Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vurderer sterkt å spørre sjefen om å få dekket et kurs. Dette kurset er noe jeg selv synes er gøy, som kommer meg til nytte på fritiden, men vil også gjøre meg bedre i jobben jeg gjør daglig. Aller helst ser jeg for meg at det hadde vært gøy å gjøre det som en bedrift, vet at det er flere på jobb som ønsker å bli mer kompetent på temaet... disse kursene går vanligvis over 3 eller 5 dager.

Er det innafor å spørre?

Aller helst ønsker jeg å be om lønnsøkning, men ser ikke for meg at han vil gå med på det (bedriften har i en annen by enn der jeg jobber lidd mye under koronarestriksjonene). En medarbeider (som tok opp at jeg burde be om høyere lønn), sa han hadde etterspurt det av samme grunn som meg noen år tidligere, da fikk han 5000 mer i året. (Det er ca det samme som et slik kurs koster).

Anonymkode: 4581e...d17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skader aldri å prøve. Men du må i en slik samtale ha en pitch klar på hvorfor du bør sendes på dette kurset på arbeidsgivers regning. Hva er fordelen for arbeidsgiver? Hva kan dette generere av ny inntekt? Kan det komme andre ansatte til nytte ved at du lærer opp noen?

Ikke nevn at dette passer deg ypperlig å ha som kompetanse på fritiden. Det er ikke arbeidsgiver villig til å dekke. 

Når det gjelder lønn kan du muligens spille på at om du får kurs og litt høyere lønn, kan du binde deg til f.eks 2 år i bedriften. Ingen er villig til å dekke kompetanseheving om det ikke kommer bedriften til gode. 

Anonymkode: d8e8c...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...