AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Hva mener dere er akseptabel størrelse på barnerom? Gjerne svar ut fra om de bare har et rom disponibelt, og hvor de har egen kjeller/loftsstue (om du mener det er en forskjell). Anonymkode: d1cad...eb7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Det må være plass til en ordentlig seng og plass til å gå ved siden av sengen på minst én side. Og så må det være et vindu. Anonymkode: f11b6...973 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Hvor stort er barnet? vi bor i et rekkehus med små soverom, der ene barnerommet er 6 kvm (2 x 3) og det andre er 8 kvm. Vi har ekstra tv-stue. Så, 6 kvm er altfor lite, det går fint nå med 160 seng, men større seng vil jo ta hele rommet. 8 kvm funker bedre, og da igjen, spesielt med 160 seng. Men mine barn er fortsatt små, de er 4 og 6 nå. Tror behovet for større rom øker med størrelse på selve barn. Anonymkode: 5c7dd...ce4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Vårt soverom er 14 kvm og de tre andre soverommene vi har er 9kvm(ingen skråvegger). Vi har små barn i to av de og et som kontor/gjesterom. Jeg syntes rommene er store og de hadde fint klart seg med mindre rom. Men samtidig er det jo greit når de blir eldre at de har litt plass Vi har bare en stor stue. Vi hadde egentlig lyst å ha en kjeller/loftstue, men vi har ihvertfall det tredje soverommet/kontoret i reserve, det blir også en slags tv-stue. Vi har gutt og jente så forsåvidt greit at de har vært sitt rom med ok størrelse, da kan de få det som de vil på sitt rom. Anonymkode: 38a4f...43d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Kanskje viktig å spørre hvor folk bor også? Her i Oslo er det helt ok å ikke ha mer plass enn til en seng, et skap og kanskje en pult eller kommode. 😛 Utenfor byen hadde jeg aldri hatt det sånn. Anonymkode: 3cc76...594 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje viktig å spørre hvor folk bor også? Her i Oslo er det helt ok å ikke ha mer plass enn til en seng, et skap og kanskje en pult eller kommode. 😛 Utenfor byen hadde jeg aldri hatt det sånn. Anonymkode: 3cc76...594 Dette 😆 Tror faktisk ikke barneromma er på mer enn 7 kvadrat, men vi har en kjellerstue med grei størrelse i tillegg. Det går greit nå som barna er relativt små, men det er ikke akkurat plass til mange tenåringsslampene inne på romma deres. Kjellerstua gjør det ikke helt usannsynlig at vi blir boende her. Anonymkode: 6f064...dc7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Sønnen har soverom på 12 kvadrat. Jeg har soverom på 18 kvadrat. Vi har også loftstue, og to gjesterom. Ett på 12 kvadrat og ett på 10 kvadrat. Vi har alt for mye plass😂. Så sønnen har hele 2 etg for seg selv, med bad og tre rom + loftstue disponibelt. Men 12 kvadrat er en ok str. på et barnerom. Jr er 15, så han har det ene gjesterommet til gamingoppsettet sitt. Anonymkode: 55f6b...a7b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 Barnas rom er vel ca 6 kvm begge to. Vi synes de er litt små. Vi har dog to stuer, så skal vi bygge om soverommene etterhvert slik at de får ca 9-10-ish kvm hver Anonymkode: 597c6...ac6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 Her har barnet det største rommet , jeg bruker soverommet bare til soving Anonymkode: 52f82...bb9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå