Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #1 Del Skrevet 5. september 2005 Nå begynner jeg å sykle på ergometersykkel. Jeg eier ikke kondisjon, men har massevis av motivasjon. Målet er å gå ned i vekt, og trene opp en bra kondisjon etter hvert, og rett og slett bli en sunnere person. Men hvor lenge burde jeg sykle, og hvor ofte? Jeg prøvde en gang i stad og holdt på å stupe etter 5-10 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 5. september 2005 #2 Del Skrevet 5. september 2005 Samme erfaring for noen år siden (det med å være sliten). Jeg gjorde det slik at jeg i de første ukene syklet over en periode på en time eller kanskje det var kortere, men i intervaller som varte så lenge jeg følte det var ok og med hvile imellom. Senere økte jeg lengden på intervallene og intensiteten steg for steg da jeg følte på meg at nivået ble for lett. Idag kan jeg holde på i et tempo som hadde drept meg da og i ca to timer med en 10-12 min. pause midt i. Jeg tror faktisk helt i begynnelsen tok jeg det så rolig at jeg stanset akkurat da jeg begynte å svette og så fortsatte jeg på nytt etter 5-10 minutter. I starten syklet jeg ofte, 5-6 ganger i uken. Jeg har nå lagt meg på ca 3 ganger i uken. Du bør etterhvert sykle så mye at svetten renner. Det kan være greit å skaffe seg en vifte for å gjøre det litt mer levelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå