Gå til innhold

Menn - skjer det noe med interessen deres for daten etter dere har hatt sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet det varierer fra mann til mann men vil gjerne høre noen erfaringer og tanker. Har blant annet en mannlig venn som stadig tror han har funnet drømmedama, men som tar seg selv i å raskt miste den store interessen etter sex. Er dette vanlig? Og ser dere annerledes på dama om dere får sex veldig tidlig, kontra om det tar litt tid? 

Anonymkode: 8cd08...265

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På meg virker det som menn er litt mer omsorgsfulle og rolige etter jeg har hatt sex med dem. Om det bare var på en fest, så er det kanskje litt mer blikkontakt neste gang vi møtes i selskapelig lag. En unngikk litt øyekontakt første gangen etterpå, det samme med meg da. Som regel virker de litt mer modige kanskje, at de kommer bort til meg på en annen måte, ber meg på date osv. 

Jeg er ganske lite klengete, kanskje derfor jeg ikke har opplevd klisjeen om at menn stikker etter sex.

Anonymkode: 43286...063

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevd at de som følte jeg var drømmedama pang mistet all interesse bare timer etter sex, men at de likte sexen og vil møtes igjen kun for det.

Så har jeg opplevd det motsatte av menn som var litt interessert ble mer knyttet og utviklet følelser.

Har sett sterke fellestrekk mellom de to gruppene basert på personlighet da de har hatt samme type utseende basert på min smak. Gruppe to har vært av den følsomme og omtenksomme typen. Gruppe en har vært litt mer på overflaten i følelseslivet og mer avstengt, mange få og kortvarige forhold bak seg. Bare en liten personlig opplevd generalisering :) 

Anonymkode: ac597...a0a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ingen menn med respekt for seg selv har lyst til å bli sammen med en kvinne som sprer beina for den minste ting. Heldigvis for dama har jeg null selvrespekt, og vi nyter et samliv der jeg respekter henne like lite som meg selv. Men heldigvis finnes det lysbrytere slik at jeg kan fantasere om andre

Endret av Kattekusken
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kattekusken said:

Ingen menn med respekt for seg selv har lyst til å bli sammen med en kvinne som sprer beina for den minste ting. Heldigvis for dama har jeg null selvrespekt, og vi nyter et samliv der jeg respekter henne like lite som meg selv. Men heldigvis finnes det lysbrytere slik at jeg kan fantasere om andre

Hva med menn som har sex på første date?

Anonymkode: 23b7a...16d

• Liker 8
Skrevet

Klart det skjer noe. Er en del av prosessen i å bli kjent. :opplyser:

Var sexen god er det pluss, var den dårlig minker interessen.

Ingenting mystisk i det hele tatt, og helt uavhengig når i forløpet det skjer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Uredd said:

Klart det skjer noe. Er en del av prosessen i å bli kjent. :opplyser:

Var sexen god er det pluss, var den dårlig minker interessen.

Ingenting mystisk i det hele tatt, og helt uavhengig når i forløpet det skjer.

Om du liker damen veldig godt for hennes personlighet og utseende, men sexen var dårlig, vil du kunne betrakte sexen som et utviklingspotensiale?

Anonymkode: f7550...221

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

På meg virker det som menn er litt mer omsorgsfulle og rolige etter jeg har hatt sex med dem. Om det bare var på en fest, så er det kanskje litt mer blikkontakt neste gang vi møtes i selskapelig lag. En unngikk litt øyekontakt første gangen etterpå, det samme med meg da. Som regel virker de litt mer modige kanskje, at de kommer bort til meg på en annen måte, ber meg på date osv. 

Jeg er ganske lite klengete, kanskje derfor jeg ikke har opplevd klisjeen om at menn stikker etter sex.

Anonymkode: 43286...063

Jeg tenker hva er dårlig sex for de mennene du har vært ute for? Hva har vært "galt" for dem?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på sex som en naturlig del av en datingprosess, det er en del av det å bli kjent. Sexen i seg selv forandrer ingen ting for min del, i noen retning, og den må ikke være helt super i begynnelsen, så lenge vi har den rette kjemien i senga. Men min erfaring er at mange kvinner forandrer seg etter vi har hatt sex, de blir mer klengete og plutselig skal alt gå så fort framover. Det dytter en del menn vekk, inkludert meg selv. Pust med magen, ta det rolig, og se hvor det ender. M44

Anonymkode: 88731...103

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser på sex som en naturlig del av en datingprosess, det er en del av det å bli kjent. Sexen i seg selv forandrer ingen ting for min del, i noen retning, og den må ikke være helt super i begynnelsen, så lenge vi har den rette kjemien i senga. Men min erfaring er at mange kvinner forandrer seg etter vi har hatt sex, de blir mer klengete og plutselig skal alt gå så fort framover. Det dytter en del menn vekk, inkludert meg selv. Pust med magen, ta det rolig, og se hvor det ender. M44

Kvinner knytter seg fortere enn menn etter sex. Det er ikke noe feil med det, det er bare en biologisk forskjell mellom kjønnene. Ser ikke hvorfor det er kvinnen som skal justere seg etter mannens behov her. Byggingen av en relasjon handler om en tilknytningsprosess hvor begge må ta hensyn til hverandres behov 

Anonymkode: 4c770...b53

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du burde være åpen for at kvinner rett og slett ikke fungerer på samme måte som menn. Jeg tror du går glipp av mange bra kvinner når du skyver dem bort fordi de knytter seg til deg av sex. Det er blant de som gjør det du finner lidenskaplige, trofaste kvinner. Ikke blant den som bryr seg katta om du du kommer tilbake for mer. 

Anonymkode: ef45d...c66

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet det varierer fra mann til mann men vil gjerne høre noen erfaringer og tanker. Har blant annet en mannlig venn som stadig tror han har funnet drømmedama, men som tar seg selv i å raskt miste den store interessen etter sex. Er dette vanlig? Og ser dere annerledes på dama om dere får sex veldig tidlig, kontra om det tar litt tid? 

Anonymkode: 8cd08...265

Ja det kan være vanlig. Jeg er ute etter en fast relasjon og opplyser om det. Bruker god tid til å bli kjent og prater mye om hvordan jeg ønsker en relasjon og hva jeg liker. Hvis hun da sier at det liker jeg også så går jeg videre. Men så kommer sexen. Nei hun var ikke slik hun først fortalte. Hun likte ikke det jeg liker, hun bidro ikke slik jeg ønsker. Hun bare bruker sex for et nødvendig onde som en katch for meg. Jeg er veldig opptatt av at hun har det bra, men det betyr ikke at jeg glemmer meg selv. Noen ganger er så labert at jeg orker ikke å komme en gang. Så ja jeg trekker ut proppen her og drar videre på let etter noen som virkelig vil vise meg at det er meg de vil ha og ikke fasaden min. 

Ved å bruke litt tid i datingfasen kan jeg over tid stille spørsmål fra flere kanter slik at jeg nå greier å sortere ut disse før det blir noe fysisk. Det er bedre med ingen sex mot dårlig sex. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ts tenker litt på at når byttet er tatt, faller interessen. Og vil ha menn til å bekrefte eller avkrefte denne myten. 

Anonymkode: d91f2...47a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinner knytter seg fortere enn menn etter sex. Det er ikke noe feil med det, det er bare en biologisk forskjell mellom kjønnene. Ser ikke hvorfor det er kvinnen som skal justere seg etter mannens behov her. Byggingen av en relasjon handler om en tilknytningsprosess hvor begge må ta hensyn til hverandres behov 

Anonymkode: 4c770...b53

Ikke uenig med deg i det, selvsagt skal ikke kvinnen alltid justere seg etter mannens behov. Men det at man har sex på 3. date betyr ikke at man skal være sammen for resten av livet. Sex på 3. date er en del av det å bli kjent, det betyr ikke at man er i et seriøst og langvarig forhold. Funket sexen bra? Ja, fint. Check. Er hun en like interessant samtalepartner etter en stund? Gjør hun det hun sier hun skal gjøre? Er hun til å stole på 100%? Er hun den hun beskrev seg selv som i begynnelsen? Det å bygge en relasjon og bygge tillit krever mer enn bare sex. Bruk litt tid, ikke stress, det skaper trøbbel.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke uenig med deg i det, selvsagt skal ikke kvinnen alltid justere seg etter mannens behov. Men det at man har sex på 3. date betyr ikke at man skal være sammen for resten av livet. Sex på 3. date er en del av det å bli kjent, det betyr ikke at man er i et seriøst og langvarig forhold. Funket sexen bra? Ja, fint. Check. Er hun en like interessant samtalepartner etter en stund? Gjør hun det hun sier hun skal gjøre? Er hun til å stole på 100%? Er hun den hun beskrev seg selv som i begynnelsen? Det å bygge en relasjon og bygge tillit krever mer enn bare sex. Bruk litt tid, ikke stress, det skaper trøbbel.

Tror du blander stress med frykt. For min del har jeg ikke noe stress med å bli kjærester resten av livet bare fordi vi har hatt sex, men liker jeg han veldig godt og merker jeg at han endrer seg i negativ forstand har jeg nok blitt «klengete» flere ganger, og skjøvet bort og vekk også. Når menn har vært like kjærlig og/eller mer tar jeg det med stor ro og blir ikke klengete i det hele tatt. Sikker på at enkelte jeg har datet vil beskrive meg som hun klengete og gale, mens andre vil beskrive meg som en laidback og chill dame. Det har vært basert på deres oppførsel, uten at all skyld kan legges på det for er klar over at jeg også er ansvarlig for egne følelser.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tror du blander stress med frykt. For min del har jeg ikke noe stress med å bli kjærester resten av livet bare fordi vi har hatt sex, men liker jeg han veldig godt og merker jeg at han endrer seg i negativ forstand har jeg nok blitt «klengete» flere ganger, og skjøvet bort og vekk også. Når menn har vært like kjærlig og/eller mer tar jeg det med stor ro og blir ikke klengete i det hele tatt. Sikker på at enkelte jeg har datet vil beskrive meg som hun klengete og gale, mens andre vil beskrive meg som en laidback og chill dame. Det har vært basert på deres oppførsel, uten at all skyld kan legges på det for er klar over at jeg også er ansvarlig for egne følelser.

Samme her. Årsaken til at man er klengete er jo at man er usikker og trenger bekreftelse. Når man føler seg trygg i en relasjon, er man ikke lenger klengete. Mange menn skjønner visst ikke dette, men tror «klengete» er en egenskap noen kvinner har uavhengig av hvordan de selv oppfører seg.

Anonymkode: 112d5...c48

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. Årsaken til at man er klengete er jo at man er usikker og trenger bekreftelse. Når man føler seg trygg i en relasjon, er man ikke lenger klengete. Mange menn skjønner visst ikke dette, men tror «klengete» er en egenskap noen kvinner har uavhengig av hvordan de selv oppfører seg.

Rart med det, det er en kjent sak og sjekkekonger har til og med tjent seg rike på å belære menn om varm og kald og andre faktorer som fremmer usikkerhet for å få kvinner hekta og klengete, men likevel blir det ikke lagt sammen to og to under dating, etter sex blir kvinnen visstnok bare en blodigle som er desperat etter forhold sånn helt uten videre 🙄

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Om du liker damen veldig godt for hennes personlighet og utseende, men sexen var dårlig, vil du kunne betrakte sexen som et utviklingspotensiale?

Det betinger at hun virker interessert i å lære. Var sexen dårlig fordi hun var uengasjert er det lite håp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Uredd skrev (1 time siden):

Det betinger at hun virker interessert i å lære. Var sexen dårlig fordi hun var uengasjert er det lite håp.

Hva legger du i «dårlig» sex? Hvor dårlig kan det være, liksom?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å bli kjent med damene før jeg puler dem. Det blir fort et antiklimaks å skulle bli kjent etterpå, litt kleint på en måte. Da vil jeg helst bare stikke av. 

Anonymkode: 2579c...829

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...