Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har vært prøvere i 1,5 år. Ingen graviditet og uregelmessig syklus (13-70 dager).  I april fikk jeg henvisning til gynekolog, og fikk time i midten av juli.. lang ventetid. Er så utålmodig :(

Har også bestilt time hos Klinikk Hausken for en fertilitetssjekk for oss begge. Her har jeg fått time 3.juni. 

Dere som har erfaring innen dette, hva anbefaler dere meg å gjøre? Kan jeg ta fertilitetssjekken hos Hausken og så gå på timen jeg har fått i juli? Regner med det er lang ventetid til behandling/IVF i det offentlige. Privat er det dyrt, og usikker på om vi kan ta oss råd til å ta alt privat  Er 27 år og begynner å føle på tidspresset.. 

Har også lest noe om at man kan selv velge behandlingssted i det offentlige, og dermed velge der det er kortest behandlingstid?

hvordan gikk dere frem med dette og hvordan var veien deres fra utredning til behandling? :)  Hva kostet det dere?

Setter stor pris på å høre deres erfaringer!

Anonymkode: c7010...877

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hausken kan sende direkte henvisning til sykehus. Å da er det bare å kansellere timen i juli, ikke vits å ta samme tester to ganger.

vi tok utredning privat, de fant feil å så ba vi de sende henvisning til offentlig sykehus. Fortsatt mye venting da og ingenting skjer i juli på sykehuset.

men vi satt oss opp på ringeliste å kom kjappere inn på sykehuset enn det vi skulle.

du har også fritt sykehusvalg ja!

Anonymkode: d8478...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hausken kan sende direkte henvisning til sykehus. Å da er det bare å kansellere timen i juli, ikke vits å ta samme tester to ganger.

vi tok utredning privat, de fant feil å så ba vi de sende henvisning til offentlig sykehus. Fortsatt mye venting da og ingenting skjer i juli på sykehuset.

men vi satt oss opp på ringeliste å kom kjappere inn på sykehuset enn det vi skulle.

Tusen takk for svar. Skal be om henvisning til offentlig sykehus. Godt tips å ta med seg på veien 😊

AnonymBruker
Skrevet
derie skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar. Skal be om henvisning til offentlig sykehus. Godt tips å ta med seg på veien 😊

Å bare for å si det, de vi møtte under offentlige var fantastiske 😊 tok veldig godt vare på oss

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like gammel som deg og har prøvd over 1 år nå. Vi tok utredningen hos privat gynekolog. Ingenting galt funnet, men vi ble henvist videre til ivf i Porsgrunn. Det er ca et halvt års ventetid fra søknaden er sendt til du er satt i gang med første forsøk. Det går også ann å sette seg opp på venteliste så kommer man til før om man har mulighet :) men vi venter litt med det siden det er mye penger i det offentlige også.

Anonymkode: 9da90...5bb

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk henvisning til offentlig gynekolog av fastlegen. Dette tok jo sin tid. Han tok ultralyd og gyn.undersøkelse + sædprøve. Fant ikke noe galt så satte meg på letrozol. Etter det hørte jeg aldri noe mer fra de og fant ut at han har pensjonert seg 🙄 gikk derfor inn på Sørlandet privatsykehus sin hjemmeside og bestilte sjekk der. Jeg kunne velge meg time allerede to dager etter. Veldig fornøyd med henne på privatsykehuset. Hun tok gyn undersøkelse, blodprøver av meg og sædprøve av mannen. Og fortalte at hun kunne henvise oss til Porsgrunn for ivf da vi tross alt har forsøkt i 15mnd. Så veldig fornøyd med å gå den veien ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å bare for å si det, de vi møtte under offentlige var fantastiske 😊 tok veldig godt vare på oss

Godt å høre! 
Hvordan gikk det med dere? 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Godt å høre! 
Hvordan gikk det med dere? 😊 

Som en drøm sånsett, nesten litt fælt å si da jeg vet mange sliter.

var mannlig problem hos oss. Ca 15 egg ut, Fikk 8 befruktede egg på første runde, satt inn to og fikk tvillinger på første forsøk. Betalte under 10K for forsøket og har 6 på frys :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som en drøm sånsett, nesten litt fælt å si da jeg vet mange sliter.

var mannlig problem hos oss. Ca 15 egg ut, Fikk 8 befruktede egg på første runde, satt inn to og fikk tvillinger på første forsøk. Betalte under 10K for forsøket og har 6 på frys :)

For en drøm, ja 😍 Glad på deres vegner!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For en drøm, ja 😍 Glad på deres vegner!

Takk! Å masse lykke til 😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva er ringeliste?

Og hvor gammel er du?:)

Anonymkode: 79cbe...e99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er ringeliste?

Og hvor gammel er du?:)

Anonymkode: 79cbe...e99

Er 29

ringeliste er at du får time om noen andre avbestiller, da må du kunne stille opp på kort tid (fra noen dager til få uker). Dette gjelder til forsamtale alle må ha for å planlegge prøverør e.l etter utredning er ferdig

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...