AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Vi skal ha ferie hele juli. Hadde det samme i fjor, og da som nå blir det Norge. Vi var relativt heldige med været da, men tok ting på sparket. To uker hytte og to uker bobil. Har fått leid bobil 1 uke × 2, med en uke imellom. Og så blir det nok en hyttetur. Men er så vanskelig å planlegge i forhold til været. Med to små barn er det ekstra ille om det regner hele sommeren. Bor i Bergen så er vant med regn altså, men bobilliv i regn og våte klær overalt høres vanskelig ut.. Er vant til sommer i søreuropa, så da er det jo alltid sol. Kjipt å kjøpe billetter til Dyreparken med overnatting om det regner begge dagene liksom! Og nå til dags så må jo ALT forhåndsbestilles tydeligvis. Hvor mye tør dere planlegge? Hadde vært lettere om vi bare var to voksne, har to barn på 2 og 5. Anonymkode: da23b...595
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Været får man ikke gjort noe med, så man må rett og slett være forberedt på å ta det været som kommer. Etter min erfaring er det vi voksne som synes dårlig vær er kjipest. Ungene koser seg så lenge de ikke fryser. Derfor er det ikke krise om det regner når man er i dyrehagen, så lenge man er kledd der etter. Greit nok at det kanskje ikke blir like hyggelige bilder, og at man kanskje må tilpasse seg litt mer i forhold til hvor mye man er ute og hvor mye man er inne, men man må gjøre det beste ut av det. Jeg ville forhåndsbestilt på alle steder dere har tenkt dere. Det blir fort fullt i familieparkene når det er begrensninger på antall besøkende, men på den annen side blir det ofte færre køer å stå i, så man får mer ut av dagene. Anonymkode: 8140b...af3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 hvorfor er folk så desperate å reise et sted hele tiden når det er noen uker fri? er det for å skryte på sosiale medier? Anonymkode: ad144...1bf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): hvorfor er folk så desperate å reise et sted hele tiden når det er noen uker fri? er det for å skryte på sosiale medier? Anonymkode: ad144...1bf Lyse lang veg at du er den personen som ikke har råd til ferie, men må hakke på dei som skal kose seg. Anonymkode: c1541...634 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lyse lang veg at du er den personen som ikke har råd til ferie, men må hakke på dei som skal kose seg. Anonymkode: c1541...634 Øh, nei. Jeg synes det er så desperat med folk som skal i vei uansett. Og så er det gjerne de største hyklerne som later som om de bryr seg om miljøet og prøver å shame andre, mens de setter seg på fly til granca for å ha harryferie. Anonymkode: ad144...1bf
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 18.33): hvorfor er folk så desperate å reise et sted hele tiden når det er noen uker fri? er det for å skryte på sosiale medier? Anonymkode: ad144...1bf Fordi det er kjedelig å være hjemme. Hjemme er jeg jo alle andre dager i året, så når jeg den ene gangen i året har fri i tre-fire uker føler jeg for å være en annen plass. Finnes ikke hjemmekjær! Før korona reiste jeg bort i hver eneste ferie og langhelg. Anonymkode: 595fb...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Aldri skjønt det ferie maset. Ville aldri kastet bort penger på noe sånt. Anonymkode: 55c1c...63f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi det er kjedelig å være hjemme. Hjemme er jeg jo alle andre dager i året, så når jeg den ene gangen i året har fri i tre-fire uker føler jeg for å være en annen plass. Finnes ikke hjemmekjær! Før korona reiste jeg bort i hver eneste ferie og langhelg. Anonymkode: 595fb...a1b Elsker å være hjemme, finnes ikke noe bedre. Anonymkode: 55c1c...63f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 18.45): Øh, nei. Jeg synes det er så desperat med folk som skal i vei uansett. Og så er det gjerne de største hyklerne som later som om de bryr seg om miljøet og prøver å shame andre, mens de setter seg på fly til granca for å ha harryferie. Anonymkode: ad144...1bf Ja, kvalmt. Anonymkode: 55c1c...63f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Elsker å være hjemme, finnes ikke noe bedre. Anonymkode: 55c1c...63f Godt vi er forskjellige da, så kan du sitte hjemme i triste Norge, mens jeg reiser til det oh store utland😍 Anonymkode: 595fb...a1b 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 Vi kommer til å ta ting på sparket. Vi har 3 barn i alder 7-15 år og vi, som dere pleier vanligvis å være i utlandet 4-5 uker hver sommer. Så Norges ferie klarer ikke å veie opp for det, men noen småturer kommer vi til å ha i år som i fjor. Da ser vi litt an på været og tar 2-3 dager forskjellige steder. Men dette fungerer for oss og barna er såpass store at de også synes at det er greit å gjøre det på denne måten. Dere har jo ganske små barn, hvor mye bryr de seg om at dere er borte 4 uker? Kanskje det holder med en uke i bobil? Til dere som kommenterer om hvorfor noen stresser med ferie. Vi er jo forskjellige. Jeg har overhode ikke følelse av ferie når jeg er hjemme. Med en tøff hverdag ellers i året hvor tiden ikke strekker til så er det alltid mye som må gjøres i huset når vi har fri. Så det å være hjemme betyr å rydde, vaske, styre etc. Hvis jeg skal få følelsen av ferie, få slappe av og lade batterier så må vi reise bort. Og det helst til et varmere sted hvor vi kan sole oss og bade, og ikke trenger å tenke regntøy. Men godt vi er forskjellige med forskjellige behov Anonymkode: 69d37...8b1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #12 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dere har jo ganske små barn, hvor mye bryr de seg om at dere er borte 4 uker? Kanskje det holder med en uke i bobil? Vi har betalt for 2 uker allerede, men de er ikke sammenhengende. Så har da to uker i midten som blir hyttetur på sparket etter vær, og blir sikkert minst en uke hjemme. Så vi skal ikke stresse rundt i fire uker i bobil altså 😁 AnonymBruker skrev (14 timer siden): å det å være hjemme betyr å rydde, vaske, styre etc. Hvis jeg skal få følelsen av ferie, få slappe av og lade batterier så må Presis samme grunn som at vi må bort. Hjemme er det alltid 1000 ting som må gjøres, med enebolig og hage, matlaging og vasking. Klarer ikke slappe av.... Anonymkode: da23b...595
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 Har vært i dyreparken mange ganger i regn (tror ikke jeg har vært der i sol faktisk😝) og det funker egentlig bra. Vanligvis er det litt mindre folk der da, og om ikke annet drar de gjerne hjem tidligere enn om det hadde vært sol. Anonymkode: 798a3...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå