Gå til innhold

Butter fra BTS er ute nå! 💛🧈

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg elsker den! Årets sommerhit! 😍

Litt lite representativ for deres vanlige dype tekster, men jeg elsker at RM har skrevet rap-delen, og liker denne mye bedre enn Dynamite. 😍

Anonymkode: 51264...d2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Merker at jeg har blitt for gammel 😆😅🤣😂

Anonymkode: 8e7db...8e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merker at jeg har blitt for gammel 😆😅🤣😂

samme her 😂

Anonymkode: c59de...6a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

🤷‍♀️ Jeg er 42, ikke for gammel. 🤷‍♀️ 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 10.16):

🤷‍♀️ Jeg er 42, ikke for gammel. 🤷‍♀️ 😊

Enig, man er aldri for gammel til å høre ny musikk. 

Anonymkode: 5e6a0...bd7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig, man er aldri for gammel til å høre ny musikk. 

Anonymkode: 5e6a0...bd7

Nei, men jeg syntes ikke dette var så veldig bra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, IQ'en til vestlige nasjoner has vel falt jevnt og trutt de siste 30 årene, så kommer ikke som noen overraskelse at overprodusert søppelmusikk som det her er poppis om dagen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært BTS fan i mange år men syns dessverre de har tapt seg med årene.

Anonymkode: c71ac...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kattekusken skrev (4 timer siden):

Vel, IQ'en til vestlige nasjoner has vel falt jevnt og trutt de siste 30 årene, så kommer ikke som noen overraskelse at overprodusert søppelmusikk som det her er poppis om dagen.

Litt synd at ditt første møte med BTS skal farges av én av de to sangene de har som kanskje ikke har den dypeste meningen. Denne sangen er laget for å være en gladsang som skal ta fokuset over på noe positivt i all coronaelendigheten.

BTS har over 300 sanger, som tar fra seg alt fra psykologiske konsepter fra Carl Jung, til kritikk av koreanske myndigheters håndtering av ferjekatastrofen i Sewol. De har vært på talerstolen for FN to ganger i forbindelse med sin kampanje Love Yourself, og mange av sangene deres tar for seg mental helse særlig hos unge.

De refererer klassiske verk som Hermian Hesses Demian, Haruki Murakamis Kafka på Stranden og Ursula K Le Guins The Ones Who Walk Away From Omelas, og har albumkonsepter som går over flere år og er like komplekse som Marvel-universet. :)

De samarbeider med store kunstnere for verdensomspennende kunstprosjekter og har vunnet flere priser for sine kulturelle bragder. Tekstene deres er komplekse, noen ganger kan 1 setning ha 3 ulike betydninger på én gang, og de er ikke mindre begavede ordkunstnere enn  Nabokov og Proust i mine øyne hvertfall. :)

Jeg legger ved et par eksempler på noen av de dypere sangene deres hvis du vil se at det er mer enn bare catchy popsanger de kommer med. :)

Husk å lese tekstene! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har vært BTS fan i mange år men syns dessverre de har tapt seg med årene.

Hva er favorittene dine da? Jeg er relativt ny i gamet, kom inn før Mots7, men har satt meg veldig inn i alt det siste 1,5 året. ;) Jeg er ikke enig at de har tapt seg, de har bare vært nødt til å endre veldig mye av planene sine pga covid. Likte du Map of the Soul? Og hvor lenge har du vært ARMY? :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker den, og liker BTS - vet ikke om jeg kan kalle meg army, men hører mye på musikken deres og synes de har fine tekster. Liker måten de utfyller hverandre på og at de har gode, sterke og viktige budskap. 

Og jeg er 48. 🎶

Anonymkode: 325ba...4b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er favorittene dine da? Jeg er relativt ny i gamet, kom inn før Mots7, men har satt meg veldig inn i alt det siste 1,5 året. ;) Jeg er ikke enig at de har tapt seg, de har bare vært nødt til å endre veldig mye av planene sine pga covid. Likte du Map of the Soul? Og hvor lenge har du vært ARMY? :)

Hvis jeg husker riktig så hørte jeg dem engang rundt 2017 for første gang ( var på konserten deres i Paris sommeren 2019, vanvittig gøy! ) og har vært ARMY siden den gang. Vanskelig å velge favoritter for jeg liker veldig mye av musikken deres, men er ikke så stor fan av det albumet BE. 

Er 29 år forresten :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker

Hvor kult er det ikke at de har toppet Billboard Hot 100 4 uker på rad nå?! 🥳💜

Er ikke alt for optimistisk med tanke på enda en uke, men det er uansett en fantastisk prestasjon! 💜💜💜

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/25/2021 at 2:49 PM, AnonymBruker said:

Hvor kult er det ikke at de har toppet Billboard Hot 100 4 uker på rad nå?! 🥳💜

Er ikke alt for optimistisk med tanke på enda en uke, men det er uansett en fantastisk prestasjon! 💜💜💜

Enig. Men jeg synes også det er fantastisk at du har bilde av smør i overskriften. 🧈

Anonymkode: 2f6c8...d28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Kattekusken skrev (På 22.5.2021 den 14.26):

De er drit flinke til å danse, hva da søppel. 

Du hører på søppel...

Anonymkode: 10244...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så spent på Permission to Dance, oppfølgingssingelen til Butter som kommer neste fredag! Skrevet av Ed Sheeran, dette må jo bli catchy! 💜💜💜

Og det ligger an til en 6. uke på Billboard førsteplass, det er helt rått!! 🥳🥳🥳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2021 at 6:47 PM, AnonymBruker said:

Litt synd at ditt første møte med BTS skal farges av én av de to sangene de har som kanskje ikke har den dypeste meningen. Denne sangen er laget for å være en gladsang som skal ta fokuset over på noe positivt i all coronaelendigheten.

BTS har over 300 sanger, som tar fra seg alt fra psykologiske konsepter fra Carl Jung, til kritikk av koreanske myndigheters håndtering av ferjekatastrofen i Sewol. De har vært på talerstolen for FN to ganger i forbindelse med sin kampanje Love Yourself, og mange av sangene deres tar for seg mental helse særlig hos unge.

De refererer klassiske verk som Hermian Hesses Demian, Haruki Murakamis Kafka på Stranden og Ursula K Le Guins The Ones Who Walk Away From Omelas, og har albumkonsepter som går over flere år og er like komplekse som Marvel-universet. :)

De samarbeider med store kunstnere for verdensomspennende kunstprosjekter og har vunnet flere priser for sine kulturelle bragder. Tekstene deres er komplekse, noen ganger kan 1 setning ha 3 ulike betydninger på én gang, og de er ikke mindre begavede ordkunstnere enn  Nabokov og Proust i mine øyne hvertfall. :)

Jeg legger ved et par eksempler på noen av de dypere sangene deres hvis du vil se at det er mer enn bare catchy popsanger de kommer med. :)

Husk å lese tekstene! :)

Interessant! Kan du koreansk?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...