AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Jeg prøver å komme meg ut i arbeid igjen. Jeg må da ta opp fag om jeg vil ta utdanning. Er det noe sted jeg kan søke om økonomisk støtte til dette? Anonymkode: a59f3...5f0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Hvorfor trenger du støtte når du har utbetalt penger uten å jobbe? Du må ikke ha undervisning som privatist. Anonymkode: 8fde3...cfe 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg prøver å komme meg ut i arbeid igjen. Jeg må da ta opp fag om jeg vil ta utdanning. Er det noe sted jeg kan søke om økonomisk støtte til dette? Anonymkode: a59f3...5f0 Eneste muligheten du har er å søke om studielån fra Lånekassen. Hvis du tenkte at kanskje NAV ville gi noe støtte så tar du grundig feil da du allerede har «inntekt» i form av uførepensjon. Kan hende du får avslag fra Lånekassen grunnet inntekten din eller at du har for stor forsinkelse i utdanningen hvis du har tatt høyere utdanning tidligere. Søk så ser du hva som skjer. Anonymkode: 1247a...265 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor trenger du støtte når du har utbetalt penger uten å jobbe? Du må ikke ha undervisning som privatist. Anonymkode: 8fde3...cfe Det koster å ta opp fag som privatist. Selvfølgelig kan man ta privatist eksamen men det tror jeg ikke jeg greier uten hjelp. Jeg har barn så økonomien er trang... fikk barna før jeg ble ufør foresten. Anonymkode: a59f3...5f0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eneste muligheten du har er å søke om studielån fra Lånekassen. Hvis du tenkte at kanskje NAV ville gi noe støtte så tar du grundig feil da du allerede har «inntekt» i form av uførepensjon. Kan hende du får avslag fra Lånekassen grunnet inntekten din eller at du har for stor forsinkelse i utdanningen hvis du har tatt høyere utdanning tidligere. Søk så ser du hva som skjer. Anonymkode: 1247a...265 Jeg har tatt studiespess men trenger ta opp fag jeg ikke får på voksenopplæring. Takk for tips! Anonymkode: a59f3...5f0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 Da får du ta opp studielån da. Anonymkode: 9fedc...7f3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Nei dessverre. Du har lite å hente. Du hr en fast inntekt. Du vil ikke få noe av NAV fordi du er ferdig avklart. Anonymkode: 48ac2...f37 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 Studielån fra Lånekassen, eventuelt noen godbiter fra https://www.legathandboken.no Anonymkode: 6dba0...c3e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 NAV kan støtte uføre som ønsker å komme ut i arbeid og trenger utdanning/kompetanseheving for å nå dette målet. Men det kommer jo an på hva du ønsker å ta av utdanning og hva du har fra tidligere. Meld deg som arbeidssøker hos NAV og ta kontakt med den veilederen du får. Anonymkode: 43073...f72 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg prøver å komme meg ut i arbeid igjen. Jeg må da ta opp fag om jeg vil ta utdanning. Er det noe sted jeg kan søke om økonomisk støtte til dette? Anonymkode: a59f3...5f0 Har du hørt om tekstbøker? Anonymkode: 5c95f...407
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 Du kan ta opp studielån som ufør, men får da selvfølgelig ikke stipend. Har du hatt lån fra Lånekassen tidligere, og fått det slettet - må du ha erklæring fra spesialist som sier at det er realistisk at du kan klare å komme deg ut i jobb igjen. Anonymkode: c3e2d...8a3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 Har du undersøkt Legathåndboken? Samling av private legater en kan søke om stipend. Aner ikke om det finnes et med kriterier som passer din situasjon, men verdt å sjekke På nett nå, papirutgaven kan du kanskje låne på biblioteket? https://www.legathandboken.no/ Anonymkode: f5253...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå