Gå til innhold

Mistet verdifull gjenstand under flytting - forsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg flyttet for 6 mnd siden. Jeg har hatt verdisaksforsikring for en klokke jeg har fått i arv. Rett før 17.mai skulle jeg finne denne fram igjen... Jeg har oppbevart den i en smykkepose, inni en veske jeg aldri bruker sammen med noen andre ting.

Posen med klokken ligger ikke oppi vesken, og jeg har den siste uka gått gjennom ALLE tingene i leiligheten flere ganger. Posen med klokken må jo ha falt ut av veska en eller annen gang, men jeg forstår ikke hvordan det kan ha skjedd! Det er helt usannsynlig at noen skulle ha stjålet den, da jeg ikke har fortalt noen at den lå der, og heller ikke hatt kontakt med andre enn samboeren min i forbindelse med flytting.

Jeg bruker aldri klokken til hverdags, og det har vært lite anledning til å bruke den pga corona. Men jeg skulle feire 17.mai sammen med bestemoren min som jeg har fått den av, og ville bruke den da.

Jeg ringte til forsikringsselskapet og hun i telefonen sa det hørtes ut som det ikke var noe de kunne dekke, men hun skulle ta det videre for behandling. På vilkårene til verdisaksforsikringen klarer jeg ikke å se at det står forsikringen dekker det, men heller ikke at det ikke dekker det. Det var nettopp pga sånne ting som dette at jeg fikk forsikring i utgangspunktet! Hvis jeg hadde hatt forsikring på bunad, og en bunadsølje hadde falt av i toget, har de ikke tenkt å dekke det? For det kan jo like lite bevises som i mitt tilfelle!

Anonymkode: 31f77...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må lese detaljene i forsikringsvilkårene dine. 

Jeg ser kun ett spørsmål i innlegget ditt og svaret på det er at du må lese vilkårene i forsikringen du har kjøpt.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg hadde hatt forsikring på bunad, og en bunadsølje hadde falt av i toget, har de ikke tenkt å dekke det?

Det kan også være verdt å sjekke vilkårene i innboforsikringen din også.

Anonymkode: d1ad8...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forsikring dekker ikke tilfeller som ikke er konkrete, typ at du ikke aner hva som har skjedd med klokken. Om du kunne ha fortalt når og hvordan det skjedde så hadde det blitt dekket. Å komme 6 mnd senere og ikke ane hva som har skjedd dekkes ikke. Du er selv ansvarlig for å ha kontroll på tingene dine. 

Bunadssøljen dekkes fordi man kan knytte tapstidspunktet relativt konkret og at det skjedde under bruk. Hadde klokken mistet et ledd og falt av under bruk så hadde den også blitt dekket.

Anonymkode: 33787...a04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...