Gå til innhold

Kollega kommer for sent på jobb. Melde til sjefen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega som jobber som nattevakt. Gjentatte ganger kommer han for sent til vakten sin, noe som fører til at jeg og andre kollegaer må bli sittende etter vakten for å vente på han. Han kan komme opp til en time for sent enkelte ganger. Etter endt kveldsvakt vil man jo hjem og ofte har man også dagvakt dagen etter. Har forsøkt å snakke med personen men det er mange forskjellige unnskyldninger han kommer med. Bør vi melde fra til leder eller er det dårlig gjort å sladre? 

Anonymkode: 4280f...076

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med leder om det gjentok seg oftere enn en til to ganger i året. Hvorfor skal du bruke din fritid på jobb? Og lever overtid på de timene du har ventet. 

Anonymkode: 1d327...5e9

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg sagt ifra om. 

Anonymkode: b813d...6e5

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er et gjentagende problem, så synes jeg det er innafor å melde fra til leder. Dere må jo væe igjen på jobb til han kommer, å siden dere ikke har meldt ifra om det så antar jeg at dere heller ikke får betalt for den ekstra tiden dere må være igjen på jobb.

Anonymkode: 837e8...c42

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo skrive overtid. Så regner med sjefen har merket det? Eller er du så dum at du venter der gratis!?

Hadde meldt fra til sjefen allerede første gangen om vedkommende er 1 (!) time for sent. Uansett skal sjefen varsles når du er for sen. Noe jeg regner med vedkommende ikke har gjort?

Anonymkode: 4f7ed...909

• Liker 20
Skrevet

Ja, det synes jeg dere må si i fra om. Får dere betalt for det dere må vente...? Det må jo dere få. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet