AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Ja, som overskriften spør om? Og hva bruker man den isåfall til? 😅 Anonymkode: 46914...88f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Nei. Mye mer fornøyd med airfryer Anonymkode: 4898f...8f2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Mye mer fornøyd med airfryer Anonymkode: 4898f...8f2 Hva bruker du den til da? Mitt barn er bare 5mnd, og hører flere si at det er kjekt å varme opp maten til baby i mikro, men klarer ikke heeelt å se at det er så grusomt enklere enn å legge maten i kjøleskapet dagen i forveien Anonymkode: 46914...88f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Vi har barn på 1 og 5. Jeg lager klar en del mat på forhånd og varmer det opp i mikroen. Når barna er sultne er det ofte akutt. Eksempel på matvarer jeg lager på forhånd er cottage cheese pannekaker, omelett/frittatta og havregrøt. Anonymkode: 4f896...934
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 For oss så, ja. Bruker mikrobølgeovnen flere ganger daglig. Varmer mme, tiner middag, varmer middag, lager havregrøt, ostesmørbrød, varmer lunsj (om det er igjen fra gårsdagen). Skjønner virkelig ikke at folk klarer seg uten 😅 Anonymkode: 80791...e84 1
Splittbinders Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 (endret) Absolutt ikke. Jeg har aldri eid mikro, og har ingen planer om å skaffe det. To barn (fem og åtte) 😎 Vi hadde micro hjemme da jeg vokste opp. Den ble hovedsakelig brukt til popcorn. Og innimellom til å varme opp mat. Men med induksjon går det neste like fort i kjele/gryte/panne. Endret 21. mai 2021 av Splittbinders 4
jaromei Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Jeg brukte mikroen veldig mye når barnet begynte med fast føde. Jeg lagde gjerne hjemmelaget babymos som jeg fryste ned, og varmet opp ved behov. Brukte også mikroen til å varme opp babymat på glass etterhvert. Nå som barnet spiser mer som vi voksne bruker vi den mindre. Men om vi ikke har lyst til å bruke penger på en mikro, så vil jeg tro du klarer deg fint uten også.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva bruker du den til da? Mitt barn er bare 5mnd, og hører flere si at det er kjekt å varme opp maten til baby i mikro, men klarer ikke heeelt å se at det er så grusomt enklere enn å legge maten i kjøleskapet dagen i forveien Anonymkode: 46914...88f Hvordan blir maten varmet opp av at du legger den i kjøleskapet...? Er det "tine" du mener? For ja, vi varmet opp mat i mikroen. Som da var kald fra kjøleskapet Vi brukte den også til å sterilisere flasker, pumpedeler, og smokker. Også genialt å raskt varme mat til seg selv i, dampe grønnsaker, koke havregrøt, osv. Et must er det selvsagt ikke, vokste opp uten. Men for oss forenkler den hverdagen. Anonymkode: d6009...a09 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 Vi har ikke. To barn. Hvis noe må varmes så varmer vi det i vannbad eller bare rett i ei gryte. Klarer oss fint uten. Anonymkode: e343a...d33 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 Glemte å nevne at det jeg har brukt mikroen aller mest til i småbarnsfasen er å varme opp igjen kaffen jeg ikke rakk å drikke. Anonymkode: 4f896...934 3
Elhaym Skrevet 21. mai 2021 #11 Skrevet 21. mai 2021 Vet ikke. Vi har mikro men har stort sett ikke brukt den til barnemat, men popkorn. Men ser jo at vennene mine bruker den til å varme div glass og sånn, så det er nok praktisk.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Skrevet 21. mai 2021 Jeg tror ikke jeg har brukt mikroen til så mye baby/barnerelatert? Jeg bruker den til å tine ting i, varme melk for varm sjokolade, lage havregrøt og popcorn. Mannen har brukt det en del til damping av fisk. Anonymkode: 61c9a...6c7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #13 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan blir maten varmet opp av at du legger den i kjøleskapet...? Er det "tine" du mener? For ja, vi varmet opp mat i mikroen. Som da var kald fra kjøleskapet Vi brukte den også til å sterilisere flasker, pumpedeler, og smokker. Også genialt å raskt varme mat til seg selv i, dampe grønnsaker, koke havregrøt, osv. Et must er det selvsagt ikke, vokste opp uten. Men for oss forenkler den hverdagen. Anonymkode: d6009...a09 Haha, ja, jeg glemte å skrive en hel setning der, så da ble det helt merkelig. Jeg lager moser og har det i fryseren, men foreløpig så legger jeg isbitene med mat i kjøleskapet dagen før. Ser der er delte meninger. 😅 Kanskje jeg bare skal gå til innkjøp av en billig mikro, og se an behovet vårt?? Ts Anonymkode: 46914...88f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #14 Skrevet 21. mai 2021 Jeg bruker komfyren til oppvarming av middagsglass 😉 Anonymkode: 2bd02...2b7
Brunello Skrevet 21. mai 2021 #15 Skrevet 21. mai 2021 Bruker ikke mikro. Har ikke brukt på over 10 år. Har tre barn.
GammelKaktus Skrevet 21. mai 2021 #16 Skrevet 21. mai 2021 Jeg kastet mikroen lenge før jeg fikk barn for jeg brukte den aldri og den bare tok opp plass. Nå 17 år senere har jeg fortsatt ikke noe behov for mikro, barn har jeg og men behovet har ikke meldt seg.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #17 Skrevet 21. mai 2021 Hadde ikke klart meg uten. Steriliserer flasker etc i mikro, varmer opp mat til baby, varmer ferdig kokt vann til grøt/mme. Er også veldig lettvint til meg selv å varme middagsrester/en pizzabolle etc i travle tider😄 Anonymkode: d9e3c...378 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 Ja! Mye mindre oppvask når man kan varme opp middagsrester i skål f.eks. Anonymkode: 6092b...e7b
Niny Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 Jeg har ikke barn enda og mikro er et must for oss allerede! I bruk sikkert 5-6 ganger i uken. Går ett minutt på å lage tevann som man ikke må vente i en halvtime på å kunne drikke som med tekoker, kakao, varmer matrester nesten daglig, både til frokost, lunsj og middag. Babyen kommer til høsten og regner med at når den går over til mer fast føde så er mikroen gull da også 😊 Hadde blitt mer enn dobbelt så mye oppvask om vi skulle hatt ting i en panne for å varme på ovnen hver gang 🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå