Gjest gjest Skrevet 5. september 2005 #1 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg kjenner en i min omgangskrets som bruker dop nå og da. Det er ikke på en helt regelmessig måte, er veldig vellykket 'ellers' i livet, fungerer 'normalt'. Dette er mer et helgefenomen, eller gitte perioder. Vet ikke helt hva de bruker, men regner med ihvertfall hasj, vet og at det er blitt prøvd tyngre stoffer. Alt dette har foregått over mange år. Hvilke virkninger har de ulike stoffene? Har man hatt noen dager med fyll og evnt en blanding av dopet, men er 'edru' på dagene si, kan man allikavel få seg til å gjøre/si ting man ikke mener? Er det realistisk å tenke seg at man etterpå ikke helt kan stå for det man har sagt? På sikt hva gjør feks hasj med deg? tenker ikke på å bli generelt sløv, merker ikke noe til det. Men er det andre 'tegn'? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dophue Skrevet 5. september 2005 #2 Del Skrevet 5. september 2005 Ja, man kan i de edru dager si ting man ikke mener, eller oppføre seg rimelig idiotisk. men ikke av hasj. der edru selvom man blir sløv. det er vel mer med sterkere dop at man kan si og gjøre ting man ikke mener. hilsen me = stooooooooooooooned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2005 #3 Del Skrevet 5. september 2005 jeg blir veldig forvirret og glad av hasj. Jeg kan sitte i fler timer og diskutere med meg selv oppi hodet en eller annen revolusjonerende ting, for så å glemme det innen 5 sekunder. Å gjøre idiotiske ting når du er stein kan du kun skylde på deg selv og ikke hasjen iallfall, for du oppfører deg likedan bortsett fra den evige stirringa i veggen, dårlige humoren og intense lengselen etter sjokoladedonuts. Andre stoffer vet jeg ikke noe om, men tror ikke det er så smart om du vil huske det du har gjort, har en kamerat som våkna opp i en eng av en purk som sto og lurte på hva som foregikk, og han ble tatt med til tannlegevakta, begge fortennene var slått ut av stand. Og han husket ikkeno, tror han var på 4-5 forskjellige stoffer. Det er ikke noe særlig, kjemiske stoffer holder vi oss unna! Nå får jeg sikkert pes for å ikke ha logget meg ut, men mye bedre å stå for det en skriver da, enn å gjemme seg eller pynte på sannheten tjohei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 6. september 2005 #4 Del Skrevet 6. september 2005 Har man hatt noen dager med fyll og evnt en blanding av dopet, men er 'edru' på dagene si, kan man allikavel få seg til å gjøre/si ting man ikke mener? Er det realistisk å tenke seg at man etterpå ikke helt kan stå for det man har sagt? På sikt hva gjør feks hasj med deg? tenker ikke på å bli generelt sløv, merker ikke noe til det. Men er det andre 'tegn'? ← Nei det er ikke realistisk å gjøre/si ting man ikke mener, på noen rusmidler. Dersom noen påstår dette bruker de dopet som en unnskyldning for å gjøre ting de innerst inne har lyst til, men ikke tør. Man er alltid ansvrlig for hva man foretar seg, uansett tilstand. Rusmidler har ulik virketid, men påvirker deg ikke utover denne. Man er rusa så og så lenge, også føler man seg kanskje litt uggen dagen derpå, omtrent som når man er fylleskjuk. Hasj kan gå utover korttidshukommelsen, men for å få noen merkbar effekt må man røyke nermest daglig i mange år. Denne effekten går også over med en gang man slutter å røyke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 6. september 2005 #5 Del Skrevet 6. september 2005 jeg blir veldig forvirret og glad av hasj. Jeg kan sitte i fler timer og diskutere med meg selv oppi hodet en eller annen revolusjonerende ting, for så å glemme det innen 5 sekunder. Å gjøre idiotiske ting når du er stein kan du kun skylde på deg selv og ikke hasjen iallfall, for du oppfører deg likedan bortsett fra den evige stirringa i veggen, dårlige humoren og intense lengselen etter sjokoladedonuts. Andre stoffer vet jeg ikke noe om, men tror ikke det er så smart om du vil huske det du har gjort, har en kamerat som våkna opp i en eng av en purk som sto og lurte på hva som foregikk, og han ble tatt med til tannlegevakta, begge fortennene var slått ut av stand. Og han husket ikkeno, tror han var på 4-5 forskjellige stoffer. Det er ikke noe særlig, kjemiske stoffer holder vi oss unna! Nå får jeg sikkert pes for å ikke ha logget meg ut, men mye bedre å stå for det en skriver da, enn å gjemme seg eller pynte på sannheten tjohei! ← du towelie du towelie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #6 Del Skrevet 6. september 2005 Dop er veldig farlig. Bare se på dem som har brukt dop over lengre tid så får du deg en aha-opplevelse. Man blir seende ut på en spesiell måte også, bare se hvordan kreftpasienter (som får dop) og ekte narkomane (som også "får" dop) ligner på hverandre i ansiktet. Det er dopen som gjør det, og man vil jo ikke bli sånn, så ligg unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #7 Del Skrevet 6. september 2005 Nei det er ikke realistisk å gjøre/si ting man ikke mener, på noen rusmidler. Dersom noen påstår dette bruker de dopet som en unnskyldning for å gjøre ting de innerst inne har lyst til, men ikke tør. Man er alltid ansvrlig for hva man foretar seg, uansett tilstand. Rusmidler har ulik virketid, men påvirker deg ikke utover denne. Man er rusa så og så lenge, også føler man seg kanskje litt uggen dagen derpå, omtrent som når man er fylleskjuk. Hasj kan gå utover korttidshukommelsen, men for å få noen merkbar effekt må man røyke nermest daglig i mange år. Denne effekten går også over med en gang man slutter å røyke igjen. ← Nåvel, på en måte har du rett i noe, men om man "mener" det man sier uansett hva man er påvirket av tror jeg vi først som sist skal slå fast at enkelte stoffer gjør at personligheten din kan forandre seg ganske mye, og at man dermed kan komme til å si ting man ikke ville sagt FØR. Når det gjelder hasj skal det mindre enn daglig røyking over mange år til før det går utover hukommelsen. Samboern min røykte mye før, men ikke daglig og ikke i mange år - og det er ingen tvil om at hukommelsen hans ble påvirket. "Varige" men har han dog trolig ikke fått, men en kamerat utviklet psykose for noen år tilbake - her var hasj en medvirkende/utløsende årsak. Uansett; dårlig hukommelse kan være et tegn på rus(mis)bruk. En annen ting jeg synes er gjennomgående er at man kan føle at den/de som røyker/bruker andre stoffer "ekskluderer" en; både fordi de føler de må gjemme seg bort, og fordi man ved hyppig bruk av ulike rusmidler (også alkohol) blir mer optatt av å ruse seg enn å pleie vennskap. Hvis dette er en person du kjenner godt ville jeg prøvd å ta det opp på en saklig måte. Mitt inntrykk er at så lenge en ikke er fordømmende er det mange som snakker åpent om hva de ruser seg med - i hvert fall de som har, eller føler at de har, kontroll over bruken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå