AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Er jeg som laget tråden under her om at det er jeg som alltid er problemet. Etter å ha lest noe på nett, så tror jeg dama er narcissist. Jeg kan selvfølgelig ha feil, men mange av likhetstrekkene er der. Som sagt dama Jan aldri innrømme feil, kan aldri si unnskyld, og gir meg alltid skylden for alt. Krangler vi er det alltid jeg som sier unnskyld. Om jeg gjør noe så kan det være galt, men om samboer gjør det samme, så er det liksom greit. Om jeg da tar det opp, så er det bare spørsmål om du er ikke glad i meg, du bare manipulerer osv. Jeg er glad i samboeren, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg takler dette lenger. Anonymkode: 67274...08a 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Avslutt før du mister deg selv Anonymkode: f3914...5aa 9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Avslutt før du mister deg selv Anonymkode: f3914...5aa Ja, det går så sakte at du ikke skjønner det selv. Narsissister er som et svart hull, sluker alt og får aldri nok. Kommer aldri til et punkt hvor de kan slappe av. Anonymkode: 69d1f...059 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er jeg som laget tråden under her om at det er jeg som alltid er problemet. Etter å ha lest noe på nett, så tror jeg dama er narcissist. Jeg kan selvfølgelig ha feil, men mange av likhetstrekkene er der. Som sagt dama Jan aldri innrømme feil, kan aldri si unnskyld, og gir meg alltid skylden for alt. Krangler vi er det alltid jeg som sier unnskyld. Om jeg gjør noe så kan det være galt, men om samboer gjør det samme, så er det liksom greit. Om jeg da tar det opp, så er det bare spørsmål om du er ikke glad i meg, du bare manipulerer osv. Jeg er glad i samboeren, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg takler dette lenger. Anonymkode: 67274...08a Har ikke lest den andre tråden. Men tenker at om man lurer på om kjæresten rr narsisisst, psykopat etc. så er ikke diagnosen viktig. Det viktige er at du kommer deg vekk, for sånne folk kan ikke "helbredes " Anonymkode: 21231...031 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Sånne forhold er virkelig ikke gode å være i, man brytes gradvis ned. Samtaler nytter ikke, tålmodighet nytter ikke. Det som er av gode følelser for den andre og en selv, tæres bort når man hele tiden blir nedvurdert slik. Anonymkode: e606c...d6f 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 Avslutt og kom deg videre! Anonymkode: 3da44...ec8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Hun trenger ikke å være narsissist, narsissister er relativt sjeldne. Men alle kvinner er solipsistiske, så akkurat det er en ting en mann må lære seg å hanskes med om han ønsker seg et velfungerende forhold. Anonymkode: 5e298...974
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hun trenger ikke å være narsissist, narsissister er relativt sjeldne. Men alle kvinner er solipsistiske, så akkurat det er en ting en mann må lære seg å hanskes med om han ønsker seg et velfungerende forhold. Anonymkode: 5e298...974 Selvfølgelig, trenger jo ikke være det. Men føler det er mange av dem samme tegnene. Igår fortalte jeg at jeg skal opp tidlig grunnet at jeg skal til legen, og at jeg har noe viktig å gjøre på jobb. Skulle være med til legen. Men hele endte opp med at samboeren drakk seg full og holdt meg våken halve natta. Idag har jeg ikke fått en eneste melding, om hvordan det gikk hos legen. Anonymkode: 67274...08a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 Ser i den andre tråden din at du bl.a. bruker uttrykk som "aldri" og "alltid" i diskusjoner med henne. "Hvorfor må vi alltid krangle?" er ikke en bra måte å innlede en samtale på. For det første er det passiv-aggressivt på den måten at du med "vi" åpenbart mener "henne". For det andre er det anklagende og dramatisk å bruke ordet "alltid". Og for det tredje, ved å være dramatisk, gjør du deg selv svak i hennes øyne. Vil anbefale at du leser deg opp på såkalt "shit testing", og hvordan man best forholder seg til det. For shit testing er noe man må lære seg å takle, enten det er snakk om kortvarige eller langvarige relasjoner (spesielt i langvarige relasjoner). En annen ting er at jeg ser du er opptatt av å komme med "råd". Men greia er at kvinner som regel ikke vil ha dine råd, de vil ikke at du skal fikse problemene deres for dem. De vil bare at du skal lytte, støtte og trøste: Gavin McInnes: "I'm sorry, I understand" Anonymkode: 5e298...974 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ser i den andre tråden din at du bl.a. bruker uttrykk som "aldri" og "alltid" i diskusjoner med henne. "Hvorfor må vi alltid krangle?" er ikke en bra måte å innlede en samtale på. For det første er det passiv-aggressivt på den måten at du med "vi" åpenbart mener "henne". For det andre er det anklagende og dramatisk å bruke ordet "alltid". Og for det tredje, ved å være dramatisk, gjør du deg selv svak i hennes øyne. Vil anbefale at du leser deg opp på såkalt "shit testing", og hvordan man best forholder seg til det. For shit testing er noe man må lære seg å takle, enten det er snakk om kortvarige eller langvarige relasjoner (spesielt i langvarige relasjoner). En annen ting er at jeg ser du er opptatt av å komme med "råd". Men greia er at kvinner som regel ikke vil ha dine råd, de vil ikke at du skal fikse problemene deres for dem. De vil bare at du skal lytte, støtte og trøste: Gavin McInnes: "I'm sorry, I understand" Anonymkode: 5e298...974 Poenget med at jeg tok opp det med råd er jo at samboeren aldri hører på hva jeg kommer med, men så kan en annen person si akkurat det samme og da er det plutselig riktig. Men vill ikke høre grunnet at det kommer fra meg. Anonymkode: 67274...08a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #11 Skrevet 21. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig, trenger jo ikke være det. Men føler det er mange av dem samme tegnene. Igår fortalte jeg at jeg skal opp tidlig grunnet at jeg skal til legen, og at jeg har noe viktig å gjøre på jobb. Skulle være med til legen. Men hele endte opp med at samboeren drakk seg full og holdt meg våken halve natta. Idag har jeg ikke fått en eneste melding, om hvordan det gikk hos legen. Anonymkode: 67274...08a Ok, skjønner. Det her høres jo ikke bra ut. Har hun et alkoholproblem? Og for all del, hvis du ikke har det bra i forholdet må du jo bare gå. Ofte er det den eneste rette tingen å gjøre. Når dynamikken først er så dårlig som du beskriver er din tid som regel bedre investert i å starte opp en by relasjon, enn å fikse en som ikke fungerer. Men den dynamikken kan også være et resultat av at du over lang tid allerede ikke har bestått de shit testene som har kommet din vei. Og så blir det sånn her etterhvert. Viktig å etablere sånne ting fra starten av, da går det smoothere. Anonymkode: 5e298...974
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Skrevet 21. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Poenget med at jeg tok opp det med råd er jo at samboeren aldri hører på hva jeg kommer med, men så kan en annen person si akkurat det samme og da er det plutselig riktig. Men vill ikke høre grunnet at det kommer fra meg. Anonymkode: 67274...08a Akkurat ja. Det kommer av at hun ser ned på deg. Dump henne, og vær mer nøye med å etablere grenser og rammer fra starten av i neste forhold. Anonymkode: 5e298...974
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #13 Skrevet 21. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, skjønner. Det her høres jo ikke bra ut. Har hun et alkoholproblem? Og for all del, hvis du ikke har det bra i forholdet må du jo bare gå. Ofte er det den eneste rette tingen å gjøre. Når dynamikken først er så dårlig som du beskriver er din tid som regel bedre investert i å starte opp en by relasjon, enn å fikse en som ikke fungerer. Men den dynamikken kan også være et resultat av at du over lang tid allerede ikke har bestått de shit testene som har kommet din vei. Og så blir det sånn her etterhvert. Viktig å etablere sånne ting fra starten av, da går det smoothere. Anonymkode: 5e298...974 Problem og problem. Drikker 2 til 4 ganger i måneden, og da blir samboeren dritings. Problemet her er at det da blir sagt så mye stygt til meg. Har tatt det opp ett par ganger, men får da svar tilbake at det som ble sagt betyr ingenting, mener det ikke og at det bare er alkoholen. Anonymkode: 67274...08a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #14 Skrevet 21. mai 2021 Bare det at du har det vondt i forholdet er grunn nok til å avslutte. Du kan prøve å få i gang en samtale om at dere sammen skal jobbe med dere selv begge to for at dere skal få det bedre. Men har hun narsissistiske trekk, så er hun trolig "perfekt" , og "all skyld ligger hos deg" , og det er "kun deg som må skjerpe deg". Jeg tenker du bare må komme deg unna før du ennå har krefter til å komme deg unna. Husk å ikke anklage henne for å være narsissist. Du er ikke psykolog, og folk vil vende seg mot deg fordi de tror du lyger. Innse at hun aldri kommer til å innse at hun har gjort deg vondt. Hun kommer aldri til å innrømme sine feil. Hun kommer aldri til å si unnskyld. Den eneste "closure" du kommer til å få her er at du kom deg helskinnet unna. Prøv å kom deg unna uten å skade stoltheten hennes. Du ønsker IKKE noe hevnaksjon! Slike mennesker har uendelig med energi når det kommer til svertekampanjer og hevnaksjoner og de bruker sinnet sitt som drivstoff. Anonymkode: e4aab...616 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #15 Skrevet 21. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Problem og problem. Drikker 2 til 4 ganger i måneden, og da blir samboeren dritings. Problemet her er at det da blir sagt så mye stygt til meg. Har tatt det opp ett par ganger, men får da svar tilbake at det som ble sagt betyr ingenting, mener det ikke og at det bare er alkoholen. Anonymkode: 67274...08a Skjønner. Det er sannheten (i hennes øyne) som kommer ut når hun er full, det hun egentlig tenker om deg. Og dette høres ut som noe som har gått langt forbi noe som kan fikses. Så vær sterk, dump henne, ikke gå inn i noen flere diskusjoner med henne. Fokuser kun på praktiske ting rundt det å flytte fra hverandre. Ikke noe mer sinne eller sårede følelser. Svaret på alt som ikke er av praktisk karakter er: "Jeg vil ikke snakke noe mer om det". Svaret på forsøk på overtalelse er: Jeg har tatt en avgjørelse". Og så står du 100% på den avgjørelsen. Anonymkode: 5e298...974 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #16 Skrevet 21. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Bare det at du har det vondt i forholdet er grunn nok til å avslutte. Du kan prøve å få i gang en samtale om at dere sammen skal jobbe med dere selv begge to for at dere skal få det bedre. Men har hun narsissistiske trekk, så er hun trolig "perfekt" , og "all skyld ligger hos deg" , og det er "kun deg som må skjerpe deg". Jeg tenker du bare må komme deg unna før du ennå har krefter til å komme deg unna. Husk å ikke anklage henne for å være narsissist. Du er ikke psykolog, og folk vil vende seg mot deg fordi de tror du lyger. Innse at hun aldri kommer til å innse at hun har gjort deg vondt. Hun kommer aldri til å innrømme sine feil. Hun kommer aldri til å si unnskyld. Den eneste "closure" du kommer til å få her er at du kom deg helskinnet unna. Prøv å kom deg unna uten å skade stoltheten hennes. Du ønsker IKKE noe hevnaksjon! Slike mennesker har uendelig med energi når det kommer til svertekampanjer og hevnaksjoner og de bruker sinnet sitt som drivstoff. Anonymkode: e4aab...616 Signerer denne! Anonymkode: e606c...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #17 Skrevet 21. mai 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner. Det er sannheten (i hennes øyne) som kommer ut når hun er full, det hun egentlig tenker om deg. Og dette høres ut som noe som har gått langt forbi noe som kan fikses. Så vær sterk, dump henne, ikke gå inn i noen flere diskusjoner med henne. Fokuser kun på praktiske ting rundt det å flytte fra hverandre. Ikke noe mer sinne eller sårede følelser. Svaret på alt som ikke er av praktisk karakter er: "Jeg vil ikke snakke noe mer om det". Svaret på forsøk på overtalelse er: Jeg har tatt en avgjørelse". Og så står du 100% på den avgjørelsen. Anonymkode: 5e298...974 Først vill jeg si det er vanskelig, grunnet jeg er jo glad i henne. Men jeg forstår. Når det kommer til alkohol. Er det virkelig sånn at det er sannhet i det man sier når man er full? Anonymkode: 67274...08a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når det kommer til alkohol. Er det virkelig sånn at det er sannhet i det man sier når man er full? Anonymkode: 67274...08a Tja, som regel vil jeg tro det. Men i dette tilfellet er jeg ganske sikker, når man ser alt i sammenheng, hvordan hun generelt behandler deg, hvor stor f... hun gir i sånt som legetimen din. Jeg sitter med inntrykket av at dette er en svært misfornøyd kvinne, og at dette bobler ut av henne når hun er full. Anonymkode: 5e298...974
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Først vill jeg si det er vanskelig, grunnet jeg er jo glad i henne. Men jeg forstår. Når det kommer til alkohol. Er det virkelig sånn at det er sannhet i det man sier når man er full? Anonymkode: 67274...08a Sannheten er at det er fullt mulig å lyge selv om man er drita full. Det er også mulig å si sannheten når man er drita full fordi man på en måte mister litt kontrollen på seg selv. Poenget mitt er at det er ikke nødvendigvis sannheten bare fordi hun er full når hun sier det. Anonymkode: e4aab...616 1
Gjest Alterego666 Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 Ok. Du har et bedritent forhold med en person som ikke bryr seg om deg. Du trenger ikke gi kjæresten en diagnose eller forsøke å fikse noe. Du trenger bare å gå og la eksen selv ta ansvar for å fikse seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå