Humas Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Etter 1 år med lite stress får man tenkt seg litt om. Jeg har levd i konstant stress/utmattelse de siste årene og vet ikke om jeg klarer å gå inn i det igjen, og nok en gang si farvel til overskudd og tid til å stresse ned og slappe av. noen tips? Flere som har det sånn? Hva kan man finne på? Jeg er godt voksen med ca 15 år igjen i arbeidslivet. Jobbet i over 30 år. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Gjøre investeringer som kaster av seg slik at du kan leve av det, enten til pensjonen eller nå. Kan du f.eks leie ut deler av huset, gå ned i utgifter (boligstandard og annet som koster mye årlig), investere i aksjer osv, osv. Kan du forhandle lønn, bytte jobb med høyere lønn? Hvor kan du få inn mer penger som du kan sette av til senere? Hvor høy levestandard trenger du? Har du barn, og når slutter du å "betale" på dem (når flytter de ut)? Gjør en opptelling på hvor mye du trenger for å leve, og hvordan du kan komme dit. Anonymkode: b7c09...c84 1
rainbow_dash Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Les boka «The 4 hour work week» av Tim Ferriss, der er det mye tips!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Hva er det som gjør at du har så mye stress? Er det selve jobben? Er det reise til og fra jobben? Kollegaene? Har du tenkt over hva som sliter deg ut? Har du undersøkt muligheten til å fortsette med hjemmekontor noen dager? På fritiden, gjør du noe for deg selv som gir deg positiv energi? Har du mulighet økonomisk til å ta deg litt ekstra ubetalt fri gjennom året? Jeg jobber med å få opp formuen min, sånn at jeg kan ta meg langfri og noen uker ekstra i året for å reise bort. Jeg liker å jobbe mye i perioder, men da må jeg vite at jeg har noe å se frem til som da blir reise. Vet ikke hvordan din økonomi er, men har du mulighet til å gjøre noe lignende? Og prøv å lage hverdagen lettere. Gjør ting lettvint, og bruk heller fritimer på deg selv, gå tur, trene, lese, yoga etc. Anonymkode: 2e2bb...3c9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Humas skrev (6 timer siden): Etter 1 år med lite stress får man tenkt seg litt om. Jeg har levd i konstant stress/utmattelse de siste årene og vet ikke om jeg klarer å gå inn i det igjen, og nok en gang si farvel til overskudd og tid til å stresse ned og slappe av. noen tips? Flere som har det sånn? Hva kan man finne på? Jeg er godt voksen med ca 15 år igjen i arbeidslivet. Jobbet i over 30 år. omskolering? Anonymkode: 7d7dc...ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå