AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Jeg savner å være en del av et team. Jeg har jobbet selvstendig siste halvannet året da de to jeg jobbet sammen med gikk av med pensjon. Stillingene ble ikke erstattet med nye, så da har jeg jobbet alene. Jobben min er en veldig «utakknemlig jobb» og eventuelle utfordringer står jeg i stort sett alene. Nå er jeg gått lei, lei av å ikke ha noen å spille på og ikke minst det sosiale. Jeg vurderer å se meg om etter annen jobb, da der ikke er utsikter for at det ansettes noen. Jeg vet at det vil få store konsekvenser for arbeidsgiver, og det ønsker jeg heller ikke. Pga arbeidsmengde siste tiden har jeg blitt delvis sykemeldt, men jobber likevel 110%. Jeg vil ikke dette mer. Noen som har råd til rådløs? Anonymkode: 29fde...d49
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg savner å være en del av et team. Jeg har jobbet selvstendig siste halvannet året da de to jeg jobbet sammen med gikk av med pensjon. Stillingene ble ikke erstattet med nye, så da har jeg jobbet alene. Jobben min er en veldig «utakknemlig jobb» og eventuelle utfordringer står jeg i stort sett alene. Nå er jeg gått lei, lei av å ikke ha noen å spille på og ikke minst det sosiale. Jeg vurderer å se meg om etter annen jobb, da der ikke er utsikter for at det ansettes noen. Jeg vet at det vil få store konsekvenser for arbeidsgiver, og det ønsker jeg heller ikke. Pga arbeidsmengde siste tiden har jeg blitt delvis sykemeldt, men jobber likevel 110%. Jeg vil ikke dette mer. Noen som har råd til rådløs? Anonymkode: 29fde...d49 Råd nr 1 er å ikke jobbe 110% når du er sykemeldt. Da er du jo i praksis ikke syk. Så må du selvsagt snakke med leder. Leder skal uansett følge deg opp etter 8 ukers sykemelding. Har det skjedd? Hva ble sagt? Hva sier lederen din om at du jobber 110% som sykemeldt? Her er det flere ting som skurrer. Du må være spesifikk på de tingene du sier her. Det virker ikke som lederen din forstår hvor mye du har å gjøre, og at mangelen på noen å dele ansvar med ikke er greit. Leder teller penger. Og når du fortsetter å jobbe som sykemeldt er leder fremdeles i pluss. Hvis dette ikke endrer seg bør du for alvor søke ny jobb. Du er den eneste som tar vare på deg selv. Sett en grense for hva som er greit og handle deretter. Om arbeidsgiver kommer i en knipe fordi du ikke tar vare på helsen din, så får det være arbeidsgiver sitt problem. De har selv satt seg i denne situasjonen ved å bare ha en person til dine arbeidsoppgaver. Anonymkode: 23ad4...1b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå