Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg har i utgangspunktet et godt forhold, men i det siste har han begynt med ganske sårende bemerkninger, klaging over mitt utseende og at jeg ikke bidrar nok. Jeg prøver virkelig alt jeg kan. 

Uansett, her om dagen fikk jeg nok. Vi skulle ordne nytt pass til minste,og måtte dermed begge møte opp. Før vi dro sa han jeg måtte ta med id. Jeg spør om han vil ta med passet mitt fra hylla vår, men den trengte jeg visst ikke. For han hadde lest på siden vi bare trengte bankkort som id. Som sagt så gjort. Så kommer vi dit og blir spurt om passene, han tar opp sitt og spør, har du ikke tatt med passet? Du sa vi bare trengte bankkort spør jeg. Så begynner han huffe og klage høylytt over hvordan jeg kunne glemme passet så alle hører det...

Han sa unnskyld etterpå, men dette plaget meg veldig. 

Jeg lurer litt på hva som ligger bak dette, er det bevisst handling eller bare dårlig kommunikasjon? 

Anonymkode: 5451f...135

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres bevisst ut. Hvorfor tok han selv bryet med å finne eget pass når han mente at bankkort holdt? Eller så var han lat. Orket ikke å finne ditt pass og prøvde å overbevise deg om at bankkort holdt.  

Anonymkode: 9aa43...1d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Ja, var det jeg fryktet. Passene ligger nemlig sammen, så han måtte tatt seg bryet å plukke det ut av bunken 😛 men hva får noen til å gjøre sånt med vilje? Passivt aggresivt? 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen min og jeg har i utgangspunktet et godt forhold, men i det siste har han begynt med ganske sårende bemerkninger, klaging over mitt utseende og at jeg ikke bidrar nok. Jeg prøver virkelig alt jeg kan. 

Uansett, her om dagen fikk jeg nok. Vi skulle ordne nytt pass til minste,og måtte dermed begge møte opp. Før vi dro sa han jeg måtte ta med id. Jeg spør om han vil ta med passet mitt fra hylla vår, men den trengte jeg visst ikke. For han hadde lest på siden vi bare trengte bankkort som id. Som sagt så gjort. Så kommer vi dit og blir spurt om passene, han tar opp sitt og spør, har du ikke tatt med passet? Du sa vi bare trengte bankkort spør jeg. Så begynner han huffe og klage høylytt over hvordan jeg kunne glemme passet så alle hører det...

Han sa unnskyld etterpå, men dette plaget meg veldig. 

Jeg lurer litt på hva som ligger bak dette, er det bevisst handling eller bare dårlig kommunikasjon? 

Dette er ikke greit 

Anonymkode: b88b2...31b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts her. Ja, var det jeg fryktet. Passene ligger nemlig sammen, så han måtte tatt seg bryet å plukke det ut av bunken 😛 men hva får noen til å gjøre sånt med vilje? Passivt aggresivt? 

Kjenner bare ei som kan holde på slik. Ei venninne. Hun er en selverklært narsissist innrømmer at hun elsker å lage drama. Og hun har fortalt meg at hun med vilje ofte starter krangler med kjærester. Slik at hun kan få det som hun vil. Vet ikke helt hva hun mener med det. Men hun føler at hun har overtak på den måten.  Og hun setter seg alltid i en offerposisisjon der det er de andre som har gjort noe galt og det er de andre som det er noe galt med.  Og hun elsker å få sympati fra andre. Selv om det var hun som startet alt sammen. Hun er en mester til å manipulere omgivelser rundt seg. 

Uavhengig av min venninne, så virker det som at din partner ikke har respekt for deg. Og respekt er lim i forholdet. Virker også som han starter ting og også setter seg i en offer posisjon der han høylytt ønsket andres sympati for den "håpløse dama".  Og han har også manipulert seg frem til dette punktet. Så her ligger det trolig mye mer bak enn å kun være passiv agressiviv. 

Anonymkode: 9aa43...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Han sa unnskyld etterpå? Hva sa han unnskyld for? At han tok feil og dreit deg ut på passkontoret?
Eller at han bevisst sørget for at du ikke tok med passet selv om han visste at du trengte det?

Anonymkode: c08e7...a1c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...