Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått jobbtilbud etter ganske lang arbeidsledighet (halvt år ca). Jobben har kontorsted i nabobyen, ca 45 min unna (1 time i rushen) pr vei. Jeg har veldig lyst på jobben men ser mørkt på pendling, spesielt med barn. Tips til hva jeg kan forhandle på? Kan jeg be om fast hjemmekontor (etter korona)? 

Anonymkode: 3acca...8f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har fått jobbtilbud etter ganske lang arbeidsledighet (halvt år ca). Jobben har kontorsted i nabobyen, ca 45 min unna (1 time i rushen) pr vei. Jeg har veldig lyst på jobben men ser mørkt på pendling, spesielt med barn. Tips til hva jeg kan forhandle på? Kan jeg be om fast hjemmekontor (etter korona)? 

Anonymkode: 3acca...8f4

Hvertfall fleksitid.  

Anonymkode: 34e10...a06

AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet litt med forhandlingene og kjent på hvordan du følte det, og finne ut hva som er vanlig på din arbeidsplass. Det kan være flere muligheter som gjør situasjonen din bedre, men det kommer også an på hva slags jobb du skal gjøre, feks om noe er konfidensielt.

Men helt i begynnelsen tenker jeg det viktigste er å få en god start i den nye jobben, og vise at du er verdifull for arbeidsplassen din. At det er der fokuset ditt bør være den første tiden. Ikke begynne med forhandlinger og be om tilrettelegging med en gang…

Anonymkode: 0bd80...9ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan forhandle på lønn, men kanskje også andre ting. 

det er helt vanlig å forhandle ved jobbtilbud! 

Anonymkode: 1b96e...255

• Liker 3
Skrevet

Hva sto i utlysningen om arbeidssted/kontorsted? Dersom det sto nabobyen, må du antagelig belage deg på å jobbe der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Porteføljen din. Du har vel en del dokumentasjon på spennende prosjekter du har utført/ledet? Kanskje du har noen patenter? Muligens du snakker 3-4 språk. Små ting som disse hjelper deg veldig.

Anonymkode: 32c16...3e8

AnonymBruker
Skrevet

Hva sto det i jobbutlysningen? Du visste du jo at arbeidssted var i nabobyen, så å forhandle om fast hjemmekontor tror jeg ikke er noe lurt. Det skaper heller ikke noe godt arbeidsmiljø. Fleksibel arbeidstid og mulighet for 1-2 dager i uken med hjemmekontor er noe annet

Anonymkode: e0646...30c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Porteføljen din. Du har vel en del dokumentasjon på spennende prosjekter du har utført/ledet? Kanskje du har noen patenter? Muligens du snakker 3-4 språk. Små ting som disse hjelper deg veldig.

Anonymkode: 32c16...3e8

Jeg fikk 50.000 mer fordi jeg snakket russisk.

Anonymkode: 12984...a59

AnonymBruker
Skrevet

Mye kan forhandles. Lønn er ofte enklest og bør forsøkes forhandla, siden det ofte er lettere å gjøre noe med ved ansettelse enn i årlige lønnsforhandlinger.  Ofte vil ikke bedrifter ha hjemmekontor inn i en avtale, mens mulighet til å arbeide hjemmefra litt kan gå bra (det er juridiske forskjeller). Det er jo bare å spørre, men ikke kast bort tilbudet med å holde for hardt på hjemmejobbing

Anonymkode: 7b425...a81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk 50.000 mer fordi jeg snakket russisk.

Anonymkode: 12984...a59

Og det er relevant for jobben? 

Anonymkode: 3e9bb...19a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er vel gjerne det da?

Anonymkode: e0c0a...34b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei nei. Arbeidsgiver følte seg truet når TS liret av seg en rekke russiske-strofer og turte ikke annet enn å gi henne lønnsøkning i frykt for den russiske mafia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...