Gå til innhold

Første års lærervikar, men sykemeldt. Hva inntekt får jeg i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

I høst jobbet jeg deltid som lærer uten godkjent utdanning på en av barneskolene i kommunen. I januar begynte jeg i et 100% vikariat som lærer uten godkjent utdanning på en av de andre barneskolene i kommunen. 

Har dessverre vært 100% sykemeldt i to måneder nå, og vil trolig være det en stund til. 

Men - jeg kom plutselig på at jeg ikke har opparbeidet meg feriepenger! 
Trodde det var normalt at man fikk utbetalt feriepenger siste lønning på en arbeidsplass, men hvordan er det når jeg byttet mellom to kommunale arbeidsplasser i samme kommune? 

På skolen jeg jobbet i høst, gikk vikariatet ut 18.12. På lønnsslippen står det at jeg fikk lønn for 1.12-18.12, på 10 200kr. Nederst på papiret står det at feriepengegrunnlaget var på 115 000kr. Betyr det at jeg har det til gode enda? 

Jeg venter på utredning og vil derfor trolig være sykemeldt gjennom sommeren. Men hvordan fungerer det? Vil jeg heller ikke få sykepenger for ferieukene mine? 

Anonymkode: f0538...8c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok ikke fått utbetalt noe feriepenger enda, men feriepenger av et feriepengegrunnlag på 115000 blir jo ikke stort da.

Anonymkode: 60c27...39a

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg byttet fra en skole til en annen fikk jeg ikke utbetalt feriepenger siste lønning siden det er samme kommune. Fikk det da jeg sluttet i kommunen. Du vil få feriepenger av grunnlaget ditt på 115k. 

Anonymkode: d5545...883

AnonymBruker
Skrevet

Om det er samme kommune så er du å anse som ansatt i kommunen og ikke ved den enkelte skole. Så du blir trukket for ferie og får utbetalt ferie i juni. Og da er det feriepengene du tjente opp i fjor du får utbetalt. 

Anonymkode: 2f68a...62f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...