp, da spiste han halve flaska og litt pupp.. Vet det kan senke melkeproduksjonen, de anbefaler bestandig å gi pupp først og så flaske.. Men håper noen kan gi deg (og meg) noen flere tips om hvordan gå fram! Anonymkode: a1a0b...144 Takk for svar! Ja, hørtes ut som en god måte å starte på. Ja, stemmer det du sier om rekkefølge på flaske og pupp. Men jeg har tatt ett bevisst valg på å gi flasken først, fordi jeg 1) håper han får i seg litt mer mme og kan holde litt lenger før han trenger pupp og 2) jeg er egentlig ikke bekymret for melkeproduksjonen da han henger på brystet resterende 80% av døgnet! Anonymkode: 2a0af...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå