AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #21 Skrevet 23. mai 2021 Potetgull inneholder dessverre akrylamid, som er kreftfremkallende. Samme med knekkebrød Synd, for knekkebrød er min «slankeoppskrift», men jeg må kutte ned... Så sånn sett er nøtter sunnere. For meg som passer vekta kan jeg spise så latterlig lite av disse snacksene at det er litt håpløst uansett. Men prioriterer heller en god sjokoladebit. Anonymkode: 52fe8...413
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #22 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Potetgull inneholder dessverre akrylamid, som er kreftfremkallende. Samme med knekkebrød Synd, for knekkebrød er min «slankeoppskrift», men jeg må kutte ned... Så sånn sett er nøtter sunnere. For meg som passer vekta kan jeg spise så latterlig lite av disse snacksene at det er litt håpløst uansett. Men prioriterer heller en god sjokoladebit. Anonymkode: 52fe8...413 Jeg lager knekkebrødene selv. Bløtlegger frøene, og steker ved lav temperatur. Da kan du fint spise mengder med knekkebrød Anonymkode: 5c393...58f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #23 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 1.50): Peanøtter er en belgfrukt, så det er nesten som grønnsak å regne 🙂 På samme måte som erter, bønner og linser 🙂 Veldig sunt 🙂 Anonymkode: 8a1c7...905 Potetgull er en potet, så det er faktisk en grønnsak. Veldig sunt. Anonymkode: aa61c...192
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #24 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg lager knekkebrødene selv. Bløtlegger frøene, og steker ved lav temperatur. Da kan du fint spise mengder med knekkebrød Anonymkode: 5c393...58f Jada, og jeg har først i det siste bytta brød med knekkebrød. Har laget det sjøl innimellom før, så tenkte å starte igjen nå som jeg spiser mer av det. Anonymkode: 52fe8...413
Gjest Mr Bergen Skrevet 23. mai 2021 #25 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jada, og jeg har først i det siste bytta brød med knekkebrød. Har laget det sjøl innimellom før, så tenkte å starte igjen nå som jeg spiser mer av det. Anonymkode: 52fe8...413 Synes også magen blir mindre oppblåst av et måltid med knekkebrød vs brød, og det selv om brødet er av den grove typen
minister-mio Skrevet 23. mai 2021 #26 Skrevet 23. mai 2021 Hvorfor svarer folk med at sunt er lik antall kalorier? Sier ta noe om at hun skal ned i vekt? 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #27 Skrevet 23. mai 2021 minister-mio skrev (22 minutter siden): Hvorfor svarer folk med at sunt er lik antall kalorier? Sier ta noe om at hun skal ned i vekt? Har du kun lest det første svaret i tråden? Samtlige av øvrige innlegg tar opp andre aspekter ved hva man legger i sunt. Anonymkode: 5c393...58f 2
minister-mio Skrevet 23. mai 2021 #28 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du kun lest det første svaret i tråden? Anonym393...58f Ja
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #29 Skrevet 23. mai 2021 minister-mio skrev (2 minutter siden): Ja Les resten. Mange gode innspill i forhold til næringsinnhold, tilsetningsstoffer, tilberedningsmetoder, vekt og kosthold. Anonymkode: 5c393...58f
minister-mio Skrevet 23. mai 2021 #30 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les resten. Mange gode innspill i forhold til næringsinnhold, tilsetningsstoffer, tilberedningsmetoder, vekt og kosthold. Anonymkode: 5c393...58f Skal gjøre det
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #31 Skrevet 23. mai 2021 Gå for naturell, ikke Polly, det er ikke sunt pga alt den er tilsatt. Men er verdt å tenke på at nøtter har mye kalorier, så å begrense det er lurt uansett. Er anbefalt å spise 20-30g nøtter om dagen 👌 Anonymkode: a73f6...084 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #32 Skrevet 25. mai 2021 Hvis du skal spise sunne peanøtter, bør du spise usaltede. Hvis du skal slanke deg, bør du droppe peanøtter. Anonymkode: 6b56f...618
got2go Skrevet 25. mai 2021 #33 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 19.24): tenker i forhold til potetgull og sjokolade? Anonymkode: 5aef8...b4c Nei.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #34 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 11.57): Potetgull inneholder dessverre akrylamid, som er kreftfremkallende. Samme med knekkebrød Synd, for knekkebrød er min «slankeoppskrift», men jeg må kutte ned... Så sånn sett er nøtter sunnere. For meg som passer vekta kan jeg spise så latterlig lite av disse snacksene at det er litt håpløst uansett. Men prioriterer heller en god sjokoladebit. Anonymkode: 52fe8...413 finnes det ikke noen knekkebrød uten akrylamid da? Anonymkode: 5aef8...b4c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #35 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 8.07): Kokooo. Polly peanøtter kan ikke sammenlignes med vanlige nøtter. De er ristet i mettet fett og tilsatt salt i hauger. Det blir som å si at pommes frites er mye sunnere enn potetgull. De er begge varmebehandlet, tilsatt olje og salt, selv om poteten i seg selv inneholder mye bra. I tillegg så veier peanøtter mer enn feks potetgull, så volummessig kan du spise veldig mye mindre peanøtter og ende opp med å spise veldig mye mer totalt sett. Nei TS, du må gjerne spise nøtter i rå form, men skal du spise polly peanøtter så hadde jeg jeg heller valgt potetgull eller aller helst popcorn. Kalorier, tilsatt fett og salt overskygger fordelen med næringsinnholdet i nøttene og vinninga går opp i spinninga. Er det næringsinnhold du er ute etter må du spise de naturell, men helt ærlig så skjønner jo du også at det ikke er det du er ute etter. Anonymkode: 3d11b...dce Klarte ikke stoppe før posen med Polly peanøtter var tom....klarer ikke ta bare litt. Men har prøvd de peanøttene med skall...naturlige og gode. Kan spise noen av de....sjøl om jeg aller helst har lyst å stappe innpå en stor potetgullpose både fredag og lørdag :)) men det går ikke....har lavt stoffskifte og lav forbrenning. Det hjelper veldig å ha kuttet ut raffinert sukker og det meste av ultraprosessert mat. TS Anonymkode: 5aef8...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #36 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klarte ikke stoppe før posen med Polly peanøtter var tom....klarer ikke ta bare litt. Men har prøvd de peanøttene med skall...naturlige og gode. Kan spise noen av de....sjøl om jeg aller helst har lyst å stappe innpå en stor potetgullpose både fredag og lørdag :)) men det går ikke....har lavt stoffskifte og lav forbrenning. Det hjelper veldig å ha kuttet ut raffinert sukker og det meste av ultraprosessert mat. TS Anonymkode: 5aef8...b4c Polly er livsfarlig 😅 Kan ikke ha det i hus. Det er mye bedre enn de andre merkene. Nå holder jeg på å spise solsikkefrø med skall og det er en voldsom jobb. Rekker virkelig ikke å spise så mange i løpet av en kveld. Kan anbefales. Jeg spiser de supersalte nå i overgangen. Det er faktisk veldig godt. Anonymkode: a6dc2...efb
Gjest Khloe Skrevet 27. mai 2021 #37 Skrevet 27. mai 2021 Polly peanøtter er farlig godt! Så er det til definisjonen av ''sunt'' når det kommer til disse. Ut i fra næringsstoffer, vitaminer og mineraler så er det definitivt bedre å spise Polly peanøtter enn sjokolade og potetgull. Likevel vil jeg anbefale deg å spise nøtter naturell, da Polly er ristet i solsikkeolje og er tilsatt salt. Olje og litt salt er ikke noe problem i utgangspunktet, men det vil jo da bli i tillegg til olje og salt i all annen mat du spiser. Det er her det ofte blir for mye. Og helt ærlig; hvem spiser ''en liten håndfull''? I et slankeperspektiv er det også mer kalorier og fett (også det usunne😭) i Polly peanøtter enn i usaltede og uristede nøtter. - Polly inneholder 628 kcal og 52 gram fett, hvor 11 gram er mettet fett (hentet fra innholdsfortegnelsen) - Naturell peanøtter inneholder ca. 538 kcal og 46,1 gram fett, hvor 8,2 gram er mettet fett (hentet fra frukt.no) Jeg tenker at Polly peanøtter ikke regne som en ''sunn snacks'', men at det er ''helgesnacks'' som bør begrenses. Ikke kuttes ut, men begrenses. En liten håndfull (ja, da mener jeg seriøst en liten håndfull) naturell nøtter er derimot veldig bra for deg, og du slipper unna med litt færre kalorier, salt og usunt fett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå