Gå til innhold

Er det veldig vanskelig å bli tatt opp til masterprogrammet i jus ved UiB?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er 45 plasser. Om man stort sett har fått B og A under bacheloren, har man da stor sannsynlighet for å komme inn?

Anonymkode: c504b...0ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser at det er 45 plasser. Om man stort sett har fått B og A under bacheloren, har man da stor sannsynlighet for å komme inn?

sjekk på "lokalt opptak" hva forrige års snitt ligger på

Anonymkode: 662b4...df7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger vel av hvor mange som har rett på plass, og hvor mange plasser det da er igjen?

Anonymkode: 9c8a4...728

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det avhenger vel av hvor mange som har rett på plass, og hvor mange plasser det da er igjen?

Hva er kriteriene for rett på plass da? 

Skrevet

Alt du lurer på står på denne siden, inkludert "tidligere poenggrenser" og "opptaksreglement".

Som du ser av poenggrensene er det ganske tøft å komme inn, med et snitt som i mange tilfeller ligger i nærheten av en ren B.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva er kriteriene for rett på plass da? 

De som kom inn på masterstudiet og har fulgt det fra første avdeling? Jeg kom inn på første avdeling i Tromsø og var siktet hele løpet uansett. Så var det av og til noen plasser igjen til de som hadde tatt kun bachelor om noen droppet ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som kom inn på masterstudiet og har fulgt det fra første avdeling? Jeg kom inn på første avdeling i Tromsø og var siktet hele løpet uansett. Så var det av og til noen plasser igjen til de som hadde tatt kun bachelor om noen droppet ut.

Siktet = sikret 😄

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det du sier har ingen relevans for spørsmålet til TS, og er mer egnet til å forvirre enn å oppklare. Det toårige masterstudiet i juss ved UiB har 45 faste plasser til bachelorstudenter fra Høgskolen Innlandet (23 plasser), Universitetet i Agder (11 plasser) og Universitetet i Stavanger (11 plasser). Det dreier seg altså om faste plasser, ikke om et varierende antall plasser som kanskje/kanskje ikke vil bli ledige pga at et ujevnt antall studenter kanskje slutter. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (17 minutter siden):

Det du sier har ingen relevans for spørsmålet til TS, og er mer egnet til å forvirre enn å oppklare. Det toårige masterstudiet i juss ved UiB har 45 faste plasser til bachelorstudenter fra Høgskolen Innlandet (23 plasser), Universitetet i Agder (11 plasser) og Universitetet i Stavanger (11 plasser). Det dreier seg altså om faste plasser, ikke om et varierende antall plasser som kanskje/kanskje ikke vil bli ledige pga at et ujevnt antall studenter kanskje slutter. 

Beklager, det var jeg ikke klar over. Trodde alle universitetet hadde det samme systemet. Da får TS bare glatt overse mine svar 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...