Gå til innhold

Hvilket sykehus anbefaler du? Drammen, Bærum eller Ringerike

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt smått å se etter hvilket sykehus jeg vil føde på. Noen som har erfaring med disse som kan fortelle fordeler og ulemper? Finnes det andre alternativer? Jeg bor i Asker på grensa mot Lier. 

Anonymkode: 979d9...5be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har begynt smått å se etter hvilket sykehus jeg vil føde på. Noen som har erfaring med disse som kan fortelle fordeler og ulemper? Finnes det andre alternativer? Jeg bor i Asker på grensa mot Lier. 

Anonymkode: 979d9...5be

Jeg har ikke erfaring med de andre, men var veldig fornøyd med Drammen sykehus. Fikk god oppfølgning underveis i svangerskapet - pga uro og blødninger fikk jeg omtrent åpen invitasjon til ultralyder på poliklinikken. Og da jeg rett etter termindato var utslitt, så satte de igang fødselen på min forespørsel :) 
Fødselen foregikk over to skift, og begge jordmødrene jeg hadde var helt fantastiske!! Dyktige, milde, oppmuntrende og kjempesøte. Følte meg 100% ivaretatt og trygg, og det samme gjorde mannen min. 
Barseloppholdet var også kjempefint! Vi fikk akkurat passe med ro og egentid, samtidig som de alltid var tilgjengelig til å veilede og hjelpe meg med ammingen. Mannen fikk være der hele oppholdet sammen med oss :) Kan varmt anbefale Drammen iallefall :) 

Anonymkode: 0446f...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært kjempefornøyd med Bærum. Så å si identisk opplevelse med sykehuset som hun over meg, bare annet sykehus. Kjenner flere som har valgt Drammen fordi de har nyfødtavdeling, men det har ikke vært viktig for meg. Om det skulle være noe sender Bærum deg fort videre 😊

Anonymkode: 0a254...e38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte på Bærum just og var helt fint det. Lystgass har de der og veldig greie ansatte. Fikk god hjelp 😁 tror de bare har familie rom og så man ender ikke opp med å dele med andre

Anonymkode: 4fe44...394

Skrevet

Mine familiemedlemmer har født på Ringerike og er svært fornøyd. De har badekar og lystgass og ellers både familierom og hyggelig personale. 

Tror ikke det er så store forskjellene på disse sykehusene. Drammen er vel den største avdelingen og dermed trolig travlere, men det er jo tydeligvis mange fødende i år så travelt blir det kanskje uansett hvor man føder. 

Personlig hadde jeg tatt det sykehuset som ligger nærmest hjemmet slik at man lett kan reise fram og tilbake. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Superfornøyd med Bærum! Fødte der i februar i år.

Anonymkode: 0c7eb...b9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ringerike sykehus lot ei jeg kjenner gå med heftige rier i 4 døgn uten å undersøke hvorfor det ikke ble noen progresjon.  Endte i hastekeisersnitt når ungen var utkjørt. Først når hun var gravid med nr to oppdaget de at bekkenet hennes var alt for smalt for en 4.5 kg baby. Kunne gått skikkelig dårlig! 

Anonymkode: 82100...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...