AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Vil fjerne en del av terasserekkverket, men skruene/spikrene er jo malt over så det går jo ikke ann å skru dem ut? Hvordan kan jeg best få fjerna hele rekken helt? Vil helst ha den hel siden jeg tenkte å bruke den som gjerde et annet sted på tomta.. Anonymkode: fa16e...a29
stan Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Klarer du å fjerne malingen noen steder? Hvis det er spiker kan du sannsynligvis hamre på undersiden og løsne på den måten. Er det skruer kan det gå å sage dem av. Kommer veldig an på hvordan det er gjort. 1
Knoot Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Spikeruttrekker Hvis det er spiker kan du prøve å få lånt eller kjøpt deg en slik en. Du vil ikke komme unna at det blir litt hull og merker på de stedene spikrene må tas ut. Bruk også vanlig brekkjern. Eventuelt kan du se om du får lånt eller kjøpt Bajonettsag
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 stan skrev (På 21.5.2021 den 17.33): Klarer du å fjerne malingen noen steder? Hvis det er spiker kan du sannsynligvis hamre på undersiden og løsne på den måten. Er det skruer kan det gå å sage dem av. Kommer veldig an på hvordan det er gjort. Knoot skrev (På 21.5.2021 den 17.35): Spikeruttrekker Hvis det er spiker kan du prøve å få lånt eller kjøpt deg en slik en. Du vil ikke komme unna at det blir litt hull og merker på de stedene spikrene må tas ut. Bruk også vanlig brekkjern. Eventuelt kan du se om du får lånt eller kjøpt Bajonettsag Jeg syns det ser ut som det er skruer? (de som går på skrått innover mot stolpen?). Går det ann å få ut dem eller må jeg sage over? Jeg vil altså ikke ha med den stolpen på bildet, kun rekkverket. Anonymkode: fa16e...a29
Knoot Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 (endret) Prøv å ta en skarpspiss ting som for eksempel skrujern eller noe sånt og så stikker du i midten av de metall objektene. Er det lite hull på toppen er det jo skrue og da må du finne ut hvilken skrutrekker du skal bruke. For meg ser det ut som spiker, og da skal det i utgangspunktet gå greit å bruke spikkeruttrekker som du får kjøpt. Eller så får du tak i en type sag som du kan sage over med metallblad. Da bruker du metallsagen og så sager du mellom der trebitene møtes. For eksempel finnes det multikuttere (maskinverktøy) med sagblad som kan kutte metall. Og før noen sier jeg bare linker til Byggmakker så vil jeg forsikre at jeg ikke jobber der og prøver å selge noe, men finner ting så lett der på nettsiden med gode bilder, vil bare vise ts hva det er jeg mener. Så du ser dette kan bli dyrere enn å bare kjøpe nytt materiale. Men slikt verktøy kan holde i mange år. Og er du heldig kommer du unna med bare å trenge en spikeruttrekker. Endret 24. mai 2021 av Knoot 1
newman01 Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 En Fein-sag der og du har jobben gjort. Ser ut som spiker. Start med sagblad for treverk. Når du hører at sagbladet treffer metall bytter du sagblad til metallblad. Om du er litt stabil på hånden skader du ikke treverket særlig. Kan også bruke håndsag og baufil. 1
Gjest padawan Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Du kan gjøre det quick and dirty og bruke bajonettsag eller lignende for å få løs delene fra hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå