AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Overstående spørsmål til menn i etableringsåra? Anonymkode: e145d...cc6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Religiøse er no-go uansett. Veldig turn-off med noen som tror på en fantasifigur i 2021 Anonymkode: e60d0...a74 19
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Jeg er ikke mann, men ung kvinne. Er også liberal kristen, selv om jeg har vokst opp i menighet. Jeg har ikke inntrykk av at det er no-go for de fleste menn, men det kommer jo veldig an på omgangskretsen din... Min samboer og forlovede er ikke kristen, men han har sagt at han setter mye mer pris på verdiene mine enn de andre han har vært i forhold med😅 Det jeg synes er turn off er folk som skal nedverdige andre, slik som anonymbruker over☺️ Det er nok ikke det eneste området de dømmer og nedverdiger andre personer, så jeg styrer unna slike... Anonymkode: abfc4...109 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Herregud, nei?? Er ikke kristen selv, men at hun besitter noen tradisjonelle familieverdier tenker jeg er alfa og omega før man smeller noen på tjukka. Kristendommen er også en fin religion med gode, sunne verdier, selv om jeg personlig ikke klarer å tro på at Jesus Kristus var sønn av Gud. Anonymkode: 84c90...462 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Nå er ikke jeg mann, men jeg mistenker at liberalt kristne faller mellom to stoler. For ateistene er de for religiøse, for de kristne er de for ikke-religiøse. Så jeg tror nok svaret er ja, de kvinnene er nok no go for menn flest. Beklager. 😕 Anonymkode: dfdf9...062 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Herregud, nei?? Er ikke kristen selv, men at hun besitter noen tradisjonelle familieverdier tenker jeg er alfa og omega før man smeller noen på tjukka. Kristendommen er også en fin religion med gode, sunne verdier, selv om jeg personlig ikke klarer å tro på at Jesus Kristus var sønn av Gud. Anonymkode: 84c90...462 Hva er "tradisjonelle familieverdier" for deg? Anonymkode: 386d4...e91 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Jeg er liberalt kristen og sammen med en agnostiker. Så det er tydeligvis ikke no-go for menn. Anonymkode: 1cf5e...78b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Religiøse er no-go uansett. Veldig turn-off med noen som tror på en fantasifigur i 2021 Anonymkode: e60d0...a74 Jeg skjønner det kan virke litt som å tro på en fantasifigur for deg, men det er likevel simpelt å si. For meg bunner det ut i at jeg tror det fins noe mer, noe som gjorde at verden slik vi kjenner den kunne begynne å eksistere. Jeg vet ikke hva du tenker på når du sier fantasifigurer, men la oss for eksempel ta julenissen. Julenissen er en nisse, med funksjon om blant annet å dele ut gaver på julaften, han har flyvende reinsdyr etc. Å tro på Gud er å tro at det fins noe der ute som ikke er som oss og som er årsak til verdens eksistens, noe ingen tror at julenissen er så vidt jeg vet. Jeg synes det gir mye mer mening å tro på Gud enn å tro på fantasifigurer, så det å si at religiøse tror på en fantasifigurer (selv om det kan virke sånn for en selv) synes jeg er veldig unødvendig å si. Du vet jo også sannsynligvis at vi som er religiøse føler oss støtt av slike uttalelser. Ikke fordi vi ikke respekterer at andre ikke tror, men fordi vi føler oss latterliggjort på grunn av måten folk uttaler seg på, som viser manglende forståelse av hvor religion skiller segg fra fantasihistorier. Når det kommer til selve spørsmålet er det nok individuelt. Det er no-go for noen, mens for andre funker det fint hvis man har andre ting til felles enn akkurat religion. Anonymkode: a08db...c0d 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er "tradisjonelle familieverdier" for deg? Anonymkode: 386d4...e91 Det motsatte av det som typisk forgår på barne- og familieforumet på KG. Skilsmissekulturen, bruke barna som våpen, forstå viktigheten av fars rolle o.s.v. Og ikke minst den familiekulturen og en selv kommer fra, noe som tenderer til å gå i arv. Minst mulig identitetsforvirrende "progressivitet" i barneoppdragelsen, grensesetting o.s.v. Anonymkode: 84c90...462 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 ...være innenforstått med menns og kvinners ulikheter, og å ha et mål om å fordele arbeid deretter, fokus på å spille hverandre gode på det man er best på. Osv... Anonymkode: 84c90...462 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #11 Skrevet 21. mai 2021 ...minst mulig ny-feministisk trass o.s.v. Heller utfylle hverandre etc... Anonymkode: 84c90...462 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er ikke jeg mann, men jeg mistenker at liberalt kristne faller mellom to stoler. For ateistene er de for religiøse, for de kristne er de for ikke-religiøse. Så jeg tror nok svaret er ja, de kvinnene er nok no go for menn flest. Beklager. 😕 Anonymkode: dfdf9...062 Det kjenner jeg meg delvis igjen i. Er litt vanskelig å finne sin plass når ikke alle mener man er kristen nok, og man ikke nødvendigvis kjenner seg igjen i alt andre kristne gjør, samtidig som man også blir valgt bort fordi man er kristen, og selv kan føle seg annerledes enn de ikke-kristne også. Anonymkode: a08db...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #13 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Overstående spørsmål til menn i etableringsåra? Anonymkode: e145d...cc6 Nei. Jeg er kvinne og kristen. Har tiltrukket meg ikke kristne menn gjennom hele 20 årene og var sammen med en ikke-kristen mann i flere år. Han ble med meg i kirka og hadde stor respekt for min tro. Med å si jeg er kristen føler jeg at de verste rundbrennere trekker seg unna. Menn med gode verdier, kristne og ikke kristne, har derimot vist meg stor interesse. Nå er jeg sammen med en kristen mann og vi har ett barn. Akkurat mtp barn er jeg glad han også er kristen, han har ikke noe imot dåp, bønn og kristen oppdragelse som er viktig for meg. Så alt i alt, har følt menn blir litt ekstra fylt med respekt for meg når jeg sier jeg er kristen og synes det er tiltrekkende. Så er jeg også 100% tolerant andre veien og tar gjerne de vanskelige diskusjonene. Anonymkode: 8ef86...ea1 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #14 Skrevet 21. mai 2021 Det er en liberal kristen dame jeg ser etter så tvilsomt at det er no go. de som er opptatt av feminisme i stor grad, sosialister osv er no go da jeg er oppdratt av mor med søstre å ingen av de har noe behov for å påpeke noe som helst da vi er likestilte. Problemet er at man finner nesten ikke kristen-liberale i dag og på nett er et håpløst prosjekt. Anonymkode: dcdc3...6d8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #15 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nå er ikke jeg mann, men jeg mistenker at liberalt kristne faller mellom to stoler. For ateistene er de for religiøse, for de kristne er de for ikke-religiøse. Så jeg tror nok svaret er ja, de kvinnene er nok no go for menn flest. Beklager. 😕 Anonymkode: dfdf9...062 Som mann ja. Ikke som kvinne. du tenker som en kvinne. Jeg som en mann og kvinner er mer opptatt av sånt noe du bekreftet for meg. «Nå er jeg mann, men jeg mistenker at liberalt kristne faller mellom to stoler. For ateistene er de for religiøse, for de kristne er de for ikke-religiøse. Så jeg tror nok svaret er ja, de mennene er nok no go for kvinner flest. Beklager. 😕 « der var det mer riktig. Jeg er oppvokst med kristne gutter og deler tro men jentene i samme miljø hadde aldri sett to ganger på meg. Og jeg møter mange jenter som har en helt annen erfaring en meg å resultatet er at man droppet å prøve å finne noen for en del år siden å heller fokusert på sine egne ting. Har ingen tro på at drømmedama er verken blodkristen eller totalt liberal da jeg selv er liberal-konservativ selv om konservativ nærmest er et skjellsord å de færreste vet hva det egentlig betyr takket være sv skolen. Anonymkode: dcdc3...6d8 1
Gjest ABM Skrevet 21. mai 2021 #16 Skrevet 21. mai 2021 Liberalt kristne eller konservativt kristne er samme for meg...total kulturkrasj uansett
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #17 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nå er ikke jeg mann, men jeg mistenker at liberalt kristne faller mellom to stoler. For ateistene er de for religiøse, for de kristne er de for ikke-religiøse. Så jeg tror nok svaret er ja, de kvinnene er nok no go for menn flest. Beklager. 😕 Anonymkode: dfdf9...062 De fleste troende er "liberalt" kristne. Det er vel et større problem å finne partner om man er konservativ kristen. Anonymkode: 0c12b...5b7 1
Jdz Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det motsatte av det som typisk forgår på barne- og familieforumet på KG. Skilsmissekulturen, bruke barna som våpen, forstå viktigheten av fars rolle o.s.v. Og ikke minst den familiekulturen og en selv kommer fra, noe som tenderer til å gå i arv. Minst mulig identitetsforvirrende "progressivitet" i barneoppdragelsen, grensesetting o.s.v. Anonymkode: 84c90...462 Mye av dette finner du nok i kristne hjem så vel som i ateistiske hjem. Kanskje med unntak av den progressive biten. For min del er gud, spøkelser, konsiprasjoner og lignende definitivt no-go. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 Jeg er liberalt kristen og har aldri hatt problemer med å tiltrekke meg menn. Jeg har vært sammen med flere ateister, og de har ikke hatt noe problem med min tro. Anonymkode: 51e7b...654
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: ...være innenforstått med menns og kvinners ulikheter, og å ha et mål om å fordele arbeid deretter, fokus på å spille hverandre gode på det man er best på. Osv... Anonymkode: 84c90...462 Hadde mistanke om at det var noe sånt du mente. Nå er ikke alltid ulikhetene så store i vårt moderne samfunn. Men fint for deg om du finner et "husmor-emne" og begge er fornøyd med det - i lengden. Anonymkode: 386d4...e91 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå